Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Maria

Maria

02-10-2008 om 17:38

Aaaaargggghhhhh (Word)

Hellup! Wie verlost mij van deze lijn? Ik zit in Word, wil iets onderstrepen en de paar lijntjes veranderen in één lange lijn over de hele breedte van het document. Op zich wel mooi, maar niet op die plek. Helaas krijg ik het ding met geen mogelijkheid meer weg. Van alles geprobeerd en soms verspringt de lijn een beetje, maar weg gaat ie niet (niet met Ctrl U, Ctrl Z, lijnen uitzetten, simpelweg Selecteren en verwijderen). NIKS LUKT en ik WIL DIE LIJN NIET.

Wie helpt aub, svp?

Alvast veel dank!!!!!!

Maria


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wil wel..

Ik wil je helpen, maar heb zo op afstand echt geen idee wat er aan de hand is of wat je zou kunnen proberen om het op te lossen. Je mag me het document mailen op [email protected] dan zal ik er naar kijken, maar weet niet of dat een optie is omdat ik niet weet wat voor document het is..

Randlijnen

Om ze nooit meer te krijgen tijdens het typen ga je naar extra->auto-correct-opties-> tabblad auto opmaak tijdens typen. Hier kun je de randlijnen uitzetten. Nu zal niet steeds die randen krijgen.

Om de rand zelf weg te krijgen ga je Eerst in de regel boven de lijn staan met je cursor. Vervolgens in de menubalk naar opmaak->randen en arcering-> instelling geen. En weg is je rand...

Fladderbeestje

Amen. Ik heb jaren, wat zeg ik, bijna decennia met WP5.1 gewerkt, en het voldeed prima. Maar doordat steeds meer andere programma's die wij gebruiken niet meer in een DOSversie leverbaar waren zijn wij overgetapt op Windows , en op Word. Er gaat geen werkdag voorbij of ik vervloek Gates en de zijnen om dit wangedrocht.

Ik wil godverd... geen zelfdenkende apparatuur. Denken kan ik zelf wel, die apparaten moeten gewoon doen wat ik wil. En inderdaad een onderwaterscherm hebben, in plaats van dat geëmmer dat daarvoor in Word in de plaats is gekomen. En ik wil ook niet allemaal van die kriebelige plaatjes op mijn scherm die ik helemaal niet snap! En de helpfunctie van WP51 was ook al veel beter. En ik mis de F1 toets. En...

Word heeft maar éen voordeel tov WP51, en dat is dat ik meer dan 2 documenten naast elkaar kan gebruiken. Meer voordelen kan ik echt niet bedenken. Maar als ik dat tegen iemand anders dan mijn naaste collega's zeg, kijkt men mij meestal aan alsof ik een soort reliek uit het Pleistoceen ben...

Jij begrijpt me tenminste *snik*

Groeten,

Temet

Guinevere

Guinevere

02-10-2008 om 22:04

Ook amen

Ach dames, ik denk nog met liefde terug aan WP 4.2! En dat héérlijke MS DOS van vroeger (ook Gates trouwens hoor). Die fijne tijd dat je een DOS-prompt had, een commando intikte en dat er dan écht gebeurde wat ik wilde!
Mmmm, ik voel mezelf al een beetje een fossiel uit de oertijd

Merla

Merla

02-10-2008 om 22:20

Ah gelukkig!

Kijk, ook in dit dacht ik dat ik dus wel niet normaal zou zijn hahaha. Ik denk ook nog regelmatig terug aan WP 4.1, WP 4.2 of later 5.0 en 5.1! Maar als ik dat hier hardop noem kijken ze me ook echt aan alsof ik niet goed bij mijn hoofd ben. Tjonge, er zijn dus nog meer van zulke mensen *LOL*

Tirza G.

Tirza G.

02-10-2008 om 22:35

Meisjes

Kom bij me zitten, naast me staan, ondersteun me want ik vaaaaaaaaaal in dit warme bed van herkenning. WP4.2 De kleur bláuw alleen al van de doos waarin het kwam, daar werd je toch gewoon helemaal blij van? En daarna natuurlijk 5.1. Ach, good-old-5.1. Wat wás het opgepimpt, wat was het strak en snel en goed en wat kón het veel.

Word. Het lijkt nog altijd wat op een binnensmonds gemompeld "verd*md". En niet geheel onterecht. Je doet het ermee, je doet het ermee. Je past je aan, je gaat mee met je tijd, je legt je neer bij de massa. Maar dat kun je alleen omdat je de tekstverwerkingshemel van binnen hebt gezien.

Tirza

Jaaaa

WP! Heerlijk, met Ctrl-Alt-Shift-F4 of zo, maar inderdaad als je wat fout deed dan had je het ook zo weer weggehaald. Niet opeens na knippen en plakken een ander lettertype en alleen een lijst met puntjes of nummertjes als je het zelf wilde...
http://nl.wikipedia.org/wiki/WordPerfect
Ik werk trouwens met Linux en heb indien gewenst ook nog een command-prompt, heerlijk!
Je kunt ook DosBox installeren (www.dosbox.com, ook voor windows) waarmee je de oude DOS kunt simuleren. En de oude spelletjes spelen: www.bestoldgames.net. En misschien doet WP het daarop ook nog wel!

Merla

Merla

02-10-2008 om 23:10

Oh geweldig egberdien! hij staat erbij!

Hij staat er bij! Hij staat erbij! Blockout! Mijn favoriet! Jaaaaren heb ik hem gemist, nu zie ik hem zomaar staan op www.bestoldgames.net.
Maar... hoe krijg ik hem nou aan de praat? Hij moet het nu ook nog gaan doen natuurlijk. Sorry, maar ik kom daar dus niet uit, wie helpt me ff?

Merla

Merla

02-10-2008 om 23:16

Laat maar

Ik snap het al

Mamba

Mamba

03-10-2008 om 08:30

I have a better dream

mekmek.

rosa

rosa

03-10-2008 om 08:53

Maria en lies

Wat heerlijk!!! Eindelijk die stomme lijnen weg uit mijn document. Ik was uit wanhoop al een excel file begonnen, maar dat is ook niks voor wat ik wil.

dank je wel! En ik maak meteen een documentje waar deze oplossing in staat, want over een jaar crasht mijn pc, krijg ik andere instellingen en ben ik het weer vergeten. Maar mijn documentje is dan lekker gebackupt. En daar staat dan ook in hoe je een 'enter' weghaalt met zoek en vervang (ook zo'n ergernis en de code is ^p voor de geïnteresseerde).

Rosa

Tihama

Tihama

03-10-2008 om 09:28

Wysiwyg

Jullie zijn gek. Mijn eerste ervaringen op een nórmale computer waren met 1st Word Plus. Geweldig. Had ik eerst op die amber of groene schermen zitten vechten met WP, toen leerde ik mijn man kennen en die had een ATARI ST. Een Mackloon die betaalbaar was voor studenten. Top gewoon.

Mooi wit scherm, zwarte letters, en als ik bóld wilde, dan moest ik niet een of andere gestoorde code intikken (waar ik alleen maar achter kwam door eerst op F1 te drukken), maar bewoog ik de muis (this is the eighties) gewoon naar het knopje B. Klik. En mijn letters waren vet. Dat onderwaterscherm was pas echt gestoord. Ik ga webpagina's toch óók niet in html bekijken?

Niks onderwaterscherm: what you see is what you get.

Het verlangen naar WP is zoooooo retro.

Overigens (serieus) mijn ervaring is dat vrijwel elk programma luistert als je gewoon ff zoekt in de helpfile. En dat Word zelf denkt, lees voor de aardigheid eens dit boek van Bas Haring: "De ijzeren wil". Dan ga je héel anders over computers denken

Tihama

Tihama

Tihama

03-10-2008 om 09:29

Nog ff bas haring

http://www.basharing.com/de-ijzeren-wil

*******
De ijzeren wil
Dat computers intelligente machines zijn merken we dagelijks; en konijnen – of dieren in het algemeen – zijn meestal ook niet op hun achterhoofd gevallen. Toch lijkt ‘t alsof er een speciaal plekje is voor ons; de mens. De intelligentste van allemaal. Veel mensen hebben het gevoel dat wij iets extra’s hebben ten opzichte van dieren en machines: een ziel, bewustzijn, of een wil. Maar is dit gevoel terecht?

De ijzeren wil (Uitgeverij Houtekiet, 2003) is een boek over de verschillen tussen mensen, konijnen en computers. Het gaat over kunstmatige intelligentie en over de filosofische vragen die daaraan gerelateerd zijn.

Vragen als:
Begrijpen tekstverwerkers de teksten die ze verwerken?
Kan een verzameling domme mieren in z’n totaliteit intelligent zijn?
Wat is bewustzijn, en zit ‘t ergens?
Kan een robot bang zijn om te sterven?
************

Sancy

Sancy

03-10-2008 om 09:44

Erg grappig

dit was gistermorgenop mijn werk nog onderwerp van gesprek, "vroegah" toen er nog WP4.2 gebruikt werd, floppy's van 5 1/4 inch het meest gangbare draagbare medium voor pc's was en de zomers langer en warmer waren en de winters altijd wit
Mij maakt het weinig uit, zolang ik de nieuwe foefjes van iedere release onder de knie kan krijgen, evolueer ik vrolijk mee. Ik was al lang blij dat ik mijn scriptie nit hoefde typen op een ouderwetse (elektrische)typemachine, pfffffffft dan had ik dat kreng nooit afgekregen

maan.

maan.

03-10-2008 om 10:43

Vroeger ..

Vroeger was niet alles beter.. maar nu is het zeker ook niet perfect!

Soms denk ik nog weleens terug aan die ouwe XT waarop je zélf kon bepalen wat je computer deed, waarop WP drie-punt-nogwat (?) draaide zoals je het zelf wilde, alles wat je wilde was mogelijk als je maar wist hoe (en dat dunne boekje stond werkelijk echt alles in). Geen virussen, geen lange opstarts, geen vastlopen.

Nu met Windows lijkt alles wel makkelijker, tuurlijk dat kan ik niet ontkennen. Maar toch zijn er nog steeds dingen in Word die ik niet voor elkaar krijg. Als ik dan bij mijn broer kijk die heeft Windows eruit gegooid dan denk ik ja dat zou ik ook wel willen.. maar ik doe het niet simpelweg vanwege de kinderen. Die groeien op met Windows omdat dat toch de opgelegde standaard is; op school is alles windows en in het bedrijfsleven volgens mij grotendeels ook.

Het schijnt dat de nieuwste windowspoging een beetje back-to-basic gaat worden... ik hoop het.

Guinevere

Guinevere

03-10-2008 om 11:01

Retro

Retro is juist HOT, tihama!
En nu niet denken dat ik uit wanhoop terugdenk aan WP 4.2, want ik dien hier op het werk juist als MS-Office vraagbaak omdat ik er zo handig mee schijn te zijn....
maar die oude programma's, daar gebeurde niets mee "onder water". Alles boven de waterlijn, heerlijk, helder en duidelijk. Ik heb trouwens jarenlang met Q-edit gewerkt, helemaal geen verborgen tekens, maar pure ASCII. Dat was pas wysiwyg!

Op de barricaden!

Tihama, dan maar gek, maar Word is gewoon een enorm k*tprogramma. Inmiddels win ik vrijwel alle gevechten, maar ik word er knetterziek van DAT ik iedere keer moet vechten. WP! WP!

Tihama

Tihama

03-10-2008 om 11:42

Age of aquarius

Grinnik. Heb ik toch gisteravond vanwege een flowerpower feest dat ik over een tijdje heb, de hele avond nummers van Hair zitten youtuben. Blijk ik helemaal hot te zijn

En ASCII. Aaaaargh, ik heb ooit nog bij het vak Digitale Techniek via binaire poorten en flipflops een 7-segment display aan het werk moeten krijgen. Hoefden we alleen de numerieke getallen weer te geven via aansturing met binaire poorten. Hoe moeilijk kon het zijn. Nou, bij MIJ was dat helemaal niet WYSIWYG. Maar ach, ik heb vast andere talenten....hoewel: te oordelen naar de reactie van mijn man bij het youtuben gisteren is het ook al niet zingen.

Tihama

Tihama

Tihama

03-10-2008 om 11:45

Maar lieverds

Ik heb mijn scriptie in 5.1 gedaan. En daarna ging ik ergens werken waar ze Word 4.2 hadden. Ben ik nou de enige die dat een verademing vond? (retorisch...?)

Tihama

Volgens mij

Als ik, ook irl, zo eens om me heen luister, heeft een WP4.2-fanclub een grote kans om een enorme aanhang te verwerven

Merla

Merla

03-10-2008 om 13:22

Welnee!

4.2 was idd veel prettiger werken dan 5.1. Tijdens mijn stage bij Computerij B.V. werkte ik ook met het allernieuwste. Maar toen ik een baan kreeg en weer terug moest naar 4.2 was dat voor mij idd ook een verademing. Op de een of andere manier vond ik dat ook echt prettiger werken. Maar hoe lang geleden is dat onderhand? bijna 20 jaar denk ik HA!

Merla

Merla

03-10-2008 om 13:23

Haha genista

DAt welnee geldt niet voor die fanclub hoor! Dan zou er moeten staan 'ja denk het ook' oid LOL

Maria

Maria

03-10-2008 om 13:34

Nou moe.....

Dank je Lies, maar het gekke is dat ik dat al eerder had geprobeerd en dat het toen niet lukte. Nu deed ik het weer een keer en bij de eerste lijn lukte het. De volgende lijn deed raar, want toen ik deze op dezelfde manier wilde verwijderen, kreeg ik er een lijn bij (misschien omdat ie bovenaan de pagina stond?), maar toen ik daarna met backspace naar de vorige pagina ging, was ie plotseling weg..... Nou ja, het zal wel aan mij liggen . Het is in ieder geval gelukt.

Allemaal veel dank!

Carmen

Carmen

03-10-2008 om 23:09

4.2 en 5.1?

Help me out. Ik heb met allebei gewerkt. Maar ik weet eerlijk gezegd de verschillen niet echt meer. De overgang heeft op mij minder indruk gemaakt dan op jullie blijkbaar. Ik weet wel dat die oude programma's geen undo functie hadden. Ik ben de persoon die die heeft ingevoerd heel dankbaar. Overigens was ik heel blij met de komst van WordPerfect 6 voor Windows. Het handige onderwaterkijkscherm, maar wel WYSIWYG.

Nasha the first

Nasha the first

04-10-2008 om 15:27

Wp wp wp wp wp wp

WIJ WILLEN WP
WIJ WILLEN WP
WIJ WILLEN WP

oh ik kan zo verlangen naar een tekstverwerker die doet wat IK wil en niet een tekstverwerker die met mij mee wil denken, wat ik dus ABSOLUUT niet op prijs stel....als ik mijn straatnaam tiep als A. enzovoorts en ik geef een enter, dan wil ik vooral GEEN B. krijgen!!!!! maar gewoon mijn postcode tiepen.....en dat is dan slechts een kleine ergernis.....

Precies nasha

Wysigyg - tot je dienst, geen onderwaterscherm - valt prima mee te leven. Het probleem van Word is dat hij al mijn niet-bestaande problemen oplost op een manier die ik niet wil! Ik wil vooral 1 ding van een tekstverwerker: wygiwyw. What I get is what I want!

Ach

Ik denk dat jullie zijn vergeten hoe lang het duurde voordat je alle toetsen daadwerkelijk kende. (onderwaterscherm alt F3). Het grote verschil is dat wp ervan uitging dat je eerst je tekst ging maken en het vervolgens ging opmaken, terwijl Word ervanuit gaat dat je eerst nadenkt over hoe het eruit moet zien en dan pas gaat typen.
Je kunt word redelijk wysiwyg maken door alle opties in het menu extra->autocorrectie uit te zetten. Je kunt dan gewoon vanalles zelf bepalen. Wie echt heeeeeeeeel graag het onderwaterscherm terug wil : http://www.levitjames.com/crosseyes/CrossEyes.html

Maar

Met autocorrectie uitzetten los je de eigenwijzigheid van Word niet volledig op. Vooral met de automatische nummering heb ik geregeld ruzie - in die wil ik niet uitzetten, omdat je dan weer niet automatisch een inhoudsopgave kunt genereren of verwijzingen maken. Dat ging v-l-o-e-i-e-n-d en altijd goed in WP. Tegenwoordig win ik de gevechten meestal, maar waarom moet ik altijd vechten. Ook over de opmaak kan ik zeurzangen ophangen en andere zaken verdienen eveneens een klaaglied. Wat ik ook allemaal uit zet, Word vindt altijd wegen om iets in mijn document te veranderen zonder dat ik dat wil. WYGIWYW! Dàt wil ik.
Ja, het duurde even voordat ik alle sneltoetsen in WP had geleerd, maar het deed in elk geval gewoon voorspelbaar wat je wilde. En ook de macro's waren veel makkelijker. Daar hoefde je geen ICT-opleiding voor gevolgd te hebben.

laten we ook niet vergeten dat je toen je computer zo lekker snel uit kon zetten. F7, aan/uit knop om, jas aan, weg.

Nu moet je het uitzetten eerst even tijdig inplannen

Groeten,

Temet

Nasha the first

Nasha the first

04-10-2008 om 22:48

Shift f7

als je die maar wist hahahahahah....

Nee, ik had er geen moeite mee, en voor de RSI van tegenwoordig is dat gemuis ook niks. Ik heb niet het idee dat Word er is om meteen op te maken, maar ook juist om het naderhand allemaal in 1 keer te doen....nou ja, 1 keer .....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.