Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wie laat ook een ouder alleen achter als die uit huis gaat?

Ik heb dit ook meegemaakt. Ik was ook enig kind en mijn vader overleed toen ik 11 was. ik ben tijdens mijn studie nog thuis gebleven omdat ik de afstand kon overbruggen en er voor mijn moeder wilde zijn. Daar heb ik geen spijt van gehad. Op mijn 23e ben ik echter wel een baan in een stad ver weg gaan zoeken en daar gaan wonen. Ik kwam in de weekends nog wel vaak thuis. Dit bood mij de mogelijkheid om door de week in amsterdam een druk sociaal leven op te bouwen en in weekends er voor mijn moeder te zijn. Dat heeft voor mij goed uitgepakt. Later heb ik mijn moeder op hoge leeftijd (zijn was  toen in de 80) nog elk weekend bezocht en was er dan een hele middag voor haar. Ik kijk er met een goed gevoel op terug en heb het gevoel een goede balans gevonden te hebben tussen mijzelf ontplooien en er voor mijn moeder te zijn. 

Ik zou je willen aanraden om wel je eigen appartement te nemen maar om wel de verbinding met je moeder te houden en er voor haar te zijn. Als je moeder er niet meer is kun je toch met voldoening terug kijken op wat je voor haar betekent hebt. Ik hoop dat je iets aan mijn ervaring hebt

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.