Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

corientje42

corientje42

09-04-2012 om 15:05

Dochter betrapt op internet met vreemde jongens uit buitenland

mijn dochter is 14 en zit heel vaa boven op haar aer ,nu hebben wij haar al 2 keer betrapt dat zij op msn met vreemde mannen[jongens] praat die ouder zijn als haar ,het zijn gesprekken met sexuele tint,ook heeft een jongen zijn geslachtdeel laten zien wat is het beste wat ik kan doen ,ik ben een bezorgde moeder!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

09-04-2012 om 16:18

Internet

van haar kamer afhalen en alleen onder toezicht op de computer, in de huiskamer. En erbij vertellen waarom. Blijkbaar is er niet aan toe.

Voorlichten

Liever zou ik je dochter voorlichten. Waarschijnlijk weet ze al veel waarschuwingen dus je kunt haar ook even overhoren. En vooral dat als ze zelf met haar geslachtsdeel op het net gaat dat dat dan ook nog te vinden is als ze later 50 jaar is en een mevrouw die een baan zoekt. Dan vinden ze haar geslachtsdeel. Leuk hoor.
En haar even attenderen dat ze ook mensen van haar facebook kan disconnecten of afgooien of whatever. En dat mensen ontmoeten die je niet kent niet veilig is en dat je die thuis moet vragen bij je moeder op de bank of als je met je hele klas in Artis bent.

Voorlichten en toezicht

Hier gaat het dubbelop,heel veel praten over de gevaren van inernet,je privacy enzenz.
En verder pubers van 14 mogen hier alleen ( 5 kwartier p/d)op de pc in de woonkamer als wij ook thuis zijn.
Vanaf 16 ,17 jaar ( als we denken dat ze het aankunnen) mogen ze internet op hun kamer.

Jade

Jade

11-04-2012 om 11:42

Dubbelop:

voorlichten, maar haar zeker niet alleen op haar kamer laten om te kunnen internetten. Ze is er inderdaad nog niet aan toe.

Kijk dan na een poosje hoe het gaat (maar blijf vooral de vinger aan de pols houden).

Door

Door

01-05-2012 om 09:56

Garfield

Leuke gratis apps met info over smart computergebruik door kinderen vind je hier:

http://learninglab.org/

Door

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.