Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wie laat ook een ouder alleen achter als die uit huis gaat?

Mijn advies is om zelf in je eigen woning te trekken. Jij verantwoordelijk voor je eigen leven en je moeder voor dat van haar. Uiteraard kun je op bezoek en hulp aanbieden. Maar laat de regie bij je moeder of en wanneer er hulp nodig is.

ToetieToover schreef op 20-05-2026 om 12:59:

[..]

Is dat zo, TO? Heb jij je moeder geslagen?

TO keert eigenlijk nooit terug naar haar geopende topics, dus daarom ik reageer even. Ze heeft haar moeder (en vader) meermaals geslagen en geduwd. Politie is er aan te pas gekomen. Ze heeft hier ooit een topic over geopend met een van haar vele nicks. Vandaar dat ik het weet. 

Dweedledee schreef op 20-05-2026 om 18:09:

[..]

TO keert eigenlijk nooit terug naar haar geopende topics, dus daarom ik reageer even. Ze heeft haar moeder (en vader) meermaals geslagen en geduwd. Politie is er aan te pas gekomen. Ze heeft hier ooit een topic over geopend met een van haar vele nicks. Vandaar dat ik het weet.

😳

Je wilt een appartement kopen, dus je hebt een redelijk salaris, begrijp ik.
Als je bij jouw moeder blijft omdat JIJ anders geen contacten hebt, kun je beter zelfstandig gaan wonen.

Anders hangt het ervan af hoe fijn jij het vindt om bij jouw moeder te wonen.
Kan een eventuele partner er ook bij?
Als je een appartement verhuurt, kun je de huur niet zo maar opzeggen.

(en als je een hypotheek afsluit, mag je soms niet eens verhuren.)

Maar ze "gaat" dat appartement al heel lang kopen, daar ging ze een jaar (of 2 jaar?) geleden ook al doen. Maar dat is blijkbaar nog steeds niet gebeurd. 
En toendertijd, voor de scheiding van de ouders, kon ze ook gaan wonen in het extra appartement dat haar ouders hadden. De vraag was toen in welke van de 2 appartementen ze zou gaan wonen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.