Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mona

Mona

13-04-2010 om 20:27

Digitale spiegelreflex camera

Ik heb voor mijn verjaardag een super mooie spiegel reflex camera gehad van mijn vriend. Ik ben nu een beetje an het uitzoeken hoe de camera werkt. Boekje erbij en een beetje spelen. Het enige waar ik tegen aan loop is foto`s maken als het donker is. Op mijn verjaardag zelf, in de avond dacht ik leuke foto`s te maken maar de ene keer drukt hij af maar is de foto wazig en onscherp omdat de sluitertijd zo lang is en de andere keer drukt hij gewoon helemaal niet af. Ook merk ik dat de flits lang niet zo toereikend is als met mijn oude digitale camera. Ik probeer de gebruiksaanwijzing goed te lezen en te snappen maar ik merk dat ik het erg moeilijk vind. Wie heeft een goeie tip.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

13-04-2010 om 20:38

Heel verhaal

Op welke stand staat je camera?
Je zou hem op manual kunnen zetten zodat je zelf sluitertijd en diafragma in kan stellen. Ook is er een stand op je camera waarbij je of met de sluitertijd kan knutselen of met het diafragma (volgens mij stand s en stand D) Je zou het kunnen proberen met een groot diafragma waardoor je lensopening groter wordt en minder licht nodig is.. Ook kan je kijken of je je iso kan instellen.> Nu staat dat waarschijnlijk op 100 maar ja kan ook op 200, 400, 800, 1600, 3200. Maar dan moet je wel rekening houden met kwaliteit verlies.. Oja hoe hoger de iso hoe minder licht er nodig is.. Maar hoe meer korrel je krijgt op de foto's.
De flitser kan je misschien ook nog instellen.. In het flitser menu kan je instellen naar min en plus en in het midden. Als je naar min gaat heb je minder flits vermogen en ga je naar de plus heb je meer flits vermogen en dus meer flits licht en bereik.
Dat de camera niet kan afdrukken heeft misschien te maken dat hij niet kan focussen doordat het te donker is, de camera kan dan niet scherpstellen doordat hij geen scherpstel gebied ziet.
En een cursus volgen is ook altijd wel leuk en leerzaam

Marie E

Marie E

14-04-2010 om 08:35

Cursus volgen

Als je voor het eerst met een dslr (digitale spiegelreflex) fotografeert, kan ik je aanraden een cursus te gaan volgen. Dan leer je hoe je camera werkt en hoe je onder verschillende omstandigheden de mooiste foto's kunt maken. Er is vast iets in je buurt waar je dat kunt doen.

Succes!

Mona

Mona

14-04-2010 om 13:16

Janeway

Dank voor je uitleg. Zal vanavond als ik thuis ben eens kijken of ik de dingen die je uitlegt toe kan passen.

pluis

pluis

14-04-2010 om 13:26

Marie

Ja ik zal eens gaan kijken in mijn buurt. Maar ik dacht dat er een simpele oplossing zou zijn voor het fotograferen in de avond tijdens verjaardagen/feestjes.

Janeway

Janeway

14-04-2010 om 17:13

Als je snel wilt

Gewoon de cam op auto zetten, of evt als dat er op zit een portret stand.
Welk merk heb je, en welk model? En die cursus doen en in de tussentijd veel lezen op internet en oefenen

Marie E

Marie E

14-04-2010 om 20:25

Pluis

Het kan ook wel, fotograferen in slechte lichtomstandigheden maar dan is het wel goed als je weet wat een camera doet en kan. Er is enorm veel materiaal beschikbaar op internet en je kunt overal leuke cursussen volgen. En wat Janeway ook zegt: veel oefenen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.