Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2009 om 13:00

Computer springt op blauw scherm

Onze nieuwe computer doet raar Als mijn dochter op Youtube zit of op Hyves springt de computer regelmatig op een blauw scherm en start alles weer opnieuw op. Wat kan de oorzaak zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2009 om 16:24

Computerforum

De kans is groot dat daar meer deskundigen zitten, maar jullie ken ik)
Er zit een tijdelijk virusprogramma van BullGuard op deze computer. Ik zal ook eens googlen, dat ik dat nog niet gedaan heb!

maan.

maan.

14-06-2009 om 09:13

Bij ons..

Bij onze vorige computer ook eens zoiets aan de hand gehad. Ook de computerspeciaalzaak gaf als eerste optie 'er zal wel een virus op zitten' komt blijkbaar erg veel voor.

In ons geval was het wat anders; een deel van het intern geheugen bleek niet meer te werken (was ook al een erg oude computer). Een nieuw kaartje erin en klaar.

Als je er zelf niet uitkomt zoek een goede computerboer in de buurt, die bij ons lijken soms te kunnen toveren.

Bastet

Bastet

14-06-2009 om 15:37

Bij ons

Bij ons was de videokaart de boosdoener,op gegeven moment helemaal geen beeld meer,nieuwe kaart erin,klaar!
Groetjes,bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

15-06-2009 om 00:13

Nee, splinternieuw

In de melding staat dat het om Realtek gaat, dat er geen oplossing is, maar dat je wel naar bepaalde downloads kunt gaan.
Ik heb via gegoogle gezien dat het een vaker voorkomend probleem is. We gaan deze week maar eens met de helpdesk bellen.

Realtek

Realtek maakt allerlei hardware-onderdelen. Vraag is dan welk onderdeel geeft een probleem en als er iets bij staat van downloaden moet er misschien voor dat onderdeel een nieuwe driver geinstalleerd worden. Zodra ding op tilt slaat de hele foutmelding overschrijven en helpdesk bellen. Wordt je niet goed geholpen dan terug naar winkel waar je de PC gekocht hebt. Wel ff opletten, komt vaak voor dat als printers/PC's terug moeten naar leveranciers je een deel van de kosten moet betalen. Googlen op de foutcode, dus niet alleen realtek, wil ook wel eens de weg wijzen. Bijvoorbeeld naar de dames en heren van www.helpmij.nl

Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2009 om 10:11

Dank je wel

Ik zie inderdaad dat ik een driver kan downloaden. Ik ben een beetje huiverig geworden voor het downloaden van programmaatjes of onderdelen, maar als het geen kwaad kan zal ik daar eens mee beginnen.

wilma66

wilma66

17-06-2009 om 13:20

Online virus scanners

Je hebt ook online virus scanners ik zou daar eens mee beginnen.
Of terug gaan naar de winkel.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-06-2009 om 01:34

Youtube

Bij mijn dochter gebeurt het als ze bijvoorbeeld naar youtube kijkt/luistert. Muziek is blijkbaar een stoorzender.
Het zit 'm niet in een virusscanner voor zover ik het begrijp. Het ligt echt aan iets met het systeem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.