Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Wiz-zy

Wiz-zy

26-06-2012 om 14:05

Dit forum met de ipad

Ik word er een beetje gek van. Als ik een bericht typ op dit forum via mijn Ipad2 (helemaal up to date) dan kan ik vaak als ik teveel backspace, daar lijkt het op, ineens niks meer typen in mijn bericht. Ik zit gewoon in de browser, dus niet via de app (is die er nog wel?) . Vrij rottig, want op dat touchscreen maak je sowieso meer typefouten. Soms begin ik maar weer opnieuw. Maar soms laat ik de fouten maar en gooi er een aanvulling achteraan.
Heel hinderlijk. Heeft iemand anders dit ook? En is er een remedie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

App installeren

Probeer toch eens de app te installeren (gewoon te vinden in de app store). Die heeft ook zo zijn dingetjes, maar vastlopen midden in het typen van een bericht heb ik nog niet gehad.

Chris

(Janneke67)

(Janneke67)

26-06-2012 om 16:35

Geen idee wat je bedoelt

Maar ik vind de app ook niet geweldig....de tekst staat vaak te hoog....soms is de helft maar leesbaar.
Ik zit nu minder op dit forum, puur omdat de app niet zo goed werkt. Jammer...ik was vroeger een echt die-hard.
De pc opstarten doe ik niet meer, heb altijd die tablet, omdat zoveel sneller is.

App

Ik heb m op mijn ipod en dat werkt super.
Alleen jammer dat ik niet in het archief kan zoeken zo.

Trix

Trix

26-06-2012 om 20:13

Ook problemen

Wat mij ook opvalt in de OOL-app is dat je van anderen in postings niet kan kopiëren. Bovendien zien aparte leestekens als de € (EURO) of ë, ä of ö er extreem raar uit als ik het teruglees. Wat ik ook grappig vind is dat je sommige berichten in eerste instantie in het Latijn staan.
En ik mis inderdaad ook de mogelijkheid om in het archief te zoeken, dan moet ik de ouderwetse site opstarten. Zo 2011 is dat

MCS

MCS

26-06-2012 om 20:14

Dat bedoel ik...

Ik toetste de ë ( e met dubbele puntjes), ä (a met dubbele puntjes) en de ö (o met dubbele puntjes) en dan krijtje dit...

Geen problemen

Dit tik ik op een iPad. Ja, ik heb wel meer last van tikfouten dan bij een echt toetsenbord. En verder heb ik al eerder duidelijk laten blijken dat ik verre van een tabletliefhebber ben. Maar de problemen die jullie noemen, herken ik totaal niet. Van die app weet ik niets. Deze tablet is niet van mij, dus daar ga ik geen apps op zetten.

Speciale tekens

Ook eens proberen dan. Coördinator, logé, geïntrigeerd, à la, geërgerd, een c-dille is een ç, vacuüm. Ik ben benieuwd wat er staat als ik op verzenden heb getikt.

Hee...

Dat doet het dus gewoon. Waar ligt dat dan aan?

Trix

Trix

26-06-2012 om 22:55

Maar genista

Ben je ingelogd via de gewone website of heb je de app gedownload? Wat ook gebeurt bij mij, is als je per ongeluk de tablet kantelt, je een deel van de tekst kwijt bent, zeer irritant! ik gebruik een iPad...

Trix

Nu via de PC (blijft mijn voorkeur houden), maar gisteravond tikte ik mijn berichtjes op een iPad, zoals ik schreef via de website en niet via de app. Het is niet mijn tablet, dus ik ga daar niet zomaar apps op zetten. Komen die rare tekens dan alleen voor als je via de app tikt?

De speciale tekens worden alleen in de app niet goed weergegeven:
Geërgerd, vóór, Farœr-eilanden

Tijdens het typen gaat wel goed, maar in de uiteindelijke weergave niet. Zal wel een ASCI-dingetje zijn.

Chris

Tamelijk blonde vraag wellicht

Maar via de website gaat prima op die iPad. Wat is precies de toegevoegde waarde van die app?

Annet

Annet

27-06-2012 om 20:56

Geweldige vraag genista!

Ik ben benieuwd naar het antwoord. Komende vakantie heb ik de keus tussen een notebook of een ipad om ool te bezoeken. De app is al geinstalleerd op de ipad, ik heb 'm nog niet uitgeprobeerd. En ik vraag me af: waarom zou ik dat doen?

Kantelen

Dan neem ik die proef nu ook op de som. Eerst ga ik hier eens een flink
lang stuk ouwehoertekst tikken opdat er ook echt wat weg te vallen valt, want het voetballen is ook niet ongemeen boeiend en het grut ligt al in bed en verder is het hier afgrijselijk stil dus heb ik tijd en gelegenheid genoeg om hier eenk stuk tekst neer te zetten en dan de tablet te kantelen, om de tekst te vien rechtvallen en wellicht een stuk te zien verdwijnen. Dat kantelen ga ik nu doen.
Resultaat kanteltest: alle onzin hierboven staat er nog. Ook een app-dingetje?

Jesse_1

Jesse_1

27-06-2012 om 22:11

Iphone

Ik gebruik de iPhone en dan de app. ( Net als bij Genista staat het voetbal aan en ik zie een hoop gele kaarten langsvliegen).

Waarom gebruik ik de app? Nou, omdat het handiger is dan via die €&@€£$# browser. Ik heb ook wel eens een probleempje met de app, maar doorgaans werkt 'ie prima.

En wat de speciale tekens betreft: één doelpunt zou al zeeën-diepe tranendalen veroorzaken.

En nog meer geel...

Van mij mag er eens een goal vallen Jesse, want dit is ook één grote tránenzee. Jaaa, alwéér geel. Hoe kríjgen zê hęt toch vøør elkåår...

Minder handelingen

Als je de app hebt geïnstalleerd hoef je niet eerst google te openen, ouders online te openen, je gebruikersnaam te typen en je wachtwoord te typen. Ja, de mens is een lui wezen

Verder is de layout wat minder oranje. Zoeken in het archief gaat niet, trouwens.

Chris

Google?

ik open op www.ouders.nl/TMMforum/FRindex.htm en dan moet ik inderdaad nog inloggen. Maar dat heeft sowieso mijn voorkeur boven ergens ingelogd blijven. Bij hotmail en yahoo en dergelijke blijf ik ook niet ingelogd.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-06-2012 om 16:41

App: voors, tegens, tekst kwijt

Voor de app:
Ik vind het heel prettig naar het volgende bericht gaan (omdat de volgende knop altijd op dezelfde plek, bovenaan het scherm zit. Je hoeft niet eerst te scrollen)
Alle berichten enzo zijn goed aan te klikken, groot genoeg om meteen raak te klikken. En dan vind ik een touchscreen fijner dan een muis. Fijne navigatie dus.
Altijd automatisch ingelogd, dat is handig voor luie gebruikers zoals ik.

Tegen
Er missen wat funcionaliteiten, zoals zoeken en het kopiëren van tekst. Dat laatste is vooral vervelend als iemand een link plaatst.
als je een bericht wil typen kan dat alleen in de portrait stand, niet landscape/liggend. En dat is vervelend omdat het toetsenbord daardoor veel kleiner is, wat het typen veel lastiger maakt.
En inderdaad die tekst die niet meer te lezen is. Volgens mij gebeurt dat op het moment dat je, als je een bericht om te lezen op je scherm hebt staan, het scherm draIt. Enige oplossing is de app afsluiten en opnieuw openen.
Alles bij elkaar ben ik blij met de app, maar zijn er nog een paar goede verbeterpunten.

De Programmeur

De Programmeur

01-07-2012 om 21:43

Accenten en nieuwe app

Hoi,

het probleem met de accenten is hopelijk nu opgelost, het was een probleem op de server, niet in de app. Niet álle "vreemde tekens" gaan goed, maar de gangbaren in het Nederlands zouden goed moeten gaan. Anderen worden weggelaten of vertaald naar "?" heb ik gemerkt.

Verder hoop ik binnenkort een nieuwe app in de App Store te hebben die speciaal voor de iPad gemaakt is. De hier gemelde onvolkomenheden, die alleen optreden op de iPad, zijn daarin opgelost.

De Programmeur.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Snuggle's

Snuggle's

02-07-2012 om 00:33

Aha

Dat zou mooi zijn! Even testen, kopiëren vóór gebruik.

Gaat er ook nog een zoek functie komen op de app? Wat mij betreft vooral om te zoeken in het huidige forum. Ik ben nog wel eens een draadje kwijt.

Verder vind ik de app handiger dan de website. Erg duidelijk, makkelijker navigeren.

De Programmeur

De Programmeur

02-07-2012 om 10:57

Snuggles

Eerste prioriteit is een stabiele, bruikbare app opleveren. Zoekfunctie mbv de nieuwe zoekmachine staat op de agenda voor eerstvolgende update.

De Programmeur

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

lennest

lennest

06-07-2012 om 20:26

Nieuwe berichten via ipad

En mag het scherm dan ook gekanteld worden bij het typen van nieuwe berichten? Ik kan wel lezen in de horizontale en verticale stand, maar nieuwe berichten moeten verticaal.

Een tip voor al diegenen waarbij soms de tekst van de kopregel wegvalt: OO afsluiten, dubbelklik op de startknop, in de rij die dan verschijnt de OO app lang indrukken, op de kruisje klokken, daarmee haal je de app uit het geheugen. Dus alleen onderaan het scherm, daar haal je het geheugen van de ipad leeg. Soms moet je de ipad ook echt even helemaal uitzetten nadat je het geheugen helemaal hebt leeg gehaald. Werkt alles een stuk beter. geldt ook voor iphone en ipod.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-07-2012 om 10:48

Lennest, kan makkelijker

Na reageren op bericht, pinch je om de app te sluiten. Dan met vier vingers van beneden naar boven swipen en je hebt de apps die open staan ('onderbalk'). Daar hou je de app vast tot hij gaat trillen en sluit je het af. Een tik in het scherm en alles werkt weer.
Multitouch is echt zo makkelijk!

Rosa van der Zanden

Lynna

Lynna

14-07-2012 om 09:18

Ik zie hem nog niet?

Gekeken in appstore maar laatste update is van april....

Gevonden

Er zit een tikfout in de titel, er staat Ouders Onine HD. Ik vond hem door de verbeter-optie in de appstore
App ziet er goed uit, even wennen dat wel.

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

14-07-2012 om 10:11

Compliment!

Werkt prima!!

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Snuggle's

Snuggle's

14-07-2012 om 17:29

Iphone

Voor de iPhone is het beter om de oude app te blijven gebruiken?

Rob

Rob

14-07-2012 om 18:00

Ook gevonden

Inderdaad klein tikfouten in de naam, ziet er goed uit tot nu toe
Testen lekker verder

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

De Programmeur

De Programmeur

14-07-2012 om 22:28

Hmmm

@Snuggles: ja, de nieuwe app werkt alleen op de iPad , voor de iPhone werkt de Ouders Online app nog prima.

Balen dat ik de naam verkeerd geschreven heb zeg - het zal laat zijn geweest. Zal eens kijken of ik er iets aan kan doen. Het was mij nog niet opgevallen, ik had gezocht op "ouders" in de app store en dat ging goed.

De Programmeur.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.