Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Jamilla

Jamilla

25-10-2012 om 11:18

10 jarige: nintendo ds?

Ja ja, de sint komt weer in zicht. En 10 jarige dochter hier weet niet echt wat ze wil, heeft niet echt wensen. Voelt zich te oud voor de barbies en poppen, maar weet het nu niet zo.
Ik heb jarenlang de nintendo tegengehouden. Al gelijk gezegd dat ik dat te duur vind, dus ze heeft er ook niet meer om gevraagd. Ze is wel dol op computerspelletjes en de wii enzo.
Nu wil ik misschien toch een nintendo ds (de nintendo ds lite) voor haar kopen. Maar..ik heb er helemaal geen verstand van. Is een nintendo ds nog leuk op haar leeftijd? Kan je ook iets van een kaartje kopen zodat je spelletjes kan downloaden? Of raden jullie wat anders aan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

25-10-2012 om 11:39

Zou t niet doen

Ik weet niet of de r 4 kaarten nog te krijgen zijn waarmee je kan downloaden. Mag nl eigenlijk niet. Mijn 9 jarige is wel klaar met de ds. Ik zou voor een iPod touch gaan. Kan je muziek op zetten. En spelletjes apps downloaden en ze kunnen via wifi gratis internetten. Blijft langer leuk voor deze leeftijd. Is eigenlijk een iPhone waar je niet mee kan bellen

Ipod?

Voor een meisje van haar leeftijd is een iPod leuker denk ik. Wel iets duurder dan een nintendo, maar niet heel erg veel (bijv. http://www.kieskeurig.nl/mp3-speler/apple/ipod_touch_-_4e_generatie_8_gb/specificaties/979493/)

Chris

Maylise

Maylise

25-10-2012 om 13:22

Wel leuk

Mijn nichtje (9) speelt volop met de DS. Ze vindt de spelletjes daarop het leukst. Soms speelt ze met de iphone van mijn jongste dochter maar die spelletjes vind ze veel minder leuk. De spelletjes op de iphone zijn vaak wat simpeler en minder diepgaand en duren ook minder lang. Nichtje houdt erg van platform spellen en adventure spellen en die heb je meer voor de DS.
Ik zou dan wel voor de 3DS gaan want tegenwoordig komen daar meer nieuwe spellen vooruit.
Nichtje was laatst heel gefrusteerd dat ze de nieuwe Mario Bros niet kon kopen omdat die alleen op de 3DS kan. Die hebben we helaas niet dus dat ging niet door.

Ely

Ely

25-10-2012 om 15:23

Persoonlijk

Ken ik geen tienjarige die zich nog vermaakt met een ds. iPod touch is wel heel populair en zie ik ook jaren enthousiast gebruikt. Wat ik grappig vind is dat ik bij mijn nichtjes zie dat muziek steeds belangrijker wordt en dan is de iPod natuurlijk heel fijn. Qua die diepgaandheid (geen woord ik weet het) van de ds die niet op iPod kan weet ik niets. Ik zie veel jonge tieners zich uren vermaken maar geen idee hoe diep het gaat
Beetje flauw misschien, maar mijn zus is dus blij met de shift naar muziek omdat schermtijd opeens dans en luister tijd wordt

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Snap het wel

Hier in huis zijn zowel iPad (vergelijkbaar qua spelletjes met iPod) en DS in huis. Op de DS kun je inderdaad langdurige spellen spelen á la Pokémon. Dat is hier ook heel veel gedaan, alleen en met vriendjes.

Je moet dus eigenlijk inschatten of je dochter op den duur vooral sociale media, muziek en af en toe een spelletje leuk vindt, of zich het liefst helemaal stort in spellen zoals het Huis Anubis ofzo.

Chris

Yvonne

Yvonne

25-10-2012 om 16:15

Even gevraagd

Ik heb het gevraagd aan mijn zoon van 10. Hij zou beslist de iPod Touch kiezen. Geen twijfel.

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2012 om 18:20

Tja

Het is maar wat je bent gewend. Mijn dochter van bijna 13 vermaakt zich prima met de ds lite, want ze is geen ipod toestanden gewend.

Jamilla

Jamilla

25-10-2012 om 18:23

Ipod duur

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Ik ben helemaal niet zo thuis in alle nieuwe dingen die je kunt krijgen, ik ga altijd pas als laatste mee
Maar ik heb even gegoogled op de ipod touch. Jeetje, wat duur!! Dat kan en wil ik echt niet betalen.
Eigenlijk dacht ik stiekum aan een tweedehands nintendo ds van marktplaats....zoveel geld hebben we nou ook weer niet namelijk...
Maar als ik jullie reacties lees, lees ik voornamelijk dat een nintendo voor een tienjarige (in februari wordt ze 11) niet echt meer interessant is.
Ik wil haar zo graag iets leuks geven, want ze is wel dol op computerspellen, en op onze tablet speelt ze ook graag angry bird enzo. Verder is ze nog niet echt van de social media. Mobieltje heeft ze ook nog geen interesse voor.
Ik twijfel nu wel heel erg. Wel goed om jullie reacties te lezen!

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2012 om 19:56

Jamilla

Mijn dochter (12, bijna 13) en ook haar vriendinnen vinden de Nintendo nog steeds erg leuk hoor! Meer kon ik ook niet missen, en er staan zat mooie op MP.

Guinevere

Guinevere

25-10-2012 om 20:25

Android telefoon

Ik zou geen DS meer geven op die leeftijd. Hier hebben heel veel 10-jarigen een androidtelefoontje met Wifi. Ze kunnen steeds nieuwe (gratis) spellen downloaden en de hele tijd met elkaar Whatsappen. Verder wordt hier ook naar Uitzending gemist gekeken op dat apparaatje (ik vind het niet handig maar onze 10-jarige zoon kennelijk wel).
Onze 10-jarige heeft het toestel zelf gekocht van zijn verjaardagsgeld (70,- incl prepaid kaartje). De DS gebruikt hij nog maar zelden.

Maylise

Maylise

25-10-2012 om 20:48

Eens met fiorucci

Hier is de DS ook nog steeds geliefd bij de kinderen. Niet alleen bij nichtje (9, bijna 10) maar ook bij mijn jongste kinderen (12 en 15). De 12 jarige speelt er zeker nog veel mee. De 15 jarige is nooit echt een gamer geweest. Zij vindt inderdaad de sociale dingen leuker. Af en toe speelt ze er wel mee overigens maar het is nooit haar grootste hobby geweest. Dat is meer karakter. Ook toen ze kleiner was niet. De 12 jarige daarentegen is gek op alle soorten computer spelletjes dus de DS is voor hem nog steeds leuk.
Ik denk dat je inderdaad moet kijken wat voor soort spellen je dochter leuk vindt om te spelen.
Leeftijd speelt minder een rol heb ik zelf het idee.

Annet

Annet

25-10-2012 om 21:19

Hier nog wel een ds

Oudste (meisje) is net 15 geworden. De DS wordt niet meer dagelijks gebruikt maar gaat wel mee op vakantie en lange autoreizen. Dan vindt ze de langere spellen leuker. Ze heeft ook een ipad. De spellen daarop worden vooral gebruikt voor tussendoor, korte tijd. Verder gebruikt ze de ipad als mp3-speler en als internettoegang. Toen zij 11 was, was de ds ruim voldoende.
Jongste (jongen) is 10 jaar. Ook hij combineert beide apparaten op dezelfde manier, hoewel hij veel minder bezig is met muziek. Hij speelt wel graag online spellen en vindt de ipad daarvoor handig. Gemiddeld gebruikt hij de DS vaker dan zijn zus.

Er zijn zeker nog wel kaartjes te vinden waarop je gedownloade spellen kunt vinden voor de DS lite. Dat zijn meestal niet de nieuwere spellen. Die worden gemaakt voor de DS 3D. Maar als je dochter nog geen spellen kent, zijn de oudere versies zeker ook leuk.

Tango

Tango

25-10-2012 om 21:21

Ik denk

Dat het ook ligt aan wat het kind al gewend is. Heeft een kind al vanaf zijn 6e een DS dan is het er op zijn 10e misschien op uitgekeken. Maar heeft het nooit een DS gehad vindt hij/zij het w.s. wel heel leuk.
Hier een 11-jarige die nooit een DS heeft gehad (bestaat dat nog?) en ze had er volgens mij best een gewild hoor, laat staan een Ipod of ander duur toestel. Ik heb er nooit de noodzaak van ingezien, ze heeft een laptop in haar kamer staan waar ze van alles mee kan. En ik vind het eigenlijk vaak best vervelend als kinderen op verjaardagen e.d. maar eindeloos met zo'n apparaat zitten te spelen. Maar goed dat was je vraag niet. Ik denk dus dat mijn 11-jarige nog best blij zal zijn met een tweedehands DS en ik lees dat jouw 10-jarige er ook nooit een heeft gehad, Jamilla, dus waarom zou je het niet geven als ze het graag wil?

Brianna F

Brianna F

25-10-2012 om 21:54

**Hier een 11-jarige die nooit een DS heeft gehad (bestaat dat nog?)

Ja hoor, geen Xbox, DS, Ipad, smartphone of wat dan ook en ze willen het ook niet.

Tango

Tango

25-10-2012 om 22:03

Nogeens ot

En ook geen WII zeker, Brianna? Dochter wilde tijden een WII maar nooit gekregen, vond ik veel te duur en dan steeds weer die nieuwe spellen kopen zeker? Hier dus eentje die wel zou willen, de jongste niet trouwens, die vindt de WII helemaal niets, als vriendjes ermee spelen hangt hij er maar een beetje bij.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-10-2012 om 22:34

Ook wel leuk

Mijn 13-jarige heeft vorig jaar nog een 3ds gekocht en speelt daar nog best vaak op. En ook mijn 10-jarige vindt haar dsi nog steeds best leuk.

Probeer anders een 2e hands exemplaar.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-10-2012 om 22:36

Of doe anders

Een kindertablet. Kost iets van 100 euro.

Ise

Ise

25-10-2012 om 23:08

Samsung

Hier heeft zoon op zijn 11e verjaardag deze MP4 speler gekregen: http://www.bol.com/nl/p/samsung-galaxy-s-wifi-3-6-mp4-speler-8-gb-zwart/9000000012036538/ Of het was de 4.2 versie, dat weet ik even zo snel niet
Hij noemt het zelf een ipod van samsung. Stukken goedkoper, vooral als je bedenkt dat android apps vaker gratis zijn en je bij deze het geheugen nog uit kunt breiden. Zoon heeft er veel plezier van. Op zijn versie zat het spel Fifa, dus hij was er helemaal mee in de wolken. Hij heeft al verschillende leuke apps gedowload, kan er op Wifi lekker mee internetten en het maakt ook haarscherpe foto's. Valt me niet tegen.

Ook nog steeds (14)

Hier een 14 jarige die naast haar android-toestel ook nog steeds wel eens met de DS speelt. De android is voor korte spelletjes of spelletjes waarop je moet inloggen dagelijks, voor internetten (wifi) en voor app-en met vriendinnen. De Ds is vooral voor langdurige spelletjes en wordt vooral gebruikt met buurmeisje samen (samen spel doen,door de muur heen), in vakanties en in de auto en bij b.v. langdurige feesten (b.v. familiefeest dat de hele dag duurt).
Een i-pod heeft ze niet.
Haar vriendin wel...wat mij vooral opvalt is dat die i-pod inderdaad wel veel vermaak geeft, maar zo vaak vervangen moet worden omdat ie (alweer) verouderd is. Haar vriendin is al aan i-pod nummer 3 toe sinds 3 jaar(zolang kennen ze elkaar). Dat maakt elk jaar een nieuwe dus...wow, dat vind ik wel veel geld en investering voor zo'n jong kind. Maar misschien is dat ook wel afhankelijk van het kind? Jongste heeft hoewel ze de i-pod van vriendin goed kent nog geen neigingen er ook 1 te willen. Ze kon de oude van vriendin voor een prikkie 'kopen' maar vond dat de moeite niet waard (verouderd dus kan je er 'niks' meer mee) om daar geld aan te spenderen. Haar eigen android toestel is minstens ze oud, maar daar klaagt ze nooit over (dat ie verouderd is dus).
groeten albana

liora

liora

26-10-2012 om 08:25

Ipod

Mijn zoon wil van z'n zelfgespaarde geld een Nintendo 3ds kopen. Hij heeft al een Nintendo ds light. Ik zeg juist steeds tegen hem: koop een iPod! Dan kan hij ook mail ontvangen erop, foto's maken, muziek luisteren, spelletjes doen, op de wifi surfen... Lijkt mij veel handiger!

Verder zijn er denk ik niet heel veel mensen die een iPad voor hun kind kopen. Wel voor zichzelf en als ze dan een nieuwere kopen, geven ze de oude aan hun kind.

Liora

koentje

koentje

26-10-2012 om 10:15

En hier ook

een veertienjarige die nog regelmatig op zijn ds speelt.
Wat hij er ook nog heel leuk aan vind is het standaardprogamma foto's maken en deze bewerken.

Brianna F

Brianna F

26-10-2012 om 10:18

Tango (ot)

Ook geen Wii, wel een nintendo 64 geloof ik, van de rommelmarkt voor 7,50.
Speelden ze wel eens op in de vakantie.

Annet

Annet

26-10-2012 om 10:42

Ik zou eerder voor de dsi gaan

De DSi is makkelijker te gebruiken als mp3-speler. Je kunt er ook foto's mee maken en grappige dingen mee doen. Je kunt ook geluiden opnemen en grappig vervormen.
Alle spellen van de DSlite kun je erop spelen en daarnaast nog de spellen die speciaal voor de DSi zijn gemaakt.

Tablet

Onze kinderen vermaken zich met een tablet van 99 euro bij de Intertoys. Zit wifi op en android. Het enige nadeel is dat ze kunnen vallen. We hebben er een rubberen case om.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

JansjeRommy

JansjeRommy

27-10-2012 om 12:04

We hebben van alles in huis inclusief een ipad, maar dochter van 10 vindt nog steeds de spellen van de ds het leukst. Ik zou wel gezien haar leeftijd voor een tweedehands gaan. Liefst met r4 kaart zodat je kunt downloaden. Dat laatste is wel illegaal en ik weet uit ervaring dat er dan veel mensen hier boze dingen gaan zeggen. Dus dat doe ik zelf nooit

Relithe

Relithe

28-10-2012 om 00:32

Hier

heeft dochter vorig jaar een 3ds gekregen maar ze speelt er niet veel op, weer een misser dus, ik zit er over te denken om hem op Marktplaats te zetten.

Jamilla

Jamilla

29-10-2012 om 10:29

Toch iets anders

Ik ga denk ik kijken naar een mp5 game. Staan 100 spelletjes op, ze kan dr filmpjes op zetten, foto's, camerafunctie, muziek. Lijkt me heel leuk. Ook handig voor op vakantie.

lisbeth

lisbeth

30-10-2012 om 11:10

De samsung

Mp4 speler hier al eerder genoemd in het draadje gaat as woensdag bij de mediamarkt in de reclame, 98 euro en het is werkelijk waar een leuk apparaatje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Leuk hoor!

Volgens 13-jarige zoon en net 10 geworden dochter is een DS erg leuk als je 10 bent. Zij raden wel de 3DS aan. Er wordt hier dagelijks met DS gespeeld. Ook wel met iPad of iPhone. De iPod wordt hier weggelachen, dat is een mislukte iPhone...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.