Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

MRI

MRI

11-09-2009 om 22:01

Camera leest eigen kaart niet meer: help!

Nou zoals gezegd leest mijn camera zijn eigen kaart niet meer. Maar... er staat veel meer op dan een paar vakantiekiekjes: unieke foto's van een boottocht van mijn moeders negentigste verjaardag!
Wat kan ik doen? Ik hoop zeer op jullie hulp.

MariaRosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

11-09-2009 om 22:38

Checks

Wat voor kaart is het?
Als je hem in een card reader in je computer steekt, vindt die dan ook niks?

Ik heb het ooit gehad met een Sony Memorystick. Daarvoor heb ik destijds een 'recovery programma' gekocht voor 45 euro (gedownload, en ik kon de registratiecode kopen voor 45 euro) en daarmee heb ik de foto's die op de kaart stonden grotendeels kunnen terughalen. Maar de kaart heb ik moeten weggooien, want dat werd niks meer.

Hopelijk kan je computer de kaart nog wel lezen? En daarna moet je een nieuwe kaart kopen.

Succes, Margje

Maxime.M

Maxime.M

12-09-2009 om 11:44

Naar de fotograaf!

Hoi,

Ga eens langs een fotograaf, eentje die zelf nog in de winkel zijn afdrukken kan maken. Deze heeft vaak apparatuur om dit op te lossen. Ik ben eens bij een fotograaf geweest omdat ik mijn foto's per abuis had gewist, hij kon (gelukkig omdat ik nog niet die kaart opnieuw had gebruikt) de foto's alsnog van de kaart afhalen, en zo zijn er meer oplossingen.

Even vragen dus.

Maxime

Suzanne

Suzanne

12-09-2009 om 13:52

Gratis recovery-programma's

Er zijn verschillende gratis recovery-programma's te vinden op internet, zoals Disk Investigator, hier te downloaden:
http://www.theabsolute.net/sware/dskinv.html
of PC Inspector Smart Recovery die je hier vindt:
http://www.fan.tv/Digitaal/toontext.asp?id=11436#
Progamma downloaden en installeren, kaart in de kaartlezer en in veel gevallen heb je je foto's dan weer terug, niet eerst nog foto's gaan maken op die kaart. Mogelijk kun je daarna je kaartje formatteren waarna hij het wel weer doet in de camera, zo niet, dan wordt het een nieuw kaartje. Succes! Hier de programma's al enkele keren succesvol gebruikt.

MRI

MRI

12-09-2009 om 20:55 Topicstarter

Maar, maar

ik heb helemaal geen kaartlezer in mijn computer! Ik zal idd naar de fotograaf of fototoestellenwinkel moeten. Ik houd jullie op de hoogte

MR

Vera*

Vera*

12-09-2009 om 21:16

Vriendin/buurman

Kun je niet met je geheugenkaart en een usbstickje naar iemand toe bij wie dit wel kan?

Suzanne

Suzanne

13-09-2009 om 06:55

Losse kaartlezer?

MariaRosa, je kunt goedkope losse kaartlezers krijgen, die je met een usb-aansluiting op je pc aan kunt sluiten, ik denk dat dat een veel goedkopere oplossing is dan de fotograaf! Bijvoorbeeld hier, voor 10 euro heb je zo'n ding:
http://www.dixons.nl/De_online_winkel/ZoekResultaat/default.aspx?searchquery=cardreader&filter=all

MRI

MRI

13-09-2009 om 15:36 Topicstarter

Geweldig idee

Ik ga er meteen een bestellen

Volgende week bij aldi kaart lezer

voor 7,99!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.