Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Jesse_1

Jesse_1

29-12-2010 om 00:15

Bedenkelijke zaken bij eccky (hyves)

Onze kinderen zijn onlangs ook het digitale pad ingeslagen en helemaal 'into Hyves'. Bij de oudste (10) in de klas zitten ook een heleboel kinderen op Hyves, en die riepen dat Eccky zo ontzettend leuk was.
Dus oudste ook bij Eccky. Dit is een virtuele wereld, waarbij je spelletjes moet doen om 'geld' te verdienen, waarmee je dan eten voor jezelf koopt, of meubels voor je huis etc. Daarnaast doe je het samen met andere Eccky-spelers - heel sociaal dus.
Nu blijkt dat het ook in deze virtuele wereld, de Eccky-poppetjes verkering met elkaar aangaan, of gewoon simpelweg met elkaar naar bed gaan. Er zitten maar een paar meisjes uit de klas van oudste op Eccky en de sport is een beetje voor hen om met zoveel mogelijk anderen 'naar bed te gaan'.
Ik vraag me af of ik deze vorm van virtuele wereld nu nog wel zo leuk vind (het spel is bedoeld voor kinderen van 6 tot 15 jaar). Komt nog bij dat ik van nichtje (11) hoorde dat een vriendin van haar ook met iemand had geslapen op Hyves en dat daar ook allemaal geluidseffecten bij hadden gezeten (dit kan uiteraard ook verzonnen zijn).
Zeg me alsjeblieft dat ik preuts ben en dat het leuk en onschuldig is omdat het maar een spelletje is.
Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jesse

Ik vind je niet preuts, ik vind dat geen spelletje voor jongere kinderen. Ook niet voor pubers als het een sport is om met zoveel mogelijk anderen naar bed te gaan.
Ik vind dat er wel leukere spelletjes zijn die een stuk onschuldiger zijn, zoals bv farmerama. Is niet helemaal een virutele wereld met vriendjes, maar wel een stuk onschuldiger. Als je het goed uit wilt testen moet je een eigen account aanmaken en eens rondkijken. Ik ben zelf best wel een computerfreak, maar ben niet zo dol op de mogelijkheden van virtuele werelden.
Muizemeisa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.