Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zitten ze weer hier te spelen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Manda, zeik ik ook even

'maakt het uit dan voor jou Geerke hoe ik iets schrijf ? Je reageert helemaal niet in de draad maar komt wel weer kenmerkend je poot optillen, je hebt ook niet de moeite gedaan om de draad te lezen, het is echt zeiken wat je doet. En ook je laatste postings weer, mens hou op joh, zonde van je energie !

Het is niet altijd zoals jij het leest, met of zonder smileys. '

Ik snap dat de laatste loodjes zwaar zijn, dat je zin hebt om je gal te spuwen, dat het onhandig uit je toetsenbord komt, maar, kijk nou eens eerlijk naar je eigen postings..

Ik zie, lees, en proef geen humor in jouw posting over het meest irritante. Bedoel je dat wel, zet er dan een smiley bij, dan ben je duidelijk.

Nu zit je vooral zelf te 'zeiken' zoals je het naar anderen verwijt.

Wel typisch, je mag zelf wél je gal spuwen, maar je pikt dat niet van een ander. De toon van jouw reactie naar Geerke is ook al zo gezellig en respectvol(NOT)

En verder: tsja, oppaskinderen en misbruikt voelen, lijkt me toch vooral iets van jezelf. Zeg NEE als je niet wilt (maar ik herken zeker dat dat niet altijd gemakkelijk is)

Kun je geen NEE zeggen, leg dan niet de schuld van jouw misbruikt voelen bij de ander, maar steek de hand in eigen boezem en doe er zelf wat aan/mee.

PS ik heb de hele draad gelezen en ik pis niet graag met een poot omhoog

Sterkte met je laatste loodjes, gelukkig is het wat koeler!

Manda Rijn

Manda Rijn

06-07-2009 om 09:58 Topicstarter

Ben het niet met je eens mien

Geerke reageert de hele draad niet, ook niet in de postings waar ik uitleg hoe het hier soms gaat. Zij heeft dus ook niet gelezen dat iedereen hier welkom is, dat er veel kinderen hier komen en dat ik het vervelend vind als het niet de andere kant op gaat als het mij niet uit komt.

En dat JIJ of Geerke of wie dan ook die smiley dan mist en de ironie niet begrijpt dat is mijn probleem niet, ik heb al meerdere keren uitgelegd waar mijn irritatie vandaan komt en ik zelf vind ook zonder die smiley mijn posting helemaal niet extreem.

Ik speel niet op de man af en dat doet Geerke wel, meerdere keren is mij dat nu overigens opgevallen. Ze komt langs en tilt haar poot op. Kijk, je hoeft mijn irritatie niet te begrijpen en je hoeft ook niet te waarderen dat ik uitleg wat mij irriteert maar reageer dan ook niet op een meta manier, dat vind ik zo niets zeggend negatief/zeikerig.

Agree

to disagree, dan Manda, het is jouw draadje.

Ik begrijp dat er eerdere frustraties meespelen en dat het voor jou ook allemaal niet zo gemakkelijk is, de laatste loodjes enzo.

en dit is mijn laatste reactie, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de META....

Nog heel effe kort manda

Manda hoe weet jij dat nou, of ik alles gelezen heb? Ik had wél alles gelezen, alleen nog niet gereageerd. Ik had zeker óók gelezen hoe het bij jou aan toe ging maar vond je posting over irritante kinderen niet respectvol (en zag de humor niet, sorry).
Nee da's niet jouw probleem, da's de mijne. Lekker zo laten en niet zo over doorzeiken.
Ik ga er niet verder op door dat was mijn bedoeling ook helemaal niet.

minoes

minoes

06-07-2009 om 18:07

Ik schrik van de toon

Ik heb het hele draadje gelezen, ik heb zelf ook vaak niet zo veel zin in buurkinderen en vriendinnen.

Ik schrik een beetje van de manier van schrijven van Manda, ze zal zeker hoogzwanger zijn, maar dan nog. Beng, overal overheen en een haal met de klauw.

Ik hoop dat je snel bevalt of ben je altijd zo?

Balletmama76

Balletmama76

06-07-2009 om 20:20

Ergens snap ik het wel...

Toen ik met dochterlief hoogzwanger was, hadden we in mijn thuisland ook zo'n extreeme hittegolf, zelfst nog erger. Ik voelde me ook als geknaagt en weer uitgespugt. Speelafsprakjes zal ik toen niet overleefd hebben.

Uiteraard, niet iederen heeft zo makkelijk een klik met kinderen van andere mensen. Zo is het gewoon. Je bent geen slechte moeder, als je niet gek op elk kind ben, dat je ontmoet, ook al denken veel mensen dat wel. Als je maar gek bent op je eigen kind, is er niks mis mee...

Ook ik ben niet echt gek op speelafspraakjes - gewoon omdat ik nooit weet, hoe ik een ander kind benaderen moet. Bij mijn eigen dochter weet ik dat wel, maar bij andere kinderen?
Voor je het weet, heb je een woedende moeder op de stoep omdat je haar kind iets te eten gegeven heb, wat ie thuis niet mag voor welke redenen dan ook, een film laten kijken, die het kind thuis niet mag kijken en noem maar op of je was te streng/niet streng genoeg. Tenzij je de ouders goed kent, kan je dat soort dingen natuurlijk niet weten.
Natuurlijk, bij een moslemkind weet je, dat ie geen varkensvlees mag eten, daar kan je rekening mee houden. Maar ook bij nederlandse kinderen heb je het vaak, dat de ouders automatisch van uitgaan, dat bij jouw dezelfde regels gelden als bij hun.

krin

krin

06-07-2009 om 20:50

Hypercobi

Respect!!

Manda Rijn

Manda Rijn

06-07-2009 om 21:40 Topicstarter

Minoes

ik ben altijd zo, het is hier een komen en gaan van kinderen en volwassenen dus het zal wel meevallen in real life. En ik beval snel, dank voor je medeleven.

Cobi

Je hebt gelijk, ik erger me zelf altijd aan het misbruik van het woord respect en nu doe ik het zelf!! (en dan nog wel dubbel fout zelfs)..

Hmm..

Guinevere

Guinevere

07-07-2009 om 11:36

Cobi

Wat denk je van deze: "Spelen? Ja, leuk. Kan het vandaag een keer bij jou thuis, want ze hebben de afgelopen 7 keer al bij mij thuis gespeeld."

Rafelkap

Rafelkap

07-07-2009 om 12:45

Niet alles gelezen, sorry maar

ik denk: Manda is gewoon hoogzwanger en heeft (onbewust) behoefte aan aandacht hier. Zo'n probleem is het namelijk niet: nee zeggen (zou wel fijn zijn als moeders van vriendjes zelf initiatief namen om haar kind bij hen te laten spelen, maargoed). Door hormonen (geen excuus, maar iedereen heeft last van die hitte van de laatste dagen) wordt er hier flink gereageerd en volgens mij was dit niet de bedoeling.
Manda, ik hoop dat je nog een paar rustige dagen hebt en een hele goede bevalling toegewenst! laat je het weten hier?

Manda Rijn

Manda Rijn

07-07-2009 om 13:33 Topicstarter

Ehh

ik haak denk ik maar af, het draadje is wat grimmig geworden, sorry dat zal dan wel aan mij liggen (ligt volgens mij niet aan de hormonen, wel dat mijn lijf zo zwaaaaaaar is en het zo heet was).

Geeft verder ook niet, ik ben iig van plan volgend schooljaar vaker nee te zeggen en mij niet zo vaak om te laten lullen.

Tirza G.

Tirza G.

07-07-2009 om 15:09

De overdonderende techniek

Heeeeeeeeeee, vanmiddag samen spelen, hoor ik dat goed??? JAAAAAAA leuk! Jantje, kom gauw hier, je mag vanmiddag bij Pietje spelen, leuk he? Kijk eens, Pietjemoeder, hartstikke leuk, hier heb je Jantje, ik kom hem om 5 uur halen! Daaaaaaaaag, veel plezier.

En dan omdraaien en op je fiets springen. Tegen je rug praat het lastiger.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2009 om 01:26

Afspraakjescultuur

Ik zit eigenlijk met verwondering dit draadje te lezen. Zodra het kon regelden mijn kinderen hun eigen afspraakjes. Ik ben een beetje allergisch voor de zogenaamde afspraakjescultuur onder ouders. Kinderen 's morgens al laten afspreken met wie ze 's middags naar huis gaan of komen... Stel dat kindlief er eigenlijk geen zin meer in heeft, tja de afspraak staat al een paar uur, die zeg je niet meer af. Hetzelfde geldt voor afspraken die ouders maken. Kindlief voelt dat lang niet altijd als een leuk speelafspraakje maar als een verplicht nummer.
Ik jok als ik zeg dat ik nooit eens gezegd heb 'nu even niet', tuurlijk wel en ik zag ook wel eens tegen de komst van bepaalde kinderen op, maar... mijn dochter wilde daar nu eenmaal mee spelen en dat vond ik goed.
Toen mijn zus nog in de kleine kinderen zat was er een gezin in de buurt met ongeveer even oude kinderen. Mijn zus wilde niet dat mijn nichtje met de zoon speelde 'want het zijn een beetje eigenaardige mensen'. En... dus... wat kon dat joch daar aan doen? Ikzelf, ik was bevriend met mijn buurmeisje. Op een dag kregen de buurman en mijn vader ruzie. Ik mocht gelijk niet meer met het buurmeisje omgaan. Belachelijk.
Ouders maken het soms zo ingewikkeld. Of is mijn verzuchting al te somber?

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2009 om 10:13

Cobi

Ik was inderdaad in een luxe positie en daar werd gretig gebruik van gemaakt door de vriendinnetjes. Ik denk dat daardoor 80 procent van de afspraken bij ons plaatsvonden. Die moeders waren dus vaak voor niets naar het schoolplein gekomen. Dat is zonde van de tijd, maar ik zou het net zo gedaan hebben.

Tirza G.

Tirza G.

08-07-2009 om 16:17

Het fijne is dat weer wel (cobi)

Dat die scherm- en colaregelingen blijkbaar tóch prettiger zijn in het gezelschap van jouw zoon. Dat moet voldoening geven. Schermen en cola-en is al behoorlijk geweldig, maar met jouw zoon er bij is het nog net even geweldiger.
Overigens snap ik je helemaal. Ik heb ook niet zo bar veel met zulke mysterieuze types.

Tirza

Verbazing

Ik reageer hier niet zoveel (maar lees wel elke letter), maar ik verbaas me er toch wel over dat jullie 's morgens of zelfs 's middags afspreken om te komen/gaan spelen. Zelf heb ik een hekel aan dagen op voorhand afgesproken afspraakje maar helaas is het hier niet anders. Sowieso wordt hier enkel voor woensdag en zaterdagmiddag afgesproken en dan altijd lang op voorhand. Ik doe het niet, bel hoogstens de avond tevoren even op of vraag het 's morgens aan de schoolpoort met als resultaat dat het dan vaak niet gaat omdat X of Y 2 weken geleden al had afgesproken met Z. Gelukkig is oudste al op leeftijd (10) dat ze alles zelf regelt want dat gebel over en weer grrrrrr. Blijkbaar heerst hier (belgie) toch een andere afsprakencultuur dan in Nederland.
groeten
Corleone

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.