Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pelle

Pelle

17-03-2009 om 15:47

Excelvraagje over randen en opvulling

Ik heb een rooster in Excel staan waarbij er HEEL vaak wijzigingen zijn. Ik kopieer dan het ene vakje naar elders maar ik houd maar problemen met de randen.

Ik wil namelijk niet dat de randen die ik gemaakt heb meegekopieerd worden. Doe ik iets fout of wil ik iets wat niet mogelijk is?

Ik wil dus alleen dat de tekst in het vakje en de opvulling meegaan met kopieren, niet de randen. Die moeten gewoon blijven staan rond het vakje zoals het was en zoals het wordt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

17-03-2009 om 16:05

Plakken speciaal

Je kopieert de cel die je wilt.
Daarna ga je naar de goede plek waar het heen moet.
Klikt op rechtermuisknop en kiest voor plakken speciaal.
Daar kun je uitzoeken wat je wilt kopiëren, zoals opmaak, formule, waarden, etc.

Inge M

Inge M

17-03-2009 om 19:32

Rasterlijnen printen

Een alternatief is dan om geen randen meer te maken maar te werken met rasterlijnen. Die print je altijd mee dan.
Rasterlijnen zijn de randen van alle cellen.
Je verliest daardoor speciale opmaak als je niet van alle cellen de randen wilt printen. Maar dat kun je een heel eind oplossen door cellen samen te voegen e.d.
Ik neem aan dat je dit rooster vaak gebruikt dus even puzzelen loont.

Ondertussen nog iets uitgeprobeerd: Als je de inhoud van de cel versleept terwijl je ook de ctrl toets indrukt, dan blijven de randen staan in de oude cel en verschijnen ze ook bij de nieuwe cel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.