Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

De computer op slot

Mijn dochter van 16 en zoon van 14 en ja, eigenlijk ikzelf ook, zijn nogal gehecht aan de computer. Om te voorkomen dat we te lang achter de computer zaten, heb ik Makuamon geinstalleerd, die de computer afsluit als er te lang achter gezeten wordt. Maar er is een nadeel: mijn zoon weet het heel handig te omzeilen, dus die stopt niet op tijd. Dat gezeur voordat hij eindelijk de computer uitzet! En als ik niet direct in de buurt ben, gaat hij veel te lang door en is de computer aanzetten in plaats van huiswerk maken heel verleidelijk.
Voor Timeslot geldt overigens hetzelfde, dat is ook "gemakkelijk te omzeilen voor computervaardige kinderen."

Dus wie heeft er een tip voor een programma die wel de computer afsluit als de computertijd om is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

28-11-2012 om 06:33

Tja

Over een paar jaar houd je ze echt niet meer in bedwang met een tijdslot dus ik zou dat nu ook niet gebruiken.

Als hij niet stopt houd je bij hoelang hij te laat stopt en als hij de volgende dag wil beginnen mag hij wachten tot die tijd voorbij is.

Of doe iets anders maar leer je kinderen om te gaan met de computer en daar hoort niet alleen bij hoe je met je privacygegevens om moet gaan, ook zelf stoppen hoort daarbij. Vraag je kind hoe jullie hier mee om moeten gaan want het is normaal dat het moeilijk is om midden in een spel te stoppen als het opeens tijd is. Beter is dat er 10 min van tevoren al wordt aangegeven dat het bijna tijd is zodat je nog 10 min hebt om ergens je spel te stoppen.

Auwereel

Auwereel

28-11-2012 om 20:53 Topicstarter

10 minuten

Die 10 minuten waarschuwing om te stoppen zit er allang in, maar als ik mijn zoon achter de computer zie als ik van mijn werk thuiskom, ik wil weten hoe lang hij er al achter zit. Meestal zegt hij "nog maar net", maar met Makuamon kon ik hem laten zien dat "nog maar net" al snel een uur of twee is! Zo voelt dat niet, een computer zuigt de tijd weg op de één of andere manier. Een tijdslot laat je luid en duidelijk weten dat het genoeg is.

Van "midden in een spel" zitten is tegenwoordig trouwens geen sprake meer, er wordt online gechat met vrienden die kennelijk echt niet kunnen wachten tot de volgende dag...

Ik heb mijn zoon maar laten weten dat zijn computer achter slot en grendel gaat als hij er nog eens mee rommelt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.