Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

ilsepilse

ilsepilse

03-10-2011 om 11:59

Canon legria camera omzetten pc

iemand enig idee hoe je de bestanden op de pc kan zetten of op dvd kan branden, via het bijgevoegde cd info lukt het niet en ik had ad tegenpartij vd basketballende zoon beloofd een dvd-tje op te sturen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kim Groothof

Kim Groothof

03-10-2011 om 15:16

Vanaf geheugenkaart

Heb je een kaartlezer in je computer? Kaartje uit de camera -> in de computer -> bestanden openen (vraagt hij meestal zelf al). Je kunt ze dan bekijken/opslaan/enz.

Inge M

Inge M

03-10-2011 om 19:20

Gewoon met kabel

Je hebt neem ik aan een kabel erbij gekregen die je vanaf de camera kunt aansluiten op een usb ingang van de pc.
Die sluit je aan en je zet de camera aan. (zonder dat je de camera aanzet, gebeurt er niets!)
Meestal reageert de pc gelijk hierop door aan te geven dat er nieuwe hardware is aangesloten. Aangezien je aangeeft dat het niet lukt met de bijgevoegde cd, zou ik alles wat automatisch opplopt, weer uitklikken.
Ga daarna naar Mijn computer. Je camera wordt gezien als een geheugenkaart. Bij mijn computer is dat de H-schijf. Zodra je de goede gevonden heb, klik je die aan. Vanaf daar kun je bestanden kopiëren (verplaatsen zou ik niet doen omdat je nog niet zeker bent of het werkt). Je kopieert ze naar een map op je computer. Vanaf daar kun je een dvd maken.

ilsepilse

ilsepilse

06-10-2011 om 14:48

Beiden al geprobeerd

hetgene op de geheugenkaart staat wel de pc gezet maar wat op het interne geheugen staat niet.
schijnbaar omdat het hd kwaliteit is en meer geheugen inneemt. ik had nu we bestanden op de d schijf gezet van de harde schijf vd camera maar die leken niet op videobestandjes

Kim Groothof

Kim Groothof

10-10-2011 om 20:35

Extensie?

Wat is de extensie van de bestanden - m.a.w. wat staat er achter de punt? Mogelijk moeten de bestanden even omgezet worden met een converteer-programma. Of je gaat op het bestand staan, klikt op de rechtermuisknop en kiest een programma bij 'afspelen met..'.

margje van dijk

margje van dijk

10-10-2011 om 20:45

Oh kim weet jij dat?

Mijn Canon maakt .mov filmpjes, maar die kan ik vervolgens nergens in editten (het is een Apple extensie geloof ik). Hoe converteer je die tot bijvoorbeeld .avi's? Ik heb het e.e.a. geprobeerd maar het duurt heel lang of het geluid doet raar of weet ik wat.
Margje

Inge M

Inge M

10-10-2011 om 20:59

Over mov files

De moderne versie van moviemaker kunnen mov files lezen en verwerken. Veel filmsoftware kan dit ook.
Er zijn ook wel converters maar degenen die ik geprobeerd heb, gaven allemaal een belabberd resultaat.
Je hebt denk ik meer aan editor die ermee overweg kan. Dan houd je ook de hoge kwaliteit.

margje van dijk

margje van dijk

10-10-2011 om 21:35

Oh wat fijn, inge (deels o.t.)

Goed nieuws. Inderdaad, ik vond het resultaat van de conversie vrij belabberd. Ik heb het nog niet geprobeerd op de nieuwste PC in huis, dus dat biedt hoop. Dank je wel!
Margje

kaatje1972

kaatje1972

13-10-2011 om 21:41

Hier ook

Hier ook een canon met mov filmpjes. Laptop (windows 7) herkent camera niet maar via kaartlezer krijg ik wel de filmpjes erop. Afspelen gaat bijna niet (in Windows media player). Geluid loopt wel door maar het beeld is schokkerig. Ik laad ze idd ook in in Live MovieMaker en sla ze vervolgens op. Eventueel knip ik er stukjes tussen uit of geef een titel oid.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kim Groothof

Kim Groothof

14-10-2011 om 08:16

Vlc media player

De mediaplayer van VLC speelt vrijwel alles af op je computer. Het is een gratis player die je hier kunt downloaden:
http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/VLC+media+player+mediaspeler
Bij mij is dat de enige die alles netjes toont, moeite waard om te proberen!

ilsepilse

ilsepilse

14-10-2011 om 11:40

Okeeeee

ik ga er dit weekend even mee aan de slag, en de meneer vd tegenpartij ff mailen dat het met vertraging eraan komt... hoop ik...

margje van dijk

margje van dijk

16-10-2011 om 01:07

Kim!

Wat een fantastische tip. Ik kan nu al mijn filmpjes gewoon afspelen. Dank.
Margje

Kim Groothof

Kim Groothof

16-10-2011 om 14:41

Leuk!

Wat leuk Margje! Het is bij mij ook de enige player waarop ik gewoon alles kan zien met beeld èn geluid, daarvoor was het vaak één van beide.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.