Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Maxime.M

Maxime.M

24-09-2010 om 13:34

Externe harde schijf blijft vol (ook na verwijderen bestanden)

Hoi,

Ik wilde iets op mijn externe harde schijf zetten, alleen geeft deze aan "onderdeel kan niet worden gekopieerd omdat er te weinig ruimte beschikbaar is" . Dat is niet zo gek want er staat heel veel op.
Ik ben dus wat oud spul gaan verwijderen van de harde schijf, een aantal GB's maar hij blijft die melding geven en je ziet ook niet dat de beschikbare ruimte toeneemt als ik er dingen afhaal.
Ik heb de schijf al een keer uit gezet en weer aan gezet en de computer opnieuw opgestart maar hij blijft zeggen dat er geen ruimte is.
Als test heb ik een bestaand groot mapje er even afgehaald en nee, ik zag het volume niet veranderen maar kan dat mapje nu niet meer terugzetten omdat de schijf vol is (terwijl die map er daarnet nog wel op paste)
Weet iemand wat er aan de hand is?

Maxime

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

24-09-2010 om 17:52

Defragmenteren?

Hallo
Heb je de schijf al gedefragmenteerd? Dat wil ook nog wel eens helpen.
Succes

Sarcas

Sarcas

24-09-2010 om 18:51

Leegmaken?

En je bent niet vergeten de prullenbak ook nog te legen?

Of,
is je schijf verdeeld in meerdere partities en ruim je de verkeerde op?

(Eén harddisk kan verdeeld zijn in meerdere delen, die zich dan gedragen alsof ze verschillende harddisks zijn. Soms staat Windows en programma's op één deel, terwijl je documenten (foto's, muziek, etc) op een ander deel staan. Als je dan programma's gaat verwijderen, blijft de volle documenten-disk gewoon vol).

S.

Maxime.M

Maxime.M

25-09-2010 om 00:04

Losse schijf

Het is zo'n los zwart apparaat. Staat naast de computer. Ik heb een mac en daar heb je geen 'defragmenteren' op.
En hoe zit dat dan met de prullenbak, ik zal de prullenbak van de comp eens leegmaken, dat had ik nog niet gedaan maar dacht dat dat niets met die schijf te maken had.

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

25-09-2010 om 00:10

Yesss

Ja hoor het was de prullenbak!
Suf, ja ik dacht dus, dat is de prullenbak van de computer, niet van de externe schijf.
Fijn, ik kan weer even de laatste dingetjes wegschrijven en dan maar een nieuwe verse externe kopen (en deze in het archief)

Maxime

dc

dc

25-09-2010 om 20:14

Prullebak?

Heb je zooi in de prullebak gegooid? Dan is het pas weg als je de prullebak leegt!

Maxime.M

Maxime.M

26-09-2010 om 00:37

Het was al opgelost dc

Normaal zou ik dat ook denken op de computer zelf, maar bij de externe schijf had ik die koppeling niet gelegd, dacht dat de prullenbak van de computer dus niet gekoppeld was met het volume van de externe harde schijf. Als ik bijvoorbeeld van mijn cf-kaart de bestanden wis, dan zijn ze er gewoon meteen af, hoef ik niet eerst de prullenbak voor te legen.

Maxime

margje van dijk

margje van dijk

26-09-2010 om 10:52

Wel eens gehad bij een usb stick

Ik heb hetzelfde wel eens gehad bij een USB-stick. Had ik er iets van afgehaald, was er vervolgens geen ruimte vrijgekomen.

Toen heb ik alles er af gehaald, de stick opnieuw geformatteerd, en de boel weer terug gezet. En daarna heeft het probleem zich niet opnieuw voorgedaan.

Dus ik weet niet of dit in jouw geval een optie is, maar je zou het kunnen proberen.

Margje

dc

dc

27-09-2010 om 21:06

Shift - delete

Ik doe altijd shift delete om te voorkomen dat dingen naar de prullebak gaan. Dan weet je tenminste zeker dat het echt weg gaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.