Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Cadeaudilemma: ds of ipod?

Binnenkort is onze dochter jarig. Nu wil ze zo ontzettend graag een Nintendo DS. Eigenlijk willen we daar niet aan, maar omdat ze nu de laptop of iPad pakt zijn we toch overstag . Maar we vinden het wel een heel duur grapje, met alle losse spelletjes die je ook nog aan moet schaffen. Is het dan niet handiger om een iPod voor haar te kopen? Kan ze er ook het internet mee op (YouTube!) en spelletjes kosten nauwelijks wat.
Iemand die ons advies kan geven? Bedankt vast!
Engeltje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

24-10-2011 om 09:15

Ipod

Hoe oud is je dochter? Ik zou zelf denk ik wel voor de ipod kiezen. Zoon heeft hier inmiddels beiden en speelt alleen met de ipod (hij is 13) de ds wordt eigenlijk niet meer aangeraakt. Spelletjes zijn inderdaad duur en die van de ipod veel en veel goedkoper en ook erg leuk.

Foo

Foo

24-10-2011 om 09:17

Ipod

Sluit me helemaal aan bij Merel.

Zoon van 7 heeft sinds een paar maanden een Nintendo DSi en vindt het helemaal geweldig. Hij speelt er alleen op en ook samen met vriendjes. Kostte 119 euro.

We hebben één spelletje gekocht in de winkel en daarnaast een R4-kaartje waarop we spelletjes hebben gekopieerd van een vriendje. Het grootste probleem is ervoor te zorgen dat hij er niet te veel op speelt.

Chris

Engeltje

Engeltje

24-10-2011 om 09:31 Topicstarter

Dochter wordt 9

En we zouden dan gaan voor de XL, nu natuurlijk nergens in de aanbieding, dus volgens mij nu de volle mep van 179 euro. Daarom ook de vraag, want dan is het prijsverschil met de iPod natuurlijk ook nog maar klein.
Dank voor de reacties tot nu toe.
Engeltje

Ely

Ely

24-10-2011 om 12:27

Ipod

Touch dan hè. Oudste is 10 en er lekker op bezig. Ds ligt in een hoek te verstoffen (had hij ook al langer, samen met mij hihi). Maar want ik ook fijn vind aan de iPod is dat je het allemaal kan instellen, zo heeft hij Mobicip (internet met filter) erop maar je kunt ook eea blokkeren. En hij vindt het megastoer dat het net een iPhone lijkt .
Ik ben echt fan van dat ding, heb ook indruk dat Ds meer voor 6/7 jarigen is, dat zie ik althans om me heen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Prijs

Wij hebben de DS XL volgens mij voor 150 euro gekocht. De iPod touch (32 g van oudste dochter kostte 270 euro (zelf voor gespaard oa met cadeaugeld). Flink verschil in aanschaf en met een R4 kaartje (oid) ben je met de DS daarna voordelig uit.

Met beide apparaten kun je spelletjes spelen, foto's/filmpjes maken en internetten. Het werkt alleen anders. En met de iPod kun je nog meer dmv apps.

Voor grotere kids is de iPod dus leuker maar wel duurder.

Fiorucci

Fiorucci

24-10-2011 om 15:30

Ohja

Dochterlief, 11, wil graag een ds en het is hier ook helemaal je van het. Tesamen met smartphones. Over ipods hoor ik ze niet.

pooh bear

pooh bear

24-10-2011 om 16:28

I pod

Ik weet niet wat voor kinderen leuker is. Dat verschilt per kind denk ik. Mijn dochter heeft een ds maar daar speelt ze niet zo vaak meer mee.
Wel vind ze het erg leuk om met mijn i phone te spelen.
Ik zag overigens dat de i pod touch 8gb nu in de aanbieding is bij Saturn voor 189 euro.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maylise

Maylise

25-10-2011 om 00:06

Hier is bij de 12 jarige zoon en bij 9 jarig nichtje de DS erg geliefd. Ze spelen er allebei graag mee.
Hun zus heeft een Iphone en ze mogen daar wel de spelletjes op spelen maar die vinden ze minder leuk.
De spelletjes op de Iphone zijn meer grappige tussendoor spelletjes à la Angry Birds terwijl je op de DS meer diepgaande en grotere spellen kan spelen.
Ik zou gewoon aan je dochter vragen wat ze liever heeft. Het zijn beide leuke apparaten maar ze heeft misschien wel een voorkeur.

Ely

Ely

25-10-2011 om 00:20

Kweenie maylise

'De spelletjes op de Iphone zijn meer grappige tussendoor spelletjes à la Angry Birds terwijl je op de DS meer diepgaande en grotere spellen kan spelen'

Er is een wereld aan Apps, zo veel, niet te filmen. Daar zit echt wel van alles tussen. Lijkt mij. Toegegeven, ik heb er geen studie van gemaakt

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jesse_1

Jesse_1

25-10-2011 om 10:07

R4 kaartje?

Volgens mij is de verkoop van R4-kaartjes verboden. Misschien dat je ze via internet nog ergens in het buitenland kunt kopen.
DS wordt hier in huis bij de jongens nog heel veel gebruikt (7-11 jaar), misschien is dat bij meisjes minder?
Geen iPod of ervaringen hiermee...
Jesse

Engeltje

Engeltje

25-10-2011 om 13:14 Topicstarter

We zijn eruit!

Met dank aan jullie allemaal. Het wordt de iPod touch. We hebben het met dochter besproken, voor- en nadelen afgewogen en besloten voor de iPod te gaan. Ze wilde graag een DS omdat ze Nintendogs & Cats wilde spelen. Dat spelletje alleen al kost 50 euro. En dat zou ze niet van ons krijgen. Dat zag ze niet zo zitten . Dus meer mogelijkheden en goedkoper in gebruik doen ons uiteindelijk voor de iPod kiezen.
Ze kan niet wachten!

Bedankt,
Engeltje

Jesse_1

Jesse_1

25-10-2011 om 14:21

Joyeux

Ik refereer naar: http://games.blog.nl/algemeen/2010/07/21/nintendo-wint-rechtzaak-r4-kaartjes-verboden-in-nederland of http://jeugdjournaal.nl/item/173612-r4-kaartjes-straks-moeilijker-te-koop.html
Destijds waren er ook echt geen R4 kaartjes in Nederlandse webshops meer te koop! Maar inmiddels zijn er wel weer overal mogelijkheden zie ik.
Het (gratis) downloaden op zich is altijd al illegaal geweest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.