Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

judiths mama

judiths mama

12-11-2010 om 17:36

Dochter online

Onze oudste is 7, bijna 8 en heeft bij een vriendinnetje you-tube ontdekt. Daar ben ik niet zo blij mee, zelfs kud levert bijzondere filmpjes op. Nu heeft ze thuis wel toegang tot internet, maar zijn er een beperkt aantal websites waar ze bij kan. Hoe gaan jullie om met internetgedrag bij vriendjes/vriendinnetjes? Praten jullie met andere ouders over wat de kinderen zien op internet? Ik heb het idee dat je het niet echt kan tegenhouden. Dat je maar beter kunt vertellen dat you-tube niet altijd leuk is (en meer dingen op internet uiteraard), dan dat je alles moet verbieden. Dan wordt het alleen maar interessanter. Thuis kunnen we haar beschermen wat we willen, maar we kunnen niet tegenhouden wat ze op andere plekken doet. Hoe gaan jullie daarmee om?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marit

Marit

12-11-2010 om 21:41

Judithsmama

Hier ook een beetje hetzelfde probleem. Je kunt ze weinig verbieden bij een ander, maar wat ik wel doe,is vragen om mij te laten zien wat ze bij die ander kijken op youtube. Gewoon uit interesse. Dan kun je het er samen ook over hebben, en waarom je dat dan eventueel liever niet hebt. Laatst hadden ze een keer wikipedia verkeerd ingetikt (wiekipedia): nou, wat je dan te zien krijgt, is wel ff slikken. Succes ermee, Marit

Je kunt ook

Aangeven welke websites je kinderen op mogen, per website moet ik aangeven met een ww of ik de website goed vind. Ipv wikipedia kunnen kinderen ook http://www.davindi.nl/ nemen die is speciaal voor kinderen
Muizemeis

judiths mama

judiths mama

14-11-2010 om 15:54

Muizemeis

Dat is precies het probleem, ik kan zelf wel aangeven wat ze thuis mogen kijken. Ze hebben hier ook een white-list, maar hoe ga ik daar mee om bij anderen? Hard roepen dat ze iets niet mogen heeft het tegenovergestelde tot gevolg, denk ik.

Judiths mama

Dat is inderdaad lastig, maar ik doe het wel. Vriendje van mijn zoon(vriendje 8 jaar, zoontje 9 jaar) mag Lord of the Ring zien en nog veel meer. Ik wil dat echt niet hebben en dat weten ze ook. Andere dingen laat ik inderdaad ook maar wat toe bij anderen, ik vraag meestal wel als hij bv iets op youtube heeft gezien bij een vriendje. Wat dat was, of hij het leuk vond etc etc.
Muizemeis

judiths mama

judiths mama

17-11-2010 om 19:50

Ja precies

interesse tonen, samen kijken wat ze gezien hebben en in gesprek blijven erover.

Het gaat soms allemaal zo snel, dat je denkt, ze is pas 7, moet ik hier echt nu al over nadenken?!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.