Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bestaat dit: een luidspreker waar je een usb-stick insteekt voor de muziek?!

Hebben jullie enig idee of er luidsprekers bestaan waar je een usb-stick met muziekbestanden in kan steken en dat ie dan rechtstreeks afspeelt? Net als bwvs bij bepaalde printers? Of zo'n dockingstation voor een ipod, maar dan voor een usb-stick?

Als ik google op beide termen kom ik op luidsprekers die je mbv een usb-aansluiting aansluit. En dat is niet wat ik bedoel...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Jongste dochter heeft een radio/cd speler waar een usb stick in kan. Werkt prima. Of alleen speakers bestaan weet ik niet...

Tijgeroog

Tijgeroog

07-11-2012 om 19:30

Lijkt me niet

Op de USB stick staat alleen de muziek. Luidsprekers zetten een signaal om in trillingen. Maar er moet dus nog iets tussen om de informatie op de USB geschikt te maken voor de luidspreker, een versterker. En iets om het geluid harder en zachter te zetten, een nummer te kunnen kiezen, is ook handig.
Dus een luidspreker met een ingebouwde versterker zou kunnen, maar ik denk dat je dan inderdaad snel op een draagbare cd-speler met USB ingang uitkomt. Daar zijn er meerdere van.

Serra

Serra

07-11-2012 om 22:09 Topicstarter

Een gat...

...in de markt dus..?! Jammer dat het er niet is (lijkt te zijn). En jammer dat ik a-technisch ben, en t niet zelf kan knutselen...

Dank voor jullie reacties alvast. En mocht nu iemand alsnog weten dat er wel zoiets bestaat.... Ik houd me aanbevolen!

Bestaat niet

Een luidspreker is voor alleen het geluidsignaal doorgeven.
Een versterker voor het geluid afspelen en omzetten.
Een luidspreker doet niks zonder de input van die versterker of c.d. speler of blu-ray-speler, t.v. of wat dan ook.
Geen gat in de markt dus.
Er bestaan wel spelers met versterker en luidspreker ineen waar ook een USB stick in kan.
Geen gat in de markt dus. Ze zijn er al.
Wij hebben (op werk) een blu-ray-speler die zowel geluid als beeld kan doorgeven. Dus zowel muziekbestanden (mp 3,mp4, wmp en alles ) alsook een diaserie met bijbehorend geluid kan doorgeven aan de tv en dan het geluid op de boxen.
Als je zoiets wil moet je zoeken naar een versterker en luidspreker ineen. Dan kom je w.s. terecht bij een draagbare c.d./radio speler met usb stick ingang.
Wat jij wil is net zoiets als tv kijken op een radio.
groeten albana

Serra

Serra

08-11-2012 om 12:36 Topicstarter

Albana

Dat is dan denk ik wat ik zoek. Ik hoef geen gat in de markt hoor, ik wil een ding waar ik een usb-stick in kan stoppen en dat er geluid uit komt...) Dank je voor je tip!

Een versterker dus met ingebouwde speaker en usb-ingang! Ik duik google weer en als iemand een concrete tip heeft (link, naam oid) hoor ik het heel graag!

Kruidvat had ze ooit

Een kennissen van mij heeft er 1 ooit bij kruidvat gekocht volgens mij..ziet er uit als een box inderdaad en dan met USB aansluiting... USB er in en spelen maar... Paar knopjes er op voor nummers kiezen..
Zal even vragen of ze het merk willen mailen en andere gegevens als die er op staan zoekt vast makkelijker als ik meer weet zet ik hier neer

Trix

Trix

08-11-2012 om 16:03

Yep!

Zie hier de link: http://www.bol.com/nl/p/lenco-pa80-draagbaar-geluidssysteem/9000000011565076/

Deze is wat aan de prijs, ze zijn ook voor onder de 200 euro verkrijgbaar, maar die kon ik zo snel niet vinden.

Mover

Mover

08-11-2012 om 18:36

Wat is er mis met deze?

http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.0&ARTNR=487064

Of denk ik nu te simpel?

Serra

Serra

09-11-2012 om 10:55 Topicstarter

Whoehoe!

Dank jullie wel allemaal!

Serra

Serra

09-11-2012 om 11:34 Topicstarter

Oh...

Ik had de linkjes nog niet bekeken... Nu wel en het is toch nog niet wat ik voor ogen heb. Ik denk aan iets kleiners, en idd niet aan een complete cd- of cassettespeler.

Iets van 20x20 of zo? Ik denk dat ik het beeld voor me heb van een ding dat vrienden hebben van Mac dat draadloos verbonden is met hun computer. Suggesties blijven welkom!

(moet ik alleen niet vergeten regelmatig in deze rubriek te komen )

Serra

Serra

09-11-2012 om 12:25 Topicstarter

Catou..!

Dat klinkt als muziek in mijn oren... )))
Dank je wel voor het nakijken!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.