Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

lienepien

lienepien

14-09-2010 om 13:04

Collage digitale foto's

Ik heb alle portret fotos van onze oudste verzameld,
vanaf PSZ tot en met groep 8.
Nou leek het me leuk om daar een collage van te maken,
waar ze netjes op volgorde hangen, zo leuk om die veradnering te zien.

Ben al op zoek geweest naar geschikte lijsten maar nog niks gevonden (gaat om 11 fotos formaat 13 x 18).
Ik heb ze ook ingescand dus een digitale fotoprogramma
zou ook kunnen.
Ook daarvoor niet de juiste nog gevonden.
Iemand wel eens ervaring gehad of ideeen?

Lienepien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

14-09-2010 om 13:32

Bijenkorf

Hoi,

Je kan natuurlijk 11 losse lijstjes ophangen in een rij. Of je maakt zelf iets, zoiets degelijks heb ik ook bij de bijenkorf gezien (en toen dacht ik ook meteen, dat kan je makkelijk zelf maken) dat was een grote houten plaat, en daarop zaten de lijstjes bevestigd, sommige deels bovenop de andere, dus je kreeg een soort relief. De lijsten hingen wel netjes recht (dus geen schots en scheve bedoening) soms deels met de onderste punt over een andere lijst, maar ook vanaf de zijkant was het recht..(hoe zeg ik dat nou) dus als de onderste punt op een andere lijst vast zat, dan zweefde het bovenste deel van de lijst los (die stond niet schuin achterover op die plaat geplakt zeg maar)
Hmm. had ik eerder moeten bedenken, heb even een plaatje gegoogled van iets wat er een beetje op lijkt: http://www.brassa.nl/product/fotolijst-5-in-1/21122/

Maxime

Guinevere

Guinevere

14-09-2010 om 13:54

Powerpoint

Ja, ik maak die collages gewoon met powerpoint. Dan moet je daar natuurlijk wel een beetje ervaring mee hebben, maar dan is er ook veel mogelijk!
Achtergrond aanpassen en vervangen door een mooie achtergrondfoto, de rest van de foto's als afbeelding invoegen en schikken/draaien/verkleinen naar wens. Evt. tekst erbij. Je kunt de foto's die je wilt invoegen ook eerst bewerken met een ander programma, bv paint of een fotobewerkingsprogramma.

Picasa!

maakt mooie collages!

reina

reina

14-09-2010 om 21:08

Kruidvat

Van elke reis die zoon gemaakt heeft heb ik hem een fotocollage gegeven, die nu bij hem in huis hangen, gemaakt vis de Kruidvatsite, heel makkelijk en je kunt er iets heel leuks van maken.

lienepien

lienepien

14-09-2010 om 22:18

Reactie

Fijn al zoveel reacties!

Pelle, de IKEA lijstjes ken ik. Ik zoek dus eigenlijk iets dergelijks maar dan voor 11 foto's.

Guinevere - als je PP gebruikt moet je het toch ook nog uitprinten? En bedoel je dat je dan alle fotos in een bladzijde stopt? En dan op A4 uitprinten? Dat vind ik wel weer een beetje te klein maar kan na lamineren leuk zijn als klein cadeatuje voor de omas een keer ofzo.

Mien - hoe print je het dan vervolgens van Picasa?

Misshcien was mijn vraag ook niet helemaal duidelijk: ik wil dus uiteindelijk iets hebben op posterformaat voor aan de muur met ofwel de originele fotos of via digitale versie.

Reina - Kruidvat software ga ik bekijken!

Lienepien

Maxime.M

Maxime.M

14-09-2010 om 22:52

Picnik

Hoi,

je kunt ook collages maken met picnik (www.picnik.com) deze vervolgens opslaan en dan afdrukken waar je maar wilt. Het is een website en alles kan je online doen (je hoeft geen programma te downloaden) en het is gratis.

Maxime

Janeway

Janeway

15-09-2010 om 11:10

Piccasa

Slaat je collage op als jpg (geloof ik) en dat bestand kan je doorsturen naar een afdruk centrale.

lienepien

lienepien

15-09-2010 om 21:25

En het is geworden

Met dank aan Reina:
Kruidvat.

Eenvoudige software waar ik precies kon doen wat ik bedoelde.
Uiteindelijk 10 fotos in 2 rijen onderelkaar,
van psz 1 tot en met groep 8, op 50 bij 75, lekker groot

Zo leuk. Ben benieuwd hoe het geworden is.
Moet dan nog wel een lijst omheen.

lienepien

ilsepilse

ilsepilse

16-09-2010 om 15:49

Picasa

maakt idd mooie collages !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.