Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Lynna

Lynna

13-09-2012 om 21:30

Efficient met gmail agenda werken, ook op ipad

Ik heb een ipad en als ik daar de agenda app open, krijg ik keurig mijn gmailagenda te zien. Alles in dezelfde kleur, onoverzichtelijk dus.
Nu heb ik voor mijzelf een agenda in gmail. Dochter en zoon noteren hun eigen afspraken in hun agenda en sturen mij een uitnodiging daarvoor. Dochter heb ik daarnaast toegevoegd aan mijn agenda en zij ziet dan ook al mijn afspraken. Zoon wil alleen maar zijn eigen afspraken zien. Ik zou het handig vinden als vriend mijn agenda kan zien, maar hij hoeft weer niet al de afspraken van mijn kinderen te zien.
Ik heb het gevoel dat ik dit niet handig organiseer.

Doet iemand dit beter?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prakje

Prakje

14-09-2012 om 06:37

Hier

Ook de gmailagenda voor allemaal (5 pers). Plus dat ik er ook de schoolagenda's (basis en VO) inzet met een eigen kleur. Ik heb de app calendars op mijn ipad die alles netjes in de juiste kleuren laat zien. Net als op n gewoon scherm.

Hoe je vriend alleen jouw agenda kan bekijken wordt lastig, want je hebt ook de afspraken van je kinderen erin staan. Wat hij wel kan doen is inloggen op de agenda, en dan alleen jouw agenda laten tonen. Dat kun je in de linkerkolom doen. Of je laat hem jouw agenda toevoegen aan zijn agenda. Net als je met je dochter hebt gedaan.

Lynna

Lynna

14-09-2012 om 07:10

5 losse agenda's?

Bij mij hebben de kinderen ieder hun eigen agenda. Als ze een afspraak in de agenda zetten, nodigen ze mij ervoor uit en ik bevestig die afspraak via de mail. Zo krijg ik hun afspraken in mijn agenda. Die geef ik een eigen kleur zodat ik overzicht hou.

Klopt het dat dit geen handige manier is?

margje van dijk

margje van dijk

14-09-2012 om 10:10

Aparte gezinsagenda?

in plaats van dat je dochter jou uitnodigingen stuurt voor haar afspraken, kunnen jullie dit soort dingen ook in een aparte agenda zetten. Wij noemen dat de 'gezinsagenda'. (Je kunt gewoon een extra agenda aanmaken op je account, naast je eigen agenda, en voor die agenda nodig je de gezinsleden uit die dat mogen zien). De kinderen en wij zetten alle afspraken die meerdere mensen moeten weten in de gezinsagenda. (Dus alle sporttrainingen, muzieklessen, etc -> met herhaling dus meteen voor het hele jaar, en bij de beschrijving het telefoonnr van hoe je af moet melden en allerlei andere handige informatie die dan ook meteen door het hele jaar mee kopieert).

Je kunt aangeven welke agenda's je wilt zien. Ik zie mijn eigen agenda en de gezinsagenda, gewoon door elkaar, in verschillende kleuren.

De kinderen en mijn man hebben ook nog hun eigen agenda, die ik dus niet kan zien. (Niet dat die daar veel mee doen verder).

Op deze manier hou je het overzicht, zonder dat er dingen daadwerkelijk in jouw agenda staan die eigenlijk van je kind zijn.

Op het moment dat je een afspraak maakt moet je niet vergeten aan te geven in welke agenda deze moet komen (gezinsagenda of je eigen agenda). Als je kinderen dit ook doen, dan gaat het goed.

Je vriend kun je toevoegen aan jouw agenda, maar niet in de gezinsagenda.

Margje

Lynna

Lynna

16-09-2012 om 10:30

Welke app op ipad

Dank voor de reacties, ik ga er eens mee stoeien. Ik heb de komende dagen tijd zat om dat te doen, ik ga een paar dagen met vriend meevaren en kan daar verder toch niks

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, welke app gebruiken jullie voor de agenda op de ipad?? Calendars, of een andere? Ik wil best betalen voor een goede app maar wil dan ook wel zeker weten dat ie goed is.

Jorte

Ik gebruik Jorte, is gratis en werkt prima. Maar hou me ook aanbevolen voor andere suggesties..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

margje van dijk

margje van dijk

17-09-2012 om 09:16

Standaardapp

Ik gebruik gewoon de standaard calendar app. Maar ik heb geen i-pad.
Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.