Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vic

Vic

15-07-2011 om 17:55

Betaalbare fotocamera

Mijn oude (2004) fototoestel functioneert niet meer naar behoren. Het schermpje doet het niet meer, en ik moet hem soms vier keer aanzetten voordat hij gereed is om foto's te maken (blijft hangen tijdens het opstarten). Ik denk dus dat het tijd is voor een nieuwe Ik zoek een kleine lichte camera, liefst een die je kunt opladen (dus niet met losse batterijen), en een beetje simpel in gebruik. Als het lukt dan ook nog onder 100 euro. Ik ben niet zo'n fotograaf, het is echt voor de vakantie en zon- en feestdagen, dus er hoeven niet zoveel toeters en bellen aan.
Is dat haalbaar? Wat zou een goede keus zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

15-07-2011 om 18:52

Canon fotocamera

Ik zweer bij een Canon, heb zelf een jaar geleden deze gekocht: Canon PowerShot SX210 IS. Hij is wel iets duurder €199,= maar is fantastisch. Heeft 14x optische zoom (itt tot veel andere camera's die veel en veel minder zoom hebben) een groot scherm om op te kijken en de batterij ging wel een week mee (op vakantie dus veel gefotografeerd)
Hij staat op bol.com (en nog op meer sites hoor, als je eens wilt kijken naar meer specificaties, en ik heb er toen heel veel gezien om een keuze te maken) Oh en je kan er ook nog hele mooie hd filmpjes mee maken.

Net vorige week uit een nrc artikel geplukt....

beste keus voor een budget rond de 100 euro:

Panasonic Lumix DMC FS16, of de Canon Powershot A3300 IS.

Ik was zelf erg te spreken over die Panasonic qua recensies & looks. Denk dat ik hem ga kopen voor de vakantie (oude camera stuk, we zijn geen overdreven fanatieke fotografen, maar dat geknip met mobieltjes vind ik ook weer net niks)

Ingrid

Dineke69

Dineke69

15-07-2011 om 20:44

Zoeker

Ik zou bij het kopen van een nieuwe camera opletten of er een zoeker op zit.
Mijn nieuwe camera heeft alleen het schermpje, en als je op vakantie in de volle zon staat heb je geen idee wat je staat te doen, je maakt dan maar op goed geluk een opname van het mooie uitzicht

Zoeker 2

Ook ik had dat op mijn verlanglijstje staan, maar heb die eis toch laten vallen, omdat het de keuze sterk beperkte.
Ik heb een Samsung gekocht, wel wat duurder trouwens.

Annet

Annet

15-07-2011 om 21:02

Ik zou gaan voor een canon

vooral vanwege de goede ervaringen en recensies.
Voor een camera met batterijen kun je kijken bij de Aldi, die had onlangs een Canon in de aanbieding rond de 70 euro.
Anders zou ik gaan voor de canon die IngridT aanraadt.

Sony

wij hebben deze een week geleden gekocht,een compacte ,simpel te bedienen camera ,maakt super scherpe ( panorama) foto,s.

en nog net geen € 100 .

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sony-cybershot-dsc-w510-zilver/9000000011108713/index.html

Nieuwe mobiel

mijn man heeft net een nieuwe smartphone gekocht met 'de beste camera' en die maakt indd echt goede foto's. Dus als je geen bijzondere professionele foto's wil maken is dat misschien ook een optie. Ik geloof dat hij er niet eens iets voor hoefde te betalen behalve dan dat hij zijn 2 jarige abonnement weer verlengt heeft.

Vic

Vic

18-07-2011 om 21:02

Canon

Het is een Canon Powershot A2200 geworden. Dat was de goedkoopste Canon die ze hadden, en lijkt me prima aan mijn wensen voldoen. Ik heb nog een leuke discussie gehad met de verkoper over al dan niet een zoeker. Mijn oude camera had een zoeker (en dat was wel prettig toen het schermpje stuk ging), maar die zijn nu echt in de minderheid. Ik had er een gevonden, maar die bleek dan weer geen oplaadbare accu te hebben. Volgens de verkoper ging dat samen, je hebt of een zoeker en batterijen, of alleen een schermpje en een accu.
Het is in ieder geval een lekker handzaam cameraatje, dus ik ga er de komende dagen eens mee oefenen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.