Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Babyfoon op telefoon?

ik heb op internet gezocht en daar wordt de babytronic genoemd kost mee dan 200 euro, wat ik erg duur vind.

Ik zoek een systeem zodat als ik de oudste van school op haal ik gebeld wordt als de jongste thuis huilt/wakker wordt. Dit zou voor mij een uitkomst zijn op woensdag aangezien dan de jongste slaapt als ik mijn oudste op moet halen.

Heeft iemand anders nog een tip qua product ? Dus svp geen reacties dat buren een oogje in het zeil houden ed daar heb ik nu even niets aan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Limi

Limi

21-04-2011 om 10:09

Zonde

Het lijkt me erg zonde van het geld, tenzij er een gratis methode of produkt is. Je weet niet hoe lang een kind nog middagdutjes doet (of op die tijd), maar mijn oudste was er helemaal vanaf met 2 jaar en een maand of 2.

Maar ik vraag me af wat je dan kan doen als je op school staat en je wordt gebeld. Je was neem ik aan toch al van plan zo snel mogelijk terug te gaan. Of kun je dan door de telefoon praten of zo?

Manda Rijn

Manda Rijn

21-04-2011 om 10:56 Topicstarter

Ik zit nu te denken

om mezelf op mijn mobiel te bellen. Dus dan leg ik de huis telefoon boven neer en dan bel ik mijn mobiel.

Het is 5 minuten lopen van deur tot schoolplein. Als er iets is dan kan ik altijd vragen of mijn oudste mee loopt met mensen in de buurt, het is echt zo'n buurtschool dus veel gaan door onze straat. En als ze nou huilt dan weet ik dat er iig geen tijd is om uitgebreid te zoeken naar het boterhamtrommeltje of vest of wat mijn oudste nog meer kwijt raakt of vergeet op woensdag

Merel

Merel

21-04-2011 om 11:14

Laptop+skype?

heb je een laptop? Dan zou je die op haar kamertje kunnen zetten en met die laptop naar je mobiel kunnen bellen (als je een smartphone hebt, dan kan je misschien contact maken via internet, dan heb je helemaal geen kosten) en dan hou je die verbinding open. Kan je de hele tijd je dochter horen op je mobiel.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-04-2011 om 13:18

Hoe ver is school?

Er zijn babyfoons met een bereik van 3000 of zelfs 5000 m. Daar betaal je dan 40 tot 65 euro voor.

Polly Shearman

Polly Shearman

21-04-2011 om 13:38

Je kan gewoon zoiezo bedenken dat je nooit uitgebreid de tijd gaat nemen om naar het boterhamtrommeltje of vest te zoeken....
gewoon zo snel mogelijk op en neer, niet kletsen, want de kleine ligt op bed..
de meerwaarde van een telefoon die afgaat omdat je kind huilt begrijp ik dan niet, sneller thuis komen kan je toch niet? of ga je rennen??
groet, pol

Clowntje

Clowntje

21-04-2011 om 13:56

Lees aandachtig mee

Ik snap het wel, Manda. Ik heb het ook, en ik sta idd wat relaxter op het plein als ik zeker weet dat ze slaapt en als je dus hoort dat ze wakker is dan ga je zeker niet meer uitgebreid zoeken naar van alles en nog wat of oeverloos overleggen over waar er wordt gespeeld.

Ik weet dat er babyfoons zijn die je naar je mobiel kan laten bellen, vind het nu alleen een beetje zonde om hier nu nog een nieuwe babyfoon voor te kopen.
Mijn babyfoon zou het moeten kunnen (3km) maar doet dat mooi niet. Heb ook nog walkie talkies met babyfoon functie en daar moet ik het nog een keer mee proberen, misschien dat dat werkt. De walkie talkies waren niet zo duur en ook nog leuk speelgoed.

Siemens gigaset

Er zijn diverse types van de siemens gigaset met een functie die ruimtebewaking heet Dit werkt als een babyfoon; je legt de handset in de kinderkamer en kunt instellen waar de telefoon naar toe moet bellen als er geluid opgevangen wordt.
De telefoon kan zowel naar een andere handset bellen, maar ook naar je gsm of bijvoorbeeld het nummer van de buren. Werkt prima!

Manda Rijn

Manda Rijn

21-04-2011 om 17:19 Topicstarter

Dank

nou ik zou het dus wel fijn vinden om nog wat extra communicatie met thuis te hebben, vandaar dus mijn vraag.

Annet

Annet

21-04-2011 om 21:20

Walky talky gebruikt

Lidl en Aldi hebben geregeld een goede aanbieding van een walky talky. Wij hebben ook zoiets gebruikt. School was op 10 minuten lopen afstand. Meestal sliep jongste de hele tijd door en kon ik en oudste alle tijd nemen om terug te komen.
Een enkele keer werd jongste wakker tussendoor. Dan gingen we in snel tempo naar huis, één keer heb ik oudste uit de klas geplukt net voor einde schooltijd, dat was geen probleem.

Een walky talky is inderdaad ook leuk/handig in andere omstandigheden.

Siemens

Wij hebben ook zo'n Siemens gigaset en die room monitor werkt super handig.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Manda Rijn

Manda Rijn

23-04-2011 om 10:54 Topicstarter

Hmmm

tja, ik vind die gigaset ook wel erg duur.

Ehhh, ik ga as woensdag eens proberen hoe het gaat als ik mezelf van huistelefoon op mobiel bel, dan zet ik mijn mobieltje op luidspreker.

Bebetel

Manda, volgens mij hebben wij op zolder nog ergens een bébétel rondzwerven. Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar, maar ik zou de komende week mijn best kunnen doen om dat ding op te zoeken; heb je daar belangstelling voor?

manlief denkt dat we hem al weggegeven hebben. Kan alleen niet bedenken aan wie. Toch even (uit-)zoeken.
Maar dan wil ik wel weten of het nodig is (anders blijft ie nog maar even zwerven, mocht ie op zolder liggen )

Manda Rijn

Manda Rijn

24-04-2011 om 11:33 Topicstarter

Heli

wat ontzettend aardig, is dat een babyfoon die op verre afstand werkt ? Zo ja dan ben ik erg geinteresseerd, als je hem natuurlijk kan vinden en tijd en zin hebt om hem te zoeken natuurlijk. Mail maar wat je er voor wil hebben !

[email protected]

Manda

Ik ga mijn best doen het ding te zoeken, maar niet eerder dan dinsdag. Zal het je zsm laten weten of ik hem al dan niet gevonden heb ( grote zolder en heel veel zooi . Bij deze een folder over de bebetel; kijk maar es of het wat is. Het is overigens de oude versie; dus niet met bluetooth oid. Hij werkt met de 'ouderwetse' telefoonaansluiting, je programmeert je eigen gsm- nummer en je kunt instellen bij welk geluidsniveau van je kind er naar je gebeld wordt. Het ding was nieuw belachelijk duur, maar wij kochten het in de uitverkoop en het ding gebruiken we al jaren niet meer. Dus als je de verzendkosten wil betalen vind ik het wel best. ( Of halen, ook prima natuurlijk.) Overigens hebben wij hem alleen als gewone babyfoon gebruikt, alle andere gaven destijds heel veel storing.

http://www.phone-master.nl/Bebetel/BEBETEL-FOLDER.pdf

Manda

You've got mail

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.