Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

koentje

koentje

31-05-2011 om 12:29

Bedreiging via hyves

Mijn zoon (12 jaar) kwam vannacht ineens huilend uit bed. Zwaar overstuur. Hij had die avond een naar bericht op zijn hyves gelezen en daar was hij helemaal van in de war. Ik denk dat hij er misschien ook van gedroomd had. Eerder, toen hij net het bericht gelezen had, heeft hij namelijk niets gezegd zelfs; maar nu kwam het ineens in alle hevigheid.

Wij hebben sinds enkele weken een pup. Op school heeft hij dit natuurlijk verteld en velen hebben het hondje ook gezien met ophalen. Een jongen uit zijn klas heeft nu twee berichtjes neergezet waarin staat dat het een vreselijk lelijk en vies hondje is en in een tweede bericht staat dat 'dit met je hondje gaat gebeuren' en dan plaatjes erbij van gezichtjes met messen erin en plaatjes met pistolen-schietende figuren.

We hebben heel wat overredingskracht ten toon moeten spreiden om hem duidelijk te maken dat wij onze Murdy echt wel kunnen beschermen tegen zulke rare mensen die ons hondje pijn willen doen en dat deze jongen waarschijnlijk alleen zit te treiteren en het niet eens echt wilt.
Gekke is dat er niet eens echt ruzie was tussen de jongens en het dus uit de lucht kwam vallen. Hoewel deze jongen mijn zoon wel vaker dwars zit.
Onze zoon heeft ADHD en NLD waardoor hij moeite heeft met het verwerken van informatie en allerlei dingen moeilijk in een goed perspectief kan zien. Ik denk dat hij daardoor ook wat heftiger reageert dan gemiddeld. Maar wat een rotstreek om dat zo te doen! Natuurlijk is er met het jongetje wat dit gedaan heeft ook van alles aan de hand. Maar ik vond het erg sneu voor mijn zoon.
(en voor mezelf want we hebben een zware nacht gehad )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

31-05-2011 om 14:10

Ik ook

ik heb de pagina met berichten meteen gister uitgeprint, de meester gebeld en zzoon de print meegegeven. Maar goed ook: de berichten zijn nu ineens verwijderd. De hyvespagina van het jongetje ook dus ik denk dat de ouders op de hoogte zijn.
Goed dat hij wordt aangepakt!

Yura

Yura

31-05-2011 om 14:31

Nadh

Ik heb een NADH zoon van 13, maar die zou ook zo overstuur zijn geweest hoor. En overigens vind ik dat je zoon het in dit geval zeer zeker wel in het juiste perspectief ziet, want wat gebeurd is is gewoon intens gemeen en ik zou toch als moeder voortaan ook met andere ogen naar de dader en zijn ouders kijken. Bij NADH dochter van 11 is onlangs ook zoiets voorgevallen. Iemand had ingebroken op hyves van een vriendin en daar hele nare dingen gezegd ook over mijn dochter. Echt wel dat ze overstuur was hoor. Zelfde als jij gedaan, dingen geprint en in envelop meegegeven voor de juf. Een mail gestuurd dat dochter met die envelop zou komen. Op school is er door juf een hartig woordje gesproken en een zeer pittige mail naar de ouders, dat ze met alle liefde tijd vrij maakt in het lesprogramma om kinderen op de gevaren van hyves en aanverwanten te wijzen, maar dat het in de eerst plaats de verantwoordelijkheid van de ouders is om in de gaten te houden wat hun kind uitspookt.

Vic

Vic

31-05-2011 om 22:11

Ook zo

Hier hebben we ook zo'n akkefietje gehad. Inderdaad ook de berichten geprint en aan de leerkracht gegeven. Twee andere slachtoffers hadden hetzelfde gedaan, en het is door de leerkracht heel goed opgepakt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.