Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Maarlen

Maarlen

06-01-2012 om 15:05

Ds-spelletjes opslaan?

Mijn kinderen vinden het allebei erg moeilijk om te stoppen met DS'en (ondanks afspraken hierover, van tevoren aankondigen etc etc). Nu is het laatste excuus om 'm nog niet uit te hoeven zetten dat ze niet kunnen opslaan en al zeker de DS niet dicht kunnen doen. Het gaat vlgs mij vnl om Mario Kart en Pokemon spellen. Klopt het dat je die niet op kan slaan of niet kan pauzeren? "Mam, dan zijn we ons level kwijt en moeten we weer heeeeeeeeeelemaal opnieuw beginnen!" Wie weet hoe het zit??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mario kart

Ik heb het even bij mijn zoon nagevraagd voor mario kart (geen liefhebber van pokemon). Als je dit spel stopt, moet je idd opnieuw beginnen. Maar, als je het start knopje indrukt tijdens een spel kun je pauzeren. DS kun je dan dichtklappen, maar niet uitzetten.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Maarlen

Maarlen

07-01-2012 om 10:35

P en mamamiekie

P, als het op die manier zou lukken om ze vredevol te laten afsluiten, dan zou ik dat natuurlijk doen. Maar believe me, het is hier ALTIJD strijd als ie uit moet (aard van het beestje), no matter hoe vaak ik aankondig dat ie uit moet(15-10-5-1 minuut). Als ze niet kunnen opslaan en het spel overnieuw moeten beginnen, kan ik het beter begrijpen dat ze moeilijk doen, daarom zoek ik naar DS-kenners (ben zelf een complete leek) die misschien weten of en hoe je een spel kan opslaan/pauzeren. Daarom bedankt, Mamamiekie, ik ga jouw zoons tip zeker uitproberen!

Rob

Rob

07-01-2012 om 10:46

Klopt deels

Bij Mario kart race je in series van 3 -5 waarbij je tussentijds niet kunt opslaan. Bij de Pokemon spellen is het nog vervelender daar moet je Eem level halen anders moet je opnieuw met dat level beginnen. Sommige duren uren omdat het een puzzel spel is dus hoe verder in het spel hoe lastiger de levels zijn. Met de lader aangesloten dichtdoen helpt dat want op pauze zetten kan wel. Zeker bij Pokemon spellen dus heel vervelend als je na een uur zwoegen hem uit moet zetten zonder op te kunnen slaan.
Rob

Maarlen

Maarlen

07-01-2012 om 12:45

Rob!

Rob, jij lijkt er verstand van te hebben, vertel.

"Met de lader aangesloten dichtdoen helpt dat want op pauze zetten kan wel.": wat bedoel je precies?

Dat je 'm met de lader aangesloten via de start-knop wel op pauze kan zetten bij Pokemonspellen? En dat je 'm dan wel dicht kan klappen ook? (ik vind die opengeklapte DS'en praktisch erg onhandig en way too aanlokkelijk om er weer mee te gaan spelen). Nu wil ik het weten, alle ins en outs van de Mariokart en Pokemonspellen.
Mariokart: kan je pauzeren via de start-knop en dan dichtklappen, zonder aangesloten lader
Pokemon: kan je pauzeren via de start-knop en dan dichtklappen, MET aangsloten lader

ZOiets??

Annet

Annet

07-01-2012 om 13:00

Mijn zoon heet geen rob maar heeft wel antwoord

Bij Pokemon kun je inderdaad de ds dichtklappen, dan gaat die vanzelf op pauze tenzij er een gevecht bezig is. Dan kun je beter eerst het gevecht afmaken maar dat is maar kort. De lader hoeft er niet perse op te zitten maar dan moet de ds niet bijna leeg zijn.

Mariokart kun inderdaad pauzeren via de start-knop.

Veel andere spellen gaan ook op pauze bij het dichtklappen (uiteraard ds wel aanlaten)

sinas

sinas

07-01-2012 om 13:16

Bij mario kart

is 1 run 3 rondjes. Vaak zeg ik, maak dit spel even af, dus die 3 rondjes, en dan op pauze. Dan gaan we eten. of wat anders.

Rob

Rob

08-01-2012 om 10:40

Lader is alleen nodig om ..

te voorkomen dat tijdens de pauze stand de DS uitvalt omdat de accu leeg is. Is verder geen effect op of je wel of niet het spel op pause kan zetten.
Vooral handig voor einde dag als ze naar bed moeten maar het spel is nog niet in de stand waarin er opgeslagen kan worden, dan kunnen ze de volgende dag verder zonder dat ze opnieuw moeten beginnen met een level.
Rob

Dichtklappen en aan de oplader

Dat doe ik altijd als mijn dochter midden in een spel/veld/level moet stoppen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.