Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Maxime.M

Maxime.M

28-02-2010 om 13:08

Blog op blogger

Hoi,

Ik heb geen blog op blogger maar heb gezien dat je een blog heel simpel kunt omzetten naar een afdrukbaar boekje. Nu wil ik een dagboek van mijn kinderen op blogger zetten en vervolgens laten afdrukken. Alleen ik wil dat dagboek prive houden. Kan je iets op blogger zetten en afschermen voor anderen? Zodra ik het boekje heb laten drukken, verwijder ik het dagboek weer. (ik kan geen andere site vinden waar je snel een dagboek kan maken, met fotootjes enzo) (bij blurb kan je alleen een tekst uploaden zonder foto's, en als je het met foto's wilt, dan moet je iedere pagina opnieuw opmaken, dat vind ik teveel werk, heb namelijk wel 200 pagina's met tekst. Dus ik wil eigenlijk de tekst in een keer uploaden en daarna nog wat foto's toevoegen en de boel als een echt boekje met kleuren foto's afdrukken)
Wie weet mijn vraag over blogger te beantwoorden of weet een andere mogelijkheid om een boekje met tekst en foto's op een niet al te omslachtige manier af te drukken? (ik heb nu alles in word staan en nog niets op blogger)

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

28-02-2010 om 13:30

Nog iets

Nou ik heb gevonden hoe ik mijn dagboek prive maak op blogger (moest wel eerst een heleboel menuutjes doorspitten, wat een onhandige site zeg) en ben er inmiddels achter dat ik geen heel dagboek in een keer kan uploaden en op een of andere manier kan ik ook niet meer in mijn test dagboekje inloggen, dus laat maar, via deze site gaat het toch niet.
Maar goed, hou ik mijn tweede vraag over, is er een site waarbij dit wel leuk kan, dus dagboek met tekst en foto's uploaden en afdrukken?

Maxime

Sarcas

Sarcas

28-02-2010 om 15:07

Waarom

Ik snap niet helemaal wat je wilt doen. Waarom kan je niet iets leuks maken in een tekstverwerker, of opmaakprogramma en dat in een printshop mooi laten afdrukken en inbinden?

S.

margje van dijk

margje van dijk

28-02-2010 om 15:27

Daarbij

Ik denk dat het niet wordt wat je wilt, al zou het je lukken.

Ik heb een weblog gehad van blogger (blogspot), met heel veel verhalen en foto's. Ik ontdekte op een gegeven moment dat je dat hele weblog met één druk op de knop in een Blurb fotoalbum kon laten opslurpen. Dat heb ik gedaan en het werkte inderdaad fantastisch: elke posting wordt (automatisch) gelayout en de foto's worden erbij geplaatst. Je hoeft alleen nog wat te editten.

Echter: groot nadeel is dat Blurb natuurlijk de foto's pakt zoals ze op het weblog staan. En dat is lang niet de beste resolutie. Dus moest ik handmatig elke foto gaan vervangen voor het exemplaar op mijn harde schijf (met volledige resolutie). Dat is zo'n klus, dan kun je haast net zo goed het hele boek met de hand gaan maken.

Ik denk dat jij dit probleem ook gaat hebben als je het eerst blogt en er vervolgens weer uit haalt.

Ik snap overigens wel haar punt, Sarcas, want Maxime heeft blijkbaar al een Word bestand o.i.d, en heeft geen zin het te zelf te gaan layouten voor een boekje. Dat is namelijk enorm veel werk, ook als je het Word bestand al hebt. Echter, Maxime, zoals ik al aangaf: leuk bedacht, maar volgens mij heb je er toch nog net zo veel werk aan als wanneer je het wel met de hand zou doen.

Margje

Maxime.M

Maxime.M

28-02-2010 om 15:33

Hierom

hoi,

Ja dat heb ik al, een pak A4-tjes in een ringband. Maar omdat je zoveel leuke boeken kunt maken, lijkt me dat veel leuker. Ik zag bij www.blurb.com bijvoorbeeld hele leuke gedrukte boeken met fotootjes erbij. Maar die moet ik dan helemaal per pagina opmaken, dat vind ik teveel werk, het is een dagboek van ongeveer 7 jaren. Je kan bij Blurb wel alle tekst invoeren in een boekje, maar dan is het een boekje met alleen zwartwit pagina's en kan je geen kleurenfoto's invoegen. Al googlend kwam ik wel op sites waar je in een paar muisklikken een boekje van je blog kan maken. Maar ja, het is ook weer geen blog wat ik heb, ik heb een word.document. Ik had dus even iets gebrobeerd op blogger, maar volgens mij kan je daar niet een heel word document invoeren.
Dus.... heeft iemand een goed idee voor me om er toch iets leukers van te maken dan een stapel geprinte a4-tjes? (zonder 200 blaadjes te moeten knippen/plakken opmaken per stuk) (ik wil er best nog wel een paar uurtjes aan flansen, maar niet dag voor dag per pagina moeten invoeren)

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

28-02-2010 om 15:36

Margje

Hoi Margje, ik was al aan het typen, dus had jouw berichtje nog niet gelezen. Ik heb op zich nu nog niet zoveel foto's in mijn dagboek staan, die wilde ik nog los opzoeken en invoegen. Alleen zie ik bij de sites die ik tot nu toe bekeken heb geen opties om de gehele tekst in een keer in te voegen en dat ik 'm daarna ga editen. (ja alleen in de tekst-boeken, maar dan kan je weer geen kleuren foto's invoegen) En in de boeken waar dat wel kan, moet je losse pagina's gaan maken.

maxime

Bij web-log.nl

Ik heb een blog bij web-log.nl en ik zag afgelopen weekend dat je daar ook je blog in boekvorm laten drukken... heb me er niet in verdiept dus of het handig is weet ik niet, maar misschien is het een idee?

Maxime.M

Maxime.M

01-03-2010 om 17:31

Heli

Hoi Heli,

Dat was de vraag niet helemaal, maar kan ik op web-log, nl ook een hele lading tekst vanaf een word document invoeren?

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.