Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Coax en digitale tv

Vorige week vertelde een blij meisje van Tele2 me dat ik voor 5 euro per maand TV kon kijken via hun digitale TV. Nou vond ik de UPC ook wel erg duur worden, zeker omdat we maar een deel van het jaar tv kijken, dus joepie besteld.

Maar nu...we kijken TV op een HP touchsmart PC die meteen onze TV is. En we hebben nog een oud bakbeest waar de videospeler op aangesloten staat.

De decoder heeft een scart-aansluiting. De oude TV is van het pre-scart-tijdperk, maar ook onze 3 jaar oude HP touchsmart heeft alleen maar een coax-aansluiting.

De heel wat minder vrolijke mensen van de klantenservice van Tele2 wisten me alleen maar te vertellen dat ik een nieuwe TV moest gaan kopen (wat een leuk idee als je kosten wilt gaan besparen...). Zooi terugsturen en abonnement voor 2 jaar herroepen kon niet, ik heb te lang gewacht met proberen de boel aan te sluiten. Oftewel, strop van minstens 180 euro?

Weet iemand hier nog een andere manier? Volgens mij kan ik niet de antieke videospeler aansluiten op de PC (nog niet geprobeerd), maar ik zal toch zeker niet de enige Nederlander zijn die TV's met coax heeft en geen scart of HDMI (wat dat ook zijn moge, maar daar zit ook een kabeltje voor bij).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

03-01-2012 om 10:05

Telefonisch besteld? 7 dagen bedenktijd

Dus als het nog geen 7 dagen geleden is heb je recht om dit abonnement op te zeggen, even je rechtsbijstand bellen voor de zekerheid of de rechtswinkel!!

Wij hebben inderdaad ook gewacht tot ons oude bakbeest de geest gaf om een nieuwe breedbeeld HDMI te kopen, en pas vorig jaar een digitaal abonnement genomen omdat nu toch meer programma's HDMI kwaliteit gemaakt zijn en uitgezonden worden wat 3jr geleden niet zo was.
Dus zolang je nog je oude bakbeestje hebt gewoon de kabel en indien je een nieuwe hebt dan digitale tv aanschaffen , wij hebben alles bij xs4all, prima diensten!

amk

amk

03-01-2012 om 10:22

Verloopstekker

voor al deze aansluitingen zijn dan wel weer verloopsnoeren te krijgen zodat je van de ene aansluiting op de andere overgaat. HDMI scart is er in elk geval.
Nadeel is dan wel dat je beeldkwaliteit verliest.

dirksmama

dirksmama

03-01-2012 om 14:41 Topicstarter

Amk

Scart of tulp naar coax heb ik nog niet kunnen vinden.

En helaas, langer dan 7 dagen, door feestdrukte geen tijd gehad boel eerder eens goed te gaan bekijken...

Wat me vooral stoort is de kortafheid van de hulpdienst. "Dat ondersteunen we niet" "Koop maar een nieuwe TV". DAT je dus eventueel met wat beeldverlies een oude videorecorder ertussen kunt zetten (oplossing die we nu even voor het oude bakbeest hebben gevonden) kwamen ze niet eens mee.

Nu dus alleen nog oplossing vinden voor de HP Touchsmart, maar als ik zo eens rondlees op Internet zie ik het duister in...

nikje

nikje

03-01-2012 om 19:30

Marktplaats?

Waarom koop je geen tweedehands tv op marktplaats?
Voor weinig heb je dan een tv die je wel kan aansluiten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hombre

Hombre

03-01-2012 om 23:18

Scart -> av

Je zegt niet welke touchsmart je hebt, maar als ik even google op het web hebben sommige modellen een AV aansluiting. Daar kun je een adapter naar SCART voor kopen voor een habbekrats.

Dat heeft als bijkomend voordeel dat de beeldkwaliteit waarschijnlijk wat beter is dan met een Coax (antenne) aansluiting.

dirksmama

dirksmama

04-01-2012 om 16:41 Topicstarter

Hombre

Deze Touchsmart heeft een coax-aansluiting, ik gebruik 'm namelijk al sinds de aanschaf om (kabel)tv mee te kijken.

Hombre

Hombre

04-01-2012 om 17:29

Het een sluit het ander niet uit, maar je zult wel goed gekeken hebben of er nog wat anders opzat. Een USB adapter voor digitale tv is misschien ook nog een optie. USB zal er vast wel opzitten.

Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

dirksmama

dirksmama

05-01-2012 om 13:32 Topicstarter

Usb

helaas geeft geen resultaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.