Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Jacquel

Jacquel

06-05-2011 om 14:33

Cc of bcc

Ik ben hier al lang tijd niet meer geweest, maar ik zit met een probleem dat me al een hele tijd bezig houdt. Vandaag kreeg ik weer een adreswijziging per e-mail, waarbij alle geadresseerden zichtbaar in de CC-regel stonden. Daar heb ik toch zo'n bloedhekel aan. Alleen al uit privacy-overwegingen vind ik het niet nodig dat iedereen kan zien wie er in het adresboek van iemand staan. Maar mijn grootste zorg is de internetveiligheid. Als er maar één persoon tussen die geadresseerden een geïnfecteerde computer heeft, dan lopen al die anderen gevaar ook lekker die worm of dat virus op te lopen.

Ik probeer dus al jarenlang mensen aan hun verstand te peuteren dat ze alle adressen in de BCC-regel moeten zetten. Ik verzoek, ik beveel aan, ik word boos. Het werkt allemaal niet. Ze snappen het probleem niet, vinden me paranoïde, en zetten vrolijk mijn adres weer zichtbaar tussen honderden andere.

Hoe doen jullie dat? Hoe maken jullie mensen duidelijk dat ze gevaarlijk bezig zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

06-05-2011 om 15:14

Heeft geen zin

Hier dezelfde ervaringen. degene die wel met bcc werken zijn niet degene die onzinmailen in tienvoud versturen.

je kunt het vragen, je kunt het vertellen of uitleggen maar het komt niet aan, ze snappen het niet of vinden het onzin.

ik heb geen idee hoe je dit tegen kunt gaan ik ben benieuwd op de reacties.

Speciaal adres

Ik probeer dat soort mail zoveel mogelijk op een Yahoo adres te ontvangen en niet op mijn eigen 'provider' adres. Als de spam ed dan te erg worden kan ik relatief eenvoudig overstappen naar een ander adres.
Maar het blijft extreem hinderlijk dat CC gebruik!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Jacquel

Jacquel

06-05-2011 om 22:26

Helaas

Veel mensen hebben nog een adres uit de tijd dat ik zelf nog niet zo bewust was van gevaren op het internet. Ik heb sindsdien diverse malen een nieuw adres doorgegeven, maar ze vervangen het niet, omdat ze merken dat het oude adres nog werkt (ik heb niet altijd in de gaten naar welk adres ze mailen en antwoord ze gewoon). En het hotmail-adres dat ik heb genomen gebruik ik nu zoveel, dat ook dat adres waardevol is geworden en ik het liever niet wil vervangen.

Kim Groothof

Kim Groothof

08-05-2011 om 11:20

Onnozel inderdaad

Afgelopen week een mail van de planning van mijn werk, aan iedereen gemaild. Gewoon als cc.. alle e-mailadressen zichtbaar. Te dom voor woorden vind ik zoiets. Mail terug gestuurd en gezegd dat ik het niet handig vond dat ze dit gedaan hadden. Kreeg mailtje terug: 'Bedankt'. Tja..

Bcc

Mijn emailprogramma (thunderbird)stuurt alles automatisch cc ipv bcc, als ik de adressen aanklik in het adresboek. Hoe moet ik het instellen dat ik emails aan meerdere mensen automatisch op bcc verstuur? Nu doe ik dat 1 voor 1, maar het kan vast handiger.

Kan niemand het mij vertellen?

tja, iedereen vind het enorm dom als je dingen met cc verstuurd, maar niemand kan blijkbaar vertellen hoe je op een makkelijke manier alles bcc verstuurd?

rosa

rosa

16-05-2011 om 08:34

Karin*

Tja, maar ik heb nog nooit van Thunderbird gehoord...

In Outlook staan bij nieuwe mail aanmaken ook alleen maar Aan en CC genoemd. Maar ga je naar adresboek en selecteer je daar een adres, dan kunje kiezen of je dat bij Aan, Cc of Bcc plaatst. Daar kun je ook meerdere adressen in plakken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.