Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

telefoontje

telefoontje

09-06-2011 om 15:51

Bellen via internet, welke telefoon?

Ik bel al jaren via internet, alleen we hebben steeds het probleem dat de ontvangst zo slecht is. Veel gekraak en geruis, de helft van de woorden valt steeds weg waardoor je geen normaal gesprek kan voeren. Of als ik bijv. zie dat de kinderen mij op mijn mobiel hebben gebeld, dan bel ik terug en krijg ik geen contact. Als ik dan later thuiskom en zeg dat ik teruggebeld heb, zijn ze heel verbaasd: niks gehoord! Das toch raar??? Volgens mijn man ligt dat aan ons telefoontoestel, dat is een heel gewoon telefoontoestel (wel draadloos) en volgens hem moeten we een toestel kopen dat speciaal geschikt is voor VoIP bellen (voice over IP, bellen via je internetprovider). Nu hebben we al een avond op internet zitten zoeken, maar zulke telefoons zijn nauwelijks te vinden. Gisteren de internetprovider gebeld, en volgens hun is het helemaal niet nodig om een speciale telefoon aan te schaffen, volgens hun kan ik elke willekeurige analoge telefoon gebruiken en moet het dan gewoon goedgaan.
Wie weet hoe het zit????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sarcas

Sarcas

12-06-2011 om 12:34

Tring

Het is in principe niet nodig om een speciale VoIP telefoon te gebruiken. Het kan je misschien wat extra mogelijkheden geven, zoals het gebruik van een centraal adresboek via de VoIP telefoon(s) maar VoIP werkt ook uitstekend met gewone telefoons.

Het kán aan je draadloze toestel liggen.

Sluit een gewoon, niet draadloos toestel aan op de VoIP modem, kijk of dit wel de gewenste kwaliteit geeft. Als dit goed werkt, dan ligt het waarschijnlijk inderdaad aan je draadloze toestel. Maar vergeet niet dat het ook aan de verbinding met het draadloze basisstation kan liggen, het kabeltje.
Als de verbinding met een gewoon toestel ook slecht is, dan ligt het aan je VoIP verbinding. Je provider zou je dan verder moeten helpen. Ik heb laatst samen met mijn provider de hele mikmak opnieuw ingesteld. Drie kwartier aan de telefoon gezeten, maar mijn verbindingsproblemen zijn nu inderdaad opgelost.S.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.