Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Lieske

Lieske

22-09-2009 om 21:08

Agenda microsoft outlook-probleem

Hallo,

Gisteren nog afspraken genoteerd in de Agenda van Microsoft outlook 2000.
Maar sinds vandaag staan plotseling de afspraken vanaf 1 april jl t/m eind oktober allemaal over 2 dagen verspreid. Met een klokje in de afspraakbalk.
Wie o wie weet hoe dit terug kan worden gezet ?

Ik heb al systeemherstel gedaan op afgelopen vrijdag, maar dat heeft helaas niet geholpen.

Lieske

Rob

Rob

23-09-2009 om 07:38

Controleer tijdzone op pc en in outlook

Kijk op je pc klok of de tijdzone goed staat, kijk dan in outlook bij de agenda-opties of daar ook de tijdzone goed staat.
Als 1 van beide niet goed staat krijg je afspraken verspreid over 2 dagen. Let wel op dat als je het omzet, de afspraken wel op de goede dag staan en niet 1 dag verschoven.
Rob

Lieske

Lieske

23-09-2009 om 09:23

Verspringende klok

Hallo Rob,

We hadden al op allerlei plaatsen gezocht, maar niet bij de klok van de PC. Het vreemde is dat, sinds een week of 2 รก 3, iedere dag die klok op een gegeven moment ineens een uur achter loopt.(meestal 's avonds) Het waarom is ons niet duidelijk, ik dacht dat het te maken kon hebben met het (komende) zomer-wintertijd gedoe en had een paar dagen geleden de optie zomertijd aangevinkt. Gelijk weer uitgezet.

De meeste "foute" afspraken zijn weer OK.
Echter, sommige zijn nu ineens over 3 dagen verspreid ... Dus er zit blijkbaar ergens nog iets fout.
Heb jij enig idee waar te zoeken ?

Waar kan ik de agenda-opties van Outlook vinden ?

Alvast bedankt voor je hulp,

Lieske

Rob

Rob

24-09-2009 om 17:52

Tijden en tijdzones

Als je de tijdzone plus zomer en wintertijd aan en uit vinkt kunnen outlook afspraken in de war raken als je daarin niet de goede tijdzone hebt staat.
Zet eerst de tijd, tijdzone en zomerwinter tijd optie goed in windows. Controlleer dan of de tijd goed staat ( wil nog wel eens verspringen bij vinkje aan of uit) Start dan outlook op en ga naar "extra"--> "opties" --> In tab "voorkeuren" naar "Agendaopties" Kies daar de knop tijdzone. Deze moet gelijk staan als die je in windows hebt ingesteld, anders worden afspraken een rommeltje.
Als dit allemaal goed staat moet je de afspraken even nalopen en 1 voor 1 diegene open die niet goed staan en de tijd en datum goedzetten. Alle nieuwe afspraken moeten dan goed gaan. Rob

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.