Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ervaringen met open office gezocht

ik heb een 2e hands PC gekregen, er staat Windows Vista op maar geen Office. Er wordt me aangeraden er evt Open Office op te zetten. Wie heeft daar ervaring mee en is het wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

08-10-2012 om 17:59

Lang gebruikt

Werkte prima. Ik zou het gewoon installeren en ermee gaan werken, je komt er vanzelf wel achter of het wat voor je is.

Ik heb nu een nieuwe computer waar word op is geinstalleerd. Werkt ook prima verder

Lynna

Lynna

08-10-2012 om 18:57

Ook

Heb ik ook op een laptop. Werkt prima, alleen even kijken hoe je het opslaat.

Werkt super

Had een licentie voor word (prijzig) voor 2 comp. Eerste crashte, jaar later tweede. Maar voor nieuwe comp. moest ik dus nieuwe kopen. Wilde ik niet en heb toen Open Office genomen (gratis download). Werkt helemaal top. Ook excel versie en Powerpoint maak ik makkelijk hiermee.
Alleen idd effe kijken hoe je het opslaat. Opslaan in doc. anders kun je het niet verzenden (althans andere gebruiker kan het niet openen).
Heel gemakkelijk.
Gr.Rymcke

Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2012 om 14:29

Werkt prima

Ik heb het ook een tijdje gebruikt en het werkt prima. Inderdaad is het opslaan even een aandachtspuntje, maar dat is niet zo'n probleem. Op ons werk gebruiken we het ook overigens.

Thursday Next

Thursday Next

15-10-2012 om 10:58

Opslaan om te verzenden (beetje ot)...

is nog fijner als je dat in pdf-formaat doet. Zeker als het voor de ontvanger een alleen-lezen document is. Groot voordeel is dan dat de opmaak zo blijft als jij het bedoeld had, en dat het ook op een mobiel te openen is.
In OpenOffice is dat heel makkelijk te doen, door "export als pdf".

marie

marie

15-10-2012 om 12:05

Vind het helemaal niks

hoi
Ik heb het een poosje geprobeerd, maar vind het helemaal niks. Maar misschien deed ik alles wel verkeerd ofzo. Bij een tekstdocument moest ik op elke pagina opnieuw alles instellen aan marges en lettertypes - wat een gedoe! Heb het dus gelijk weer verwijderd.
Nee hoor, geef mij maar "gewoon" Office 2003. Is alles lekker overzichtelijk.
Maar ik ben dus blijkbaar een uitzondering.
Groetjes

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2012 om 14:35

Marie

Ik heb het gebruikt toen ons budget wat te klein was voor een nieuw office pakket. Voor gewoon tekstverwerken voldoet het wel vind ik. Dus als je krap bij kas zit vind ik het een goed alternatief voor Microsoft Word.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.