Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Merel

Merel

21-01-2013 om 15:00

Blogger

Wie heeft er verstand van blogger? Vooral het zelf bewerken en aanpassen van de pagina. Ik krijg ontzettend veel hits in het engels maar word er na veel proberen nog niet echt wijzer van.

Zou iemand me een klein beetje op weg willen helpen misschien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

24-01-2013 om 09:43

Wees eens wat concreter

Wat is je vraag? Wat lukt er niet?
Ik heb een tijd geleden regelmatig met Blogger gewerkt en dat ging prima. Als je iets meer aangeeft wat je probleem is kunnen we misschien ook beter helpen.

Margje

Merel

Merel

24-01-2013 om 12:39

Inmiddels

Nou inmiddels is deels gelukt wat ik wil. (ik had al eerder tevergeefs gezocht, maar nu wel een duidelijke uitleg gevonden) Ik wilde een dropdown menu maken, en dat is gelukt, nu zou ik graag nog het lettertype willen wijzigen en daar kom ik niet goed uit. Ik zie niet waar ik het kan doen, in ieder geval gebeurt er niets als ik in de gewone wijzigingen pagina met de lettertypes aan de gang ga, en als ik in de html ga zoeken, kom ik op zo ontzettend veel plekken de fonts tegen dat ik niet weet welke ik dan moet veranderen. (ik denk dat mijn laatste vraag wellicht ook voor een ander, die niet over mijn schouder meekijkt) misschien lastig te beantwoorden is. En mijn oorspronkelijke vraag (een dropdown menu maken, dat is me inmiddels gelukt

margje van dijk

margje van dijk

24-01-2013 om 14:24

Mooi zo

Goed dat het al gelukt is.

Ben je bekend met html / stylesheets?
Je ziet bv. bij 'body' staan dat het font gekozen wordt uit een bepaalde familie van fonts. Je kunt niet een speciaal uitverkoren lettertype daar neerzetten, want je bent afhankelijk van of de browser van degene die jouw blog bekijkt wel over dat lettertype kan beschikken. Het is dus het veiligst om hier een heel gangbaar lettertype neer te zetten, en keuze te geven uit een aantal alternatieven (vandaar die familie). Als het eerste lettertype niet lukt, zal hij het tweede pakken. Als je daar een redelijk exotisch lettertype neerzet dan heb je grote kans dat-ie dat niet kan heeft. (Je hebt met allerlei soorten PC's en browsers te maken).

Verder kun je allerlei uiterlijkheden per elementje varieren, en zoals je in de html ziet zijn er nogal wat elementen. Plaatsen op je pagina (diverse 'containers' en dergelijke), maar ook typen tekst (bv. gewone tekst, een link, een link waar een muis overheen gaat, een aangeklikte link, een menu-item, etc, etc). Dus vandaar al die plaatsen waar je met het lettertype kunt varieren.

Ik zou er echt niet te diep in graven, het is altijd meer werk dan je denkt en vervolgens krijg je het toch niet precies voor elkaar zoals jij wilt.

Succes,
Margje

Merel

Merel

24-01-2013 om 19:47

Yes

Nou, ik geloof dat ik hier vaker een vraag plaats. Ook het veranderen van de font is ineens gelukt. En echt, ik heb een paar maanden geleden dágen lopen klooien om iets voor elkaar te krijgen en nu lukt het ineens en vind ik ook op internet info waar ik wat aan heb. Ik vond wel vaker wat, maar dan was dat nog van de oude layout van blogger en kon ik het in mijn 'dashboard' niet vinden. Nu wel...lekker gevoel als dingen lukken! Bedankt nog voor het reageren Margje, ik heb inderdaad een redelijk gangbaar lettertype gekozen, maar wist inderdaad eigenlijk niet waar dat tweede en derde lettertype voor stond (had wel een vermoeden maar weet het nu dan zeker,dat dat zo werkt)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.