Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vic

Vic

26-08-2012 om 15:20

E-boeken

Ik krijg een e-reader voor mijn verjaardag. Waar halen jullie je (gratis) e-boeken vandaan? Kun je ook ergens wat nieuwere (Nederlandse) boeken downloaden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

26-08-2012 om 16:27

Mail

Mail mij maar op [email protected]
Op vakantie heb ik er heel veel gekregen.

Vic

Vic

26-08-2012 om 16:53

Leuk vera

Ik ga je mailen. Is het dan heel eenvoudig om die bestanden op je apparaat te krijgen? Ik heb er eigenlijk nul verstand van, en alleen nog maar een e-reader van veraf gezien (en dat zag er handig uit

Vera*

Vera*

26-08-2012 om 19:33

Ook nog

Gratis eboeken kun je ook downloaden op www.epubbud.com.
Dat is vooral veel Engelstalig maar ook nieuwere boeken staan er op.
Zo staan er wel een aantal boeken uit de Grijze Jager serie op in het Nederlands.

Calibre

installeren op je PC/ laptop, daar de boeken in zetten die je echt wilt gaan lezen( er vanuit gaande dat je wel bestanden met gratis boeken zult gaan krijgen).
Ik heb 10-duizenden boeken op mijn laptop, 450 in Calibre en ca. 50 op mij e-reader.
Veel plezier ermee.

Inek

Inek

28-08-2012 om 11:55

Vraag ik me toch nog af

Nu heeft vic een aanbod van vera gekregen. Maar ik zou toch ook graag willen weten hoe je aan boeken ( nederlands) komt.

Tja inek

Dat ligt nu eenmaal wat gevoelig, want het is natuurlijk hartstikke "illegaal". Mijn ervaring is, dat als je een ereader hebt en dat rond bazuint, de aanbiedingen vanzelf zullen komen :o)

Jolijt

Jolijt

29-08-2012 om 14:39

met google en een aantal fora in die richting kom je ook een heel eind.

Vic

Vic

07-09-2012 om 10:18

Ik heb hem in huis (en hoe werkt dat???)

Ik ben al lang en breed 40 maar gisteren heb ik mijn verjaarscadeautje gekregen. Het is een PRS-T2, dus dat is natuurlijk helemaal niet erg om een weekje op te wachten!
Nu heb ik zo'n lange lijst met allemaal boeken, en mijn vriend had ook nog wat titels. Kan ik die dan (het zit in mapjes op mijn pc) gewoon naar de E-reader kopiƫren als ik hem aansluit?

madelief

madelief

07-09-2012 om 15:00

Ja hoor

Dat kan. Gewoon selecteren, rechter muis knop kopiƫren en plakken op ereader. Als je het lastig vindt kun je ook het programma calibre installeren. Daar kun je de boeken inlezen en dan zit er gewoon een knop: verzenden naar lezer. Voordeel hiervan is dat het meteen een boek beschrijving geeft. Veel leesplezier!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

07-09-2012 om 18:45

Madelief

Het was niet heel eenvoudig, vond ik, maar na lang pielen en mopperen en verschillende dingen proberen, is het gelukt!

madelief

madelief

11-09-2012 om 20:41

Goed zo!

Aldoende leert men

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

madelief

madelief

11-09-2012 om 20:42

Trouwens

Downloaden kan via spotnet, spotplanet of bv binsearch.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.