Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bbc i-player bekijken in nederland

Ik weet eigenlijk niet beter dan dat het niet mogelijk is om BBC i-player (zeg maar de Engelse uitzending gemist) te bekijken vanuit Nederland, omdat ik internet vanaf een Nederlands ip-adres.

Nu las ik echter op internet dat het mogelijk is om de geografische blokkering van BBC i-Player te omzeilen door een proxyserver in te stellen via een Firefox-extensie. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Is het veilig?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

23-02-2011 om 16:41

Kan

Dat kan en het is ook niet gevaarlijk. Het werkt alleen lang niet altijd. De meeste proxy servers zijn niet 'sterk' genoeg (ik weet de technische term niet) om programma's te streamen. Je hebt ook betaalde proxy servers en dan schijnt het makkelijker te zijn maar ik heb daar verder geen ervaring mee dus ik zou er geen aan kunnen raden. Misschien iemand anders hier.

Alleen 1 week

na de uitzending zijn programma's via i-Player te bekijken, verder kan ik je niet helpen.

ChrisH

ChrisH

24-02-2011 om 09:17 Topicstarter

Ik ga het gewoon een keer proberen. Ik had een site gevonden waarin een bepaalde proxyserver werd aangeraden en staat beschreven hoe je alles moet instellen.

Shonagh, bedankt voor je tip dat de uitzendingen pas een week na de uitzending beschikbaar zijn, dat is inderdaad anders dan hier.

Chris

Chris

ik bedoelde: SLECHTS 1 week na de uitzending zijn de programma's op i player te zien. Ja hoe zeg ik dit nu duidelijk, nog een poging. Vandaag, donderdag, kan je de programma's van vorige week donderdag al niet meer zien, wel nog van vorige week vrijdag tot en met vandaag, dwz de al uitgezonden programma's.

ChrisH

ChrisH

27-02-2011 om 09:57 Topicstarter

Shonagh

Ik had je berichtje in eerste instantie ook zo gelezen, maar het leek me zo kort 1 week, vandaar mijn tweede interpretatie

Ik zal er rekening mee houden dat je de programma's maar 1 week kunt zien.

Chris

Chris

Ik dacht al, heb ik het nu zo onduidelijk opgeschreven o).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.