Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

valeska

valeska

12-12-2011 om 21:23

Argh...apple

Lief Forum,

ik ben/was heel blij met eerste iphone maar heb nu al wat kostbare levensuren gevuld met zuchten en steunen....

wie oh wie kan me vertellen waar ik mn itunes tegoed kan zien?
ik wilde whatsapp kopen en daarvoor giftcard aangeschaft.
maar als ik nu whatsapp wil downloaden roept appel: uw creditcard gaat aangesproken worden! tenminste, op de pc, op de telefoon lukt het nog niet whatsapp te zetten ( al een uur ...wachten...) dus ik dacht zet het op pc en dan naar telefoon.

Nee dus? Ik vind het een fijne telefoon maar word wel tikje gek van alle heisa.
Op mn htc had ik whatsapp in een minuut en ben nu al uren bezig!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hombre

Hombre

13-12-2011 om 09:43

Argh indeed

Maar dit is wel te doen. In de app-store moet je ergens een knop met giftcard (oid) gebruiken. Dan laad je het saldo als het waren in je account. Vervolgens kun je het saldo gebruiken om apps te kopen.

Simpel

Ik vond het op zich simpel om te regelen. Ik heb een apple account aangemaakt waarbij ik geen rekening nr of creditcard heb ingevoerd (is een trucje voor, je moet eerst een gratis app 'kopen' geloof ik).
Daarna inderdaad in iTunes aanklikken dat je een giftcard hebt. Staat volgens mij rechts als je de appstore aanklikt.
Tegoed kun je op je iPhone zien in de appstore en dan helemaal onderaan bij de opties zoals top 25 en 'uitgelicht'.
Succes!

valeska

valeska

13-12-2011 om 20:15

Maar...

maar...bij mij onderaan staat alleen uiteglicht en categoriën top 25 zoek en updates...zie nergens tegoed?

Ik heb na een paar uur klooien een click and pay account, een kaartje met tegoed ingevuld, ( maar tegoed nergens te zien dus) en telefoon hersteld naar fabrieksinstellingen. daarna weer wat gedoe met netwerk vinden etc.

daarna...nog steeds geen agenda en kan geen apps verwijderen.....whatsapp staat al twee dagen nu met ...wachten..... en is ook niet te verwijderen.

terug naar de winkel gegaan en morgen krijg ik een nieuwe want er is dus echt iets niet goed.

Even goed had ik gedacht dat apple zo gebruiksvriendelijk is, dat zeggen appelmensen altijd, maar volgens mij gaat t meer om t geile uiterlijk, want ik vond mn htc met android een stuk makkelijker!
fotoos die je daarmee maakte kon ej zo op facebook zetten, en op deze iphone staat dat niet eens bij opties voor delen, alleen mailen smssen en tweet.

Mwah.
Ik geef die nieuwe nog een kans maar als ik er weer uren aan krijt ben ruil ik hem voor een android bestuurde telefoon. Want zoveel vrije uren heb ik er niet voor over!

Bedankt, Val

valeska

valeska

13-12-2011 om 20:16

Vout

sorry tikken in het donker gaat niet super vlgende aanschaf is lichtgevend toetsenbord

(Janneke67)

(Janneke67)

13-12-2011 om 20:17

Misschien overbodig

Maa je hebt iTunes toch ook op de pc staan he? Want daarop kun je toch je tegoed zien? Vrag me niet waar precies maar ik heb het ergens gezien

Groetjes Janneke

valeska

valeska

13-12-2011 om 20:24

Waar dan?

Ja op itunes ook al gezocht...ehm waar dan? echt sorry ik zie het niet ...

Balen

Lijkt dat je dan inderdaad een niet goed werkend toestel hebt. Ik ben pas sinds kort op een iPhone overgestapt en ik ben helemaal enthousiast. Ik kan wel heel makkelijk filmpjes en foto's ep bijvoorbeeld Facebook zetten en Whatsapp was zo geïnstalleerd en werkte direct. Verder is het af en toe wel even puzzelen hoe je alles precies gebruikt maar eenmaal onder de knie gaat alles erg vlot.

Valeska

Ik heb iTunes nu open staan en rechts zie ik staan: Welkom Picasso, daaronder mijn saldo (uw account heeft....).

Aanvulling

Wel eerst in de linkerkolom op iTunes store klikken

valeska

valeska

13-12-2011 om 20:34

Grmmmm

ja tegen mij zegt hij ook welkom Val, maar niks over een tegoed.....

ik baal ervan, 15 euro verdwenen!
als ik die giftcard nu weer invul roept hij, deze is al in gebruik.
zucht.

En ik kan geen fotoos of filmpjes op fb zetten...dat is geen optie? alleen sms, mail, tweet, afdrukken. Of heb je daar ook een app voor nodig?

Maar goed ik geef die nieuwe telefoon morgen nog een kans al voorzie ik meer gezeik, ik hou echt van plug & play. niet zoveel gedoe...voordat ik bevestigings mail kreeg van itunes was het ook al twee uur later, ik dacht dat dat mailtje wel meteen binnen zou vliegen. Misschien is apple gewoon van de slow cooking en ben ik verwend.

sorry voor het gezeur ik moet echt bijna huilen van mn iphone gelukkig doet de wasmachine het nog en de kraan en liggen mn kinderen lief te lezen.

Jee

Dat zou wel erg zuur zijn dat die 15 euro weg is. Ik zou vandaag nog een mailtje naar Apple sturen, er is vast wel ergens een service mail-adres te vinden.
En voor facebook heb ik inderdaad een (gratis) app, werkt als een zonnetje.
Heb trouwens nog niet zo lang geleden voor mijn dochter ook een apple account aangemaakt en dat was wel zo geregeld (nadat ik een fake geboortedatum had ingevuld, want een kind van 10 mag natuurlijk van apple eigenlijk geen ipod hebben, zucht).

Enne, gooi je frustratie er maar gewoon hier uit hoor. Lucht vast op en wie weet gaat alles morgen beter

valeska

valeska

13-12-2011 om 20:57

Nee nee neeeee

neeee ik kan ook geen contact adres vinden om te zeuren over die 15 euro

maar kon zowaar bump downloaden...heel typisch, op mn computer en enkele seconden later stond t vanzelf op mn telefoon. Dat startrekkerige heeft toch wel een zekere charme.

maar goed morgen een nieuwe, wie weet wordt ik blij, maar soms kan ik redeloos kwaad worden op toestellen ( voorheen was dat vooral de naaimachine of de cvketel) omdat ze maar hetzelfde blijven zeggen.

Hoe fijn zou het zijn als de telefoon na enkele verwoede pogingen zou zeggen: ja inderdaad, ik ben een kuttoestel en bied daarvoor mijn welgemeende excuses aan. Ik zal niet meer steeds zeggen voer opnieuw uw ( bladiebla) in, maar mezelf nu vernietigen nadat ik een werkend en gratis exemplaar voor u heb besteld. In de doos met uw nieuwe telefoon die altijd en vanzelf gaat werken treft u ook de grootste maat toblerone aan een een jaarvoorraad waterproof mascara. Bij de weg, u kan hier niks aan doen en u bent wel degelijk slimmer dan gemiddelde knaagdier. Mijn disfunctioneren reflecteert op geen enkele wijze op uw intelligentie!

bedankt forum!
groetjes Val

kastanjet

kastanjet

13-12-2011 om 21:56

Grappig

Ik kan totaal niet overweg met androidtoestellen. Ben al 3 jaar iPhone gewend.

Valeska

Ik vind dat je maar moet solliciteren naar de functie 'helpteksten op telefoontoestellen maken waar een gebruiker een glimlach op z'n gezicht van krijgt'

En even praktisch: http://www.apple.com/nl/contact/

Stoeien met android

hihi, ik heb een IPAD en, sinds kort, een samsung galaxy tab erbij... Nu waardeer ik apple ineens meer, minder gedoe..

Bij de galaxy moet ik nog erg wennen aan Android, zou flash moeten ondersteunen, download ik deze, blijft ie roepen dat ik Adobe moet downloaden..

(krijg ook geen ´uitpakmenu´ naja, dat belooft weer wat uurtjes uitzoeken...tenzij iemand hier ...??)

Sorry voor het vervuilen van je draadje, Valaska, als je liever heb dat ik een eigen...??)
Sterkte met de frustraties (ik heb in het begin ook heel wat af zitten geven op Itunes, maar achteraf bleek het wel goed te zijn gegaan, zat ik gewoon verkeerd te kijken..hahah) even wennen, zullen we maar zeggen!

(ik kan je niet helpen met je tegoed, ik heb me met mijn creditkaart aangemeld)

valeska

valeska

14-12-2011 om 11:42

Vooral wel

nee vervuil vooral het draadje!
dit is het telefoon etc iriitatie draadje.

Ik heb net een nieuwe gekregen, zit nu interetverbinding te regelen ( hopelijk) maar bij oppervlakkige inspectie zag ik al dat er weer geen plusje in mn agenda zit en ik dus niks in de agenda kan zetten. Zucht.

Moet appel mij gewoon niet?

valeska

valeska

14-12-2011 om 12:07

Ergernis

ergernis houdt aan, heb nu wel agenda! jeeee!

maar kan via itunes op computer geen apps kopen omdat mijn computer opeens niet meer gemachtigd is...kies store en kies dan machtig deze computer...jajaa dat kan dus niet.

maar heb nu wel een nieuwe witte met agenda, apps voortaan maar gewoon vanaf telefoon kopen. wel jammer dat ik nu geen muziek op mn iphone kan zetten, daar had ik hem ook wel voor gekocht...

Muziek

Ik zet muziek die ik op mijn pc heb simpel op de iPhone: in iTunes 'bestand toevoegen' bij de opties bovenin, mp3's selecteren en daarna synchroniseren.

Misschien ook een idee om iTunes opnieuw te installeren, heb ik ook wel eens gedaan na ruzie met het programma

Enne, gewoon Apple mailen over die 15 euro hoor!

Valeska

En, hoe gaat het nu? Foon al uit het raam of begin je alles onder de knie te krijgen?

valeska

valeska

15-12-2011 om 23:00

Mwah

nu....heb nu wel kruisjes en plusjes ( op tweede iphone) dus kan contacten toevoegen en apps verwijderen.

en had gister internet maar nu niet meer. Kan alleen smsen en bellen maar geen fotoos smsen of mailen of alles internetachtig.

Toch wel jammer.
dus maar weer terug naar de winkel.

iphone is overrated!

Rob

Rob

16-12-2011 om 07:58

Itunes help al bekeken?

Heb je in Itunes al gekeken bij de help functie, daar staan ook de Iphone gebruikershandleidingen.
In Itunes kan je ook zien wat de status is van je account.
Die vind je onder tabblad "Store" en dan "mijn account tonen". Ik gebruik zelf geen Itunes cards dus kan helaas niet checken of daar je tegoed staat. In dit deel kan je ook zien of je PC gemachtigd is. Als dat zo is kan je via Itunes muziek overzetten naar je iphone.

Rob

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.