Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Excel vraagje

Ik gebruik factuurnummers die beginnen met twee letters, dan het jaartal en dan een paar cijfers. Dus zeg maar AB2012500 (bij factuur nr 500). De verkopen gaan buitengewoon en boven verwachting goed. Ik ga volgend jaar met een geautomatiseerd systeem werken, maar nu moet alles nog in excel worden ingevoerd. Is er een manier om in kolom A van excel de nummers vanzelf te laten doornummeren? Dat ie dus vanzelf een lijst maakt met opvolgende factuurnummers? Ik zit tegen een stapel van 600 facturen aan te hikken...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pennetje

Pennetje

05-10-2012 om 18:15 Topicstarter

Al gevonden!

Het is vrij eenvoudig, bleek na wat 'geklooi'. Dit gaat me echt uren schelen, want 90 procent van de facturen heeft ook nog eens hetzelfde bedrag, en ik heb ook ontdekt hoe ik alle hokjes in een kolom dezelfde waarde kan geven. Dan hoef ik alleen de afwijkende facturen erin te zetten!
Als iemand geinteresseerd is: het moet met de knop Doorvoeren.

Vera*

Vera*

05-10-2012 om 21:18

Stoepkrijt

Jouw DOCHTER moest toch tegen de facturen aanhikken en niet jij?!
Ze moest toch o.a. dat heerlijke klusje doen voor haar mobiel?

Nog makkelijker

Als je een kolom met bijv nummer 1, 2, 3, enz wil hebben voer je de eerste 3 getallen in en selecteer je met de muis die drie cellen. Dan 'pak' je met je muis het mini vierkantje dat rechts onderin het geselecteerde deel staat en trekt dat naar beneden in de kolom waarin je de getallen wilt hebben. Werkt ook met alfabetische letterreeksen. En als je daarna bv een hele kolom met het getal 10 wilt hebben, zet je die 10 in de eerste cel. Selecteren en dan dubbelklikken op dat mini vierkantje. En zie: een hele kolom 10en!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Lynna

Lynna

06-10-2012 om 19:39

Triple

Handige tip!

Maar hoe doe je dat met een kolom data? Want die lopen dan op, terwijl ik een rijtje met dezelfde data wil.

margje van dijk

margje van dijk

06-10-2012 om 20:33

Dat kan ook

Als je in twee cellen onder elkaar dezelfde datum zet, dan beide cellen selecteert en vervolgens aan het kruisje sleurt, dan krijgen alle cellen die datum.

Margje

Je zet de datum maar in 1 cel en sleept die aan het kleine vierkantje (kruisje) naar beneden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Pennetje

Pennetje

07-10-2012 om 16:30 Topicstarter

Nog handiger!

Dank voor de tips!
En Vera, ik heb mijn dochter inmiddels veel vervelendere klusjes laten doen Mijn hulp haakte af en dochter kan zo lekker fijn overal onder en achter. En er zat onkruid tussen de tegels naast het huis wat weg moest (zeker 20 m2) en ik had gesnoeid maar geen zin om het op te vegen en het in de groene bak te doen. Denk je met een beetje invoerwerk een telefoon te verdienen, word je het huis en de tuin doorgejaagd... Ze klaagde niet.

Vera*

Vera*

08-10-2012 om 09:00

Stoepkrijt

Haha, wat zijn moeders toch vervelende wezens!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.