Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Excel vraagje

Hallo,

Ik ben bezig het rooster in te vullen dat ik van Claudia heb gekregen.

Nu wil ik graag dat de cijfers die boven nul zijn, groen maken. Dus niet het vakje maar het cijfer zelf.

Zodra er teveel geld uitgegeven is, en dat het getal dus onder nul komt, wil ik graag dat de cijfers automatisch rood gaat kleuren.

Ik weet dat het mogelijk is om dit te realiseren. Maar ik weet niet meer hoe.

Kan iemand mij dat misschien vertellen?
Graag wel in kindertaal
Ik ben absoluut niet bekend met excel en vind het invullen al heel wat, haahhaha.

Gr. K. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

voorwaardelijke opmaak

Dat kan zeker! Je selecteert met je muis de cellen met de cijfers waar het om gaat (dus met muis een 'hok' trekken). Dan ga je naar het menu 'opmaak' en kiest 'voorwaardelijke opmaak'. Het hangt dan een beetje af van je excel versie hoe je nu verder gaat. Maar je moet in elk geval iets krijgen dat er zo uitziet:

Als celwaarde > 0 dan tektstkleur groen
Als celwaarde < 0 dan tektstkleur rood

Als je doorgeeft welke excelversie je hebt kan ik het wat preciezer doorgeven.

Nasha 1st

Nasha 1st

05-09-2010 om 23:08

wat gaaf, dank je, kan ik ook wel gebruiken. Heb het net gedaan, supersimpel!

Nasha 1st

Nasha 1st

06-09-2010 om 20:48

Schema had ik al

maar die tip voor het in rood en groen krijgen kende ik niet en heb ik dus meteen ingevoerd!!

Ben d'r weer!

Een formule gaat niet automatisch mee als je een rij invoegt. Het invoegen gaat inderdaad op de manier zoals Beemer beschrijft.

Als je onderaan een kolom bijvoorbeeld de som van de getallen in de kolom berekent, dan wordt de nieuwe rij wel automatisch meegenomen. Maar als de formule in de nieuwe rij moet komen te staan niet. Je kan dan de cel met de formule in de rij erboven selecteren en 'naar beneden slepen' in de nieuwe rij. Dan kopiëert de formule automatisch.

Succes!

Nog makkelijker

Nog makkelijker om een getal naar alle kolommen te kopiëren: zet getal in eerste kolom. Selecteer het getal en 'trek' hem met de muis naar alle andere kolommen. Voilà!

Starry Night

Starry Night

08-09-2010 om 18:04

Ander excelvraagje

(nu die van k.ersje naar tevredenheid is opgelost)
Als ik in excel in een vakje 7/8 invul (namelijk groep 7/8), dan bepaalt de computer op dat moment dat ik 7 augustus bedoel. Als ik dan rechts klik en de celeigenschappen verander in standaard (die inderdaad spontaan en buiten mijn wens om en niet overeenkomstig alle vakjes eromheen op datum gesprongen is), dan wordt 7 aug inderdaad vervangen. Alleen niet door 7/8 zoals ik wilde, maar door 40397 (?????????????).
Help mij...? Waarom denken die programma's altijd voor mij? Dat kan ik prima zelf.

Minet

Minet

08-09-2010 om 18:12

Starry

Dat getal 40397 wordt als voorbeeld standaard op die plek in excel gebruikt.
Ga naar celeigenschappen, tabblad getallen, kies dan breuk, en in de kolom ernaast kies je max. 1 cijfer 1/4

Dan blijft jouw 7/8 keurig staan

Starry Night

Starry Night

08-09-2010 om 20:27

Pelle!

Die ga ik proberen morgen op mijn werk! (want daar had ik dit probleem ; overigens inderdaad opgelost door het vakje celeigenschap 'breuken' te geven, maar dat voelde als broddelen).

Dank jullie wel.

Tip

Je kan een tekst als groep 7/8 ook invoeren als '7/8. Dus met een apostrof (') ervoor. Dan weet Excel meteen dat je tekst bedoelt. Je kan dan niet met die cel rekenen alsof het een breuk is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.