Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Caro Heuvelmans

Caro Heuvelmans

24-07-2010 om 23:26

Anti ongewenste zakenfilter voor op de computer

Hallo,

Omdat het niet anders kan is de computer van de jongste verhuisd naar zijn eigen kamer. Daar hebben we een stuk minder zicht op wat hij doet en ik wil graag problemen voorkomen. Daarom zoek ik een filter oid waarmee ik ongewenste zaken kan voorkomen. Jongste is niet zo thuis op de computer maar zijn broer wel en eigenlijk zoek ik iets wat op z'n minst heel lastig te omzeilen is. Dan kan ik het ook op de laptop van broerlief instaleren Die is al wat ouder en best handig met de computer. Die aparte kinderbrowser is dus geen optie want broerlief zet er dan weer gewoon z'n eigen browser op.
Wie heeft ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

25-07-2010 om 12:02

Hoe oud zijn de kinderen?

Hoi,

Mijn jongste is 12 jaar en zijn zus is 15, ik heb hier nooit een kinderfilter o.i.d. op de computer gezet, goede afspraken maken is eigenlijk al voldoende. Stiekem omzeilen zou ik dus echt uit den boze vinden, en bijvoorbeeld ongevraagd je eigen browser op de computer zetten is dan ook niet netjes. Ik zou dus zelf proberen met de kinderen te bespreken wat wel en niet kan in plaats van een soort censuur proberen uit te voeren op de computers in huis. Volgens mij maak je het dan allemaal veel spannender dan het is en willen de kinderen dan eerder onderzoeken (desnoods op andermans computer) wat zij allemaal thuis niet kunnen bekijken.

Maxime

Minet

Minet

25-07-2010 om 14:21

Eens met maxime

Maak afspraken, en verbied het verwijderen van cookies en internetgeschiedenis. De enige die dat mag doen ben jij, hieraan kun je zien welke sites bezocht zijn.
Afspraak toch overtreden door kind? Dan volgt er een sanctie.

Astrid

Astrid

08-08-2010 om 04:05

Maar...

Ik ben het er ook wel mee eens dat als je dingen gaat verbieden, dat ze het stiekem gaan doen. Maar toch... mijn zoontje van 6 zocht laatst op google op: "dikke tieten", tja, mijn man zag dat (al die foto's) en heeft gezegd dat het niet de bedoeling is voor kleine kinderen om dat soort dingen op te zoeken. Later gingen we naar die site kijken om uit te zoeken of het kwaad kan, nou als je even doorklikt krijg je foto's van orale sex. Dat vind ik echt niet leuk als hij dat ook maar te zien krijgt. Wat vinden jullie?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.