Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Emje

Emje

04-01-2011 om 21:57

Ervaringen te hoge kosten internet op mobiel

Hallo,

Op dit moment wordt er thuis flink gediscussieerd of er wel of niet een mobiele telefoon aangeschaft moet worden met gebruik van internet.

Middelste dochter (14) wil graag pingen (want goedkoper dan sms) en op internet.

Wij betalen haar abonnement (20 euro p/m) omdat wij willen dat ze ons altijd kan bereiken.
Het is mogelijk om haar huidige abonnement om te zetten naar een abonnement met nieuw toestel En internet.

Wat zijn jullie ervaringen met kinds die een mobiel met internet hebben? Gaan zij vaak over het bedrag heen en loopt dat dan erg op?

En hebben jullie advies met betrekking tot providers?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen ervaring

wij hebben besloten om geen tel abbo met internet toe te staan voor onze pubers tot ze 18 zijn.
ervaring leert hier dat pubers heel moeilijk los kunnen komen van het internet,voor je het weet zit je weer een uur langer op het net dan de bedoeling was.en uiteindelijk zijn wij verantwoordelijk voor de (extra) kosten.
overigens bellen ze hier ook tot hun 18e gewoon met een prepaid kaart,die ze zelf betalen.
middelste dochter koopt via internet 1000 smsjes p/m ,zij kan niet bellen.

Ultima

Ultima

05-01-2011 om 00:10

Ikzelf

ik heb vanaf oktober een andere telefoon(samsung wave) bij Kpn en was ook zeker van plan daarbij geen internet aan te schaffen. Nu was dat maar 2.50 extra, ongeacht wat en hoelang ik met mijn gsm op internet rondwaar dus heb het toch gedaan en heb er nu erg veel plezier van. Abbo was 20 euro, nu dat 22.50 geen limiet voor internet.

Dochter, 16 jr, heeft nu nog een abbo van Ben maar haar volgende telefoon zal ook met internet zijn. Afspraak is altijd geweest dat extra kosten voor haar zijn dus ze houdt dit zelf in de gaten

Yura

Yura

05-01-2011 om 09:34

Goedkoper

Ik vind telefoon met internet toch wel een stuk goedkoper. Zoon heeft abo van 17,50 inclusief internet (Hi). Hij gaat daar nooit overheen. wij sms'en elkaar via whatsapp en dat is gratis omdat dat via internet is. Overigens moet hij wel zelf betalen wat hij over het abonnement heen gaat.

Blackberry

Ik neem aan dat het dat een Blackberry toestel wordt (pingen). Volgens mij heb je dan een overeenkomst met Blackberry zelf en is in het pakket pingen en emailen onbegrenst inbegrepen. Als je het apparaat "least" komt daar dan een maandelijks hardware huurbedrag bij. Ik betaal 10 Euro voor het Blackberry Enterprise gebruik ze(dus pingen en emailen) extra 10 p.m. voor huur. Als je het toestel koopt heb je die laatste kosten dus niet. Internetten en bellen kost extra, afhankelijk van de provider.

Persoonlijk vind ik internetten via mobiel niet nodig voor tieners, dat kunnen ze thuis doen. Maar mailen en pingen (gratis chatten met mede blackberry gebruikers) schijnt onmisbaar te zijn.

Hoop dat je wat aan deze info hebt.

Vera*

Vera*

05-01-2011 om 12:24

Duur

De dochter van Emje is 14 en heeft nu al een abonnement van 20 euro per maand wat pa en ma betalen. Ze wil nu een nieuwe mobiel met internet. Ligt het aan mij dat ik niet het idee heb dat die dochter kaas heeft gegeten van kosten? Laat het haar zelf betalen. Hier heeft zoon van bijna 14 nog gewoon prepaid. Hij mag het zelf betalen een weet dus hoe hard het kan gaan als je het zelf moet betalen.

Vera

Puck

Puck

05-01-2011 om 13:06

Vera*

Als het aan jou zou liggen dan ligt het ook aan mij. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om 20 euro per maand telefoonkosten voor mijn kinderen te betalen, van welke leeftijd dan ook. Zolang blijkt dat mijn kinderen nuttig gebruik maken van hun mobiel betaal ik de prepaidkaarten, maar als blijkt dat ze iedere maand moeten opwaarderen met een 10tje dan doen ze dat lekker zelf. Internetabbo vind ik al helemaal overbodig: thuis doet hij dat maar via de Wifi of pakt hij de computer maar, op school staan ook computers waar ze mee kunnen internetten dus ik snap niet waar hij verder nog internet nodig voor zou kunnen hebben.

guera

guera

05-01-2011 om 15:52

Pingen

dan moet ze inderdaad zeker weten welke toestellen anderen hebben. Je hebt ook de chat functie op android en iphone maar alleen met mensen die dat ook geinstalleeerd hebben en alleen met iphone/android toestellen en weer geen black berry. Als haar vrienden nog gewone toestellen hebben dan heeft ze er volgens mij niks aan.....

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-01-2011 om 22:08

Emje

Volgens mij moet je je hier als moeder helemaal niet mee bezig houden. Geef je kind een hoger zakgeldbedrag en laat het haar verder helemaal zelf regelen. Dan wordt ze zich heel snel bewust van de kosten en zal prioriteiten gaan stellen. Overigens vind ik 20 euro enorm hoog om maandelijks aan het telefoneren van een 14-jarige uit te geven.
Ik heb trouwens niet zoveel met argumenten die ik langs zag komen als 'ik vind internet niet nodig voor een tiener'. Nee, natuurlijk niet, maar dat geldt voor zoveel dingen die pubers belangrijk vinden! Wat heeft een kind nu echt werkelijk nodig? Ook daarom ben ik voorstander van een vast zakgeldbedrag, waar puber ook telefoon, agenda, schriften etc. van moet betalen. Scheelt je heel veel discussies.

Ook erg hoog

Om bereikbaar te zijn op een mobieltje is echt geen abbonement van 20 euro nodig! Ik vind het ook een bizar hoog bedrag. Hier betalen ze het gewoon zelf. Jongste (12)heeft t-mobile pre-paid en betaald 10 euro per jaar, heeft dan ook nooit beltegoed,maar als ze écht moet bellen (b.v. naar vriendinnetje die geen vaste telefoon heeft) kan dat met de onze. Maar ze is wél altijd bereikbaar. Oudste(17) heeft vodafoon pre-paid en wadeert voor 10 euro per maand op en heeft 1000 sms-jes.
Ze betalen het gewoon zelf. Geen haar op mijn hoofd zou er ooit over denken een abbonement voor ze te betalen, ook niet gezien de mogelijkheid dat ze dat overschrijden. Daar heb ik veel te veel (horror) verhalen van gehoord. En misschien is zou ze dat nu niet doen, maar ze kan zomaar verliefd worden en dan niet meer luisteren naar haar eigen verstand en haar abbo met 100-en euro's overschrijden (heeft dochter van vriendin gedaan, rekening was bijna 400 euro, toen zij en vriendje apart op vakantie waren.).
Ik vind 20 euro al bizar veel, en internetten doen ze maar lekker thuis.
groeten albana

ijsvogeltje

ijsvogeltje

06-01-2011 om 13:27

Nee joh pelle

Nee joh, dit was geen pleidooi voor internet op de telefoon. Maar om aan te geven dat het zo zinloos is om voor je puber te bepalen wat nodig is, daar kom je gewoon niet uit. Laat puber dat dus lekker zelf bepalen - en betalen.
Een hoger zakgeld bedrag: het gaat om een moeder die al tijden het abo betaalt voor kind. Als kind dat plots zelf moet betalen, klinkt het logisch zakgeld wat te verhogen. Want in de berekening van het bedrag is daar immers geen rekening mee gehouden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.