Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kiki

Kiki

08-04-2011 om 15:10

E-book reader

Ik ga binnenkort een maand naar Amerika toe en ik wilde eigenlijk een e-bookreader (of hoe zo'n ding dan ook mag heten) kopen zodat ik geen stapels boeken hoef mee te nemen (en die ook niet daar hoef te kopen, wat altijd moet van mezelf, zodat mijn koffer drie keer zo zwaar is)

Maar mijn man zegt dat ik gek ben en dat die in Amerika veel goedkoper zijn, dus dat we ze in New-York moeten kopen. Want dat scheelt geld?

Dus ik moet voor die tijd even uitvinden welke e-bookreader ik wil, of ze in Amerika echt goedkoper zijn en waar ik die in New-York dan goedkoop kan kopen en of ik dan gelijk de boeken erbij kan downloaden (ik ben zo goed op de hoogte)

Weten jullie dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

08-04-2011 om 15:40

Tip voor smartphonebezitters

Als je een mobiele telefoon met android hebt kan je een geweldige gratis e-reader installeren vanaf de market!
En voor de Iphone-aanbidders: geen idee, maar die zal het vast ook wel hebben

Dineke69

Dineke69

08-04-2011 om 17:30

Klein?

Heb je dan niet een veel te klein scherm, als je een telefoon gebruikt?
Ik heb zelf sinds een paar maanden een Promedia, die de Aldi te koop had, en die bevalt erg goed. Ik heb nog geen behoefte gehad om weer een "echt" boek in handen te nemen.
Het enige dat ik achteraf wel had gewild, was een scherm waarbij je het contrast in kan stellen, dat kan bij deze niet. Verder ben ik er helemaal blij mee.
En voor de vakantie koop ik een paar pockets, die ik gerust aan de rand van het zwembad kan laten liggen.

fladder

fladder

09-04-2011 om 00:27

Weinig last van

Ik kon het aardig lezen. En er was een dag- en een nachtstand op.

fladder

fladder

10-04-2011 om 13:01

Lezer

FBReader (Android). Ik heb een Xperia X10 die vrijwel volledig uit scherm bestaat, dat scheelt al

Luna

Luna

10-04-2011 om 18:32

Iphone

Ik heb een iPhone en gebruik de App iBooks voor ebooks

rosa

rosa

11-04-2011 om 08:01

Bebook

Ik heb een BeBook reader. Gekocht toen we naar Amerika op vakantie zouden gaan. Ik vind het een geweldige uitvinding. Van prijzen weet ik niets, maar waar je ook op moet letten: met/zonder lampje (wil je ermee in het donker kunnen lezen, dan moet je er een met een lampje - ik heb er een die je alleen met opvallend licht kunt lezen; leesbaarheid als je in de zon ligt is oook belangrijk, die is denk ik met een reader zonder lampje ook beter), batterij (hoe lang kun je ermee lezen voor je moet opladen - ik kan er dagen lang mee lezen, misschien wel weken), gewicht (heel belangrijk - je moet dat ding wel prettig vast kunnen houden als je op je rug wilt liggen lezen bijv.).
En als je 'm daar wil kopen is natuurlijk prima, maar dan staat er geen boek op..

margje van dijk

margje van dijk

11-04-2011 om 10:09

Ook op telefoon

Net een tripje naar Engeland gehad, en ik heb voor de lol een paar gratis boeken op mijn (Android) Samsung telefoon gezet, om eens te kijken of het wat was. Ik vond de Kindle-reader van Amazon het prettigst lezen. Je kunt het standaard Engelse culturele erfgoed er gratis opkrijgen, dus ik ben begonnen in "Little Women" (in het Nederlands "onder moeder's vleugels") en oh, oh, wat een heerlijkheid om je in die 19-eeuwse kneuterigheid onder te dompelen als je in Engeland bent. (Eigenlijk had ik natuurlijk in Pride and Prejudice moeten beginnen, die staat er ook op, maar ik was nu al in deze begonnen). (Overigens, Kiki, Little Women is juist weer leuk voor Amerika

Voor mij werkt het perfect. Ik zet hem op zwart-wit (achtergrond zwart, letters wit), dan kost het volgens mij ook echt amper stroom. Maar je kunt ook wit-zwart of sepia kiezen (Sepia was natuurlijk ook heel authentiekerig geweest met dit soort titels). Mijn Samsung past het contrast automatisch aan naar de omstandigheden dus ik kon er werkelijk overal ideaal op lezen. In het vliegtuig, in de zon, in bed (met het licht uit notabene, terwijl mijn zusje naast me lag en wilde slapen).

Ik wilde het aanvankelijk haast niet geloven, maar werkelijk, lezen op je smartphone gaat prima. Ik hoef helemaal geen e-reader meer. Ik heb er nu 8 (gratis) boeken op staan, dat krijg ik in geen enkele vakantie uit, en nog ruimte zat over. Natuurlijk moet je wel wat gaan betalen als je andere boeken wilt lezen, maar qua experiment is het wat mij betreft geslaagd.

Met de Kindle kun je ook bookmarks plaatsen (heel grappig: in het hoekje tikken en dan maakt-ie een ezelsoor), woordjes markeren, zoeken en dergelijke. Er staat op mijn telefoon ook een bol.com-reader, maar daarvoor moet ik eerst een Adobe account aanmaken, en eerlijk gezegd was me dat te veel moeite. Dus daar ben ik niet eens aan begonnen. (Maar misschien heeft bol.com ook wel gratis Nederlandse boeken? Als mensen daar van houden. Ik weet het niet hoor). En er stond een Aldiko reader op (ook met Pride and Prejudice natuurlijk), en het leuke daarvan vond ik weer dat er meteen een optie 'vertalen' op zat, die zit niet op de Kindle volgens mij. Niet dat ik daar veel aan had, want ik wilde niet het internet gebruiken in het buitenland.

Maar goed, ik ben helemaal om voor het fenomeen e-reader op telefoonformaat. Het lekkere is dat je vooral in bed kunt lezen in ongeveer elke houding, zonder dat je boek onhandig wordt. Met een tik op het scherm springt-ie naar de volgende bladzijde (al moest ik daar wel enige handigheid voor ontwikkelen). En je moet natuurlijk wel eerder omslaan op zo'n telefoontje. Maar ik heb het boek al half uit, en het slurpt me net zo op als een gewoon boek, dus qua leeservaring merk ik geen verschil.

Margje

Bianca

Bianca

11-04-2011 om 20:56

Nederlandse boeken op amerikaanse kindle

Ik heb ook een kindle gekocht in Amerika (volgens mij $230 bij Best Buy) maar ik weet niet hoe ik daar Nederlandse boeken op kan zetten. Iemand een idee????

margje van dijk

margje van dijk

12-04-2011 om 09:25

Hmmm, bianca

Ik denk niet dat je daar Nederlandse boeken op krijgt, tenzij je die kan vinden in de Kindle Store. Het format wat Amazon gebruikt is niet hetzelfde als wat bv. Bol.com gebruikt. Amazon zit niet eens in Nederland, dus ik weet niet of je dat gaat lukken.

Daarentegen is het aanbod Engelse boeken wat ze hebben wel enorm groot. Veel groter dan bij andere aanbieders.

(Maar misschien praat ik onzin en is het alweer achterhaald wat ik zeg, hoor.)

Margje

Converteren

Bianca,

De Kindle kan geen Epub formaat lezen en de meeste boeken in het nederlands worden uitgegeven in dat formaat.

het schijnt dat je de boeken wel kan converteren tot een epub formaat. Ik heb eerst ook aan een kindl gedacht maar toen ik erachter kwam dat dat ding geen NL boeken las heb ik voor een Sony gekozen en ik ben er heel erg blij mee.
Wat ik zo prettig vind aan een echt ereader,en niet de ipad en dergelijke, is dat het een ink scherm heeft, het leest dus echt als papier. Heeft dus geen verlicht scerm zoals de telefoons waarop je kan lezen of de ipad. Dat ink scherm is veel rustiger voor je ogen

lees dit eens door http://e-boeken.info/2010/09/hoe-kan-ik-een-epub-converteren-voor-mijn-kindle/

Groetjes Dakar

Ziva

Ziva

15-04-2011 om 20:56

Nederlandse boeken op kindle

Ik heb ook een Kindle (gekocht bij Amazon voor 149 dollar) en ik vind hem heerlijk lezen. Hij is lekker snel met het omslaan van de pagina´s, hij ligt lekker in de hand en de lettertypes en grootte kun je makkelijk wijzigen.

Nederlandse boeken in epub formaat maar zonder drm beveiliging kun je converteren met Calibre. Dit programma is gratis te downloaden en werkt makkelijk. Verder koop ik de engelstalige boeken gewoon bij Amazon. De meeste boeken kosten 10 dollar of minder dus dat is goed te doen.

Ik vind de Kindle absoluut een aanrader.

Meike

Meike

20-04-2011 om 16:53

Onderstrepen?

Kun je in een Kindle aantekeningen maken in een boek, of onderstrepen/markeren of zo?

En met een Sony?
Het zijn precies de twee ereaders waar ik ook van gehoord heb dat ze goed lezen.

M

Bianca

Bianca

20-04-2011 om 21:55

Ziva

Ik heb Calibre gedownload alleen loop ik nu vast hoe ik verder moet. Zou je aub daar wat uitleg over kunnen geven.

Dakar, bedankt voor de link.

Ik heb ook al boeken via amazon gekocht en dat gaat idd erg makkelijk. Aangezien ik in het buitenland woon vind ik het heerlijk om af en toe nederlandse boeken te lezen.

Ja hoor meike

Markeren, notities, bladwijzers, tekst vergroten verkleinen,weergave aanpassen,oriëntatie veranderen, woorden zoeken
Met de Sony kan het, van de Kindle weet ik het niet maar ik neem aan dat het ook kan

Ziva

Ziva

26-04-2011 om 15:22

Bianca

Je importeert de boeken naar Calibre en je sluit je Kindle aan op de computer. Daarna kies je zend boeken naar lezer. Calibre vraagt dan of je het boek eerst wil converteren. Je hoeft dan alleen op ja te klikken en de rest gaat vanzelf. Dit gaat trouwens alleen met boeken die niet beveiligd zijn.

Ziva

Ziva

26-04-2011 om 15:26

Meike

Ja, dat kan. Je kan er zelfs het internet mee op. Wel onhandig, maar toch. Ook kun je precies zien hoeveel andere lezers hetzelfde stuk onderstreept hebben. Als je dat irritant vind, kun je die functie gelukkig ook gewoon uitzetten.

Bianca

Bianca

28-04-2011 om 17:08

Ziva

Dank je wel voor je antwoord. Nu heb nog 1 vraagje: waar importeer je je boeken vandaan dan? Ik open Calibre en heb dan een titel van een boek erin gezet maar volgens mij hoort dat niet zo. Moet je de boeken van een website afhalen? Sorry hoor voor alle vragen maar ik kom er niet uit......

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.