Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Alles overzetten van ene galaxy naar andere

Ik krijg een nieuwe smartphone en ik zie op tegen alles overzetten. Van samsung galaxy naar andere galaxy. Iemand zegt dat ik smart switch moet gebruiken maar is dat wel veilig? Kan het anders?

als je ze met het snoertje verbindt krijg je de optie van een kopie maken. Alles bleef behouden van foto's tot spelscore, behalve whatsapp gesprekken en je moet overal opnieuw inloggen.  Als je je oude telefoon dan even aanhoudt dan kun je daar de verificatie codes ontvangen voor bv digi D of je bankapp. Duurde denk ik 2 uurtjes, dat kopieeren. Je oude telefoon is dan eigenlijk en back up geworden, heel handig

Aj, laat je je telefoon niet automatisch back-uppen? Als je telefoon plotseling stuk gaat ben je alles kwijt!
Voortaan gewoon doen hoor!

Krijg je een nieuwe telefoon, dan maak je handmatig een back-up en die kun je dan terugzetten op de volgende. Echt een kwestie van ophalen van de data en alles staat precies zo als het was.

Max88 schreef op 13-06-2022 om 23:48:

als je ze met het snoertje verbindt krijg je de optie van een kopie maken. Alles bleef behouden van foto's tot spelscore, behalve whatsapp gesprekken en je moet overal opnieuw inloggen. Als je je oude telefoon dan even aanhoudt dan kun je daar de verificatie codes ontvangen voor bv digi D of je bankapp. Duurde denk ik 2 uurtjes, dat kopieeren. Je oude telefoon is dan eigenlijk en back up geworden, heel handig

Ik ben helemaal niet zo handig, maar ik heb dit een paar maanden geleden ook binnen 1,5 uur voor elkaar gekregen. Ik heb het zelfs draadloos gedaan (telefoons naast elkaar leggen en verbinding maken). Je wordt vanzelf door alle stappen geleid. Inderdaad je oude telefoon nog even houden als backup, maar daarna heb ik die eigenlijk niet meer aangeraakt. 

Zorg dat je even 2 u de tijd hebt en ga er even rustig voor zitten. Komt goed.

Max88 schreef op 13-06-2022 om 23:48:

als je ze met het snoertje verbindt krijg je de optie van een kopie maken. Alles bleef behouden van foto's tot spelscore, behalve whatsapp gesprekken en je moet overal opnieuw inloggen. Als je je oude telefoon dan even aanhoudt dan kun je daar de verificatie codes ontvangen voor bv digi D of je bankapp. Duurde denk ik 2 uurtjes, dat kopieeren. Je oude telefoon is dan eigenlijk en back up geworden, heel handig

Whatsapp ook gewoon automatisch back-uppen!

Smart switch is prima en (volgens mij) speciaal ontwikkeld door Samsung. In het verleden met kabel & ook wel zonder kabel moeiteloos gegevens van de ene telefoon naar de andere telefoon overgezet.

Gewoon weer inloggen met al je Google gegevens en dan haalt hij alles weer op zelfs al je geïnstalleerde apps. 
Even controleren of je zaken lokaal op je telefoon hebt opgeslagen of alles in de cloyd.
Kijk op je pc in Google foto's of je al je foto's ziet? Ja? Dan haalt ie ook dat op. Nee? Dan staan ze lokaal op je telefoon en dat moet wel overgezet worden. Ik ging ook van galaxy naar galaxy. Was echt makkie

Je kan alles dan inderdaad gewoon kopieren van de een naar de ander

Suusje.

Suusje.

28-06-2022 om 21:13 Topicstarter

smart switch werkte uiteindelijk prima, heb het wel meermaals moeten opstarten en mijn man overigens ook van de week. Dank allen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.