Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Belle Époque

Belle Époque

15-06-2011 om 21:37

Ext.harde schijf doet het niet meer...

Tot mijn grote schrik is mijn externe harde schijf aan het sputteren en kan ik niet goed meer bij mijn opgeslagen bestanden komen!

Dat is vet balen, want de backup is ook al gecrasht (uit mijn poten laten vallen, grrrr!)en dit is de backup van de backup. Tja, je zal maar last van Murphy hebben...

Zou het mogelijk zijn dat iets/iemand in staat is nog in die schijf te kunnen komen om te redden wat er te redden valt?

Er is gelukkig niets overschreven, maar de harde schijf maakt hoge geluidjes alsof er af en toe iets aanloopt, en de computer herkent hem niet goed meer.

Waar kan ik terecht om de boel te redden? Zijn daar bedrijven voor, die in het hart van dat ding kunnen komen of zo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

16-06-2011 om 10:23

Vriezer

Probeer eens hem een paar uur in de vriezer te leggen en daarna zo snel mogelijk belangrijke dingen kopieren.

Belle Époque

Belle Époque

16-06-2011 om 12:33

Ga ik nu doen!

Ik zal je z.s.m. vertellen hoe het is afgelopen!

kaatje1972

kaatje1972

17-06-2011 om 01:27

Behuizing

Als de vriezer niet helpt...
Soms is de behuizing vd externe harde schijf kapot (kapotte stroomtoevoer oid?) en niet de harde schijf zelf. Je kan bij een computerzaak lege behuizingen kopen waar je de oude harde schijf indoet zodat ie het weer doet. Vraag anders of de man in de computerzaak het even uitlegt als je het koopt? Kost rond de 10 euro.
Misschien is het wel iets heel anders hoor maar dit heb ik zelf wel eens aan de hand gehad, vandaar

Belle Époque

Belle Époque

17-06-2011 om 14:32

Update/kaatje1972

Nee, de vriezer hielp niet. Ik denk dat het inderdaad iets mechanisch is, vanwege alle geluiden.

Zo'n computerzaak, denk je dan aan een keten als Mycom of zo? Of zijn daar speciale adresjes voor? Ik kom pas na het weekend weer in de stad, dan zal ik er sowieso even langs gaan!

kaatje1972

kaatje1972

18-06-2011 om 10:47

Computerzaak

Gewoon een willekeurige computerzaak? Zelf ben ik gewoon bij de Media Markt geweest en daar hebben ze het ook even uitgelegd, bleek niet zo moeilijk. Waarschijnlijk kun je het ook wel op internet vinden. Ik zal eens voor je zoeken van de week!

Belle Époque

Belle Époque

18-06-2011 om 11:57

Oef!

Ik heb wat rondgebeld. En... OEF! De kosten zijn zeker het tienvoudige van de aanschafprijs van de externe HD...
Gelukkig maak ik ook backup van de backup, dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat de laatste keer 4 maanden geleden is.

Bonny

Bonny

19-06-2011 om 23:14

En deze dan? lijkt me redelijk

http://www.aenaservice.nl/recovery/bereken.html

Belle Époque

Belle Époque

19-06-2011 om 23:19

Bonny!

Da's een goeie!

Ik ben gelukkig hoogstens wat muziek en gedownloade films kwijt, vet balen, dat wel, maar ik vind het wel weer ergens en het is me niet zoveel geld waard.
Toch steekt deze site met kop en schouders boven de rest uit qua prijs, dus ik hou 'm wel in mijn favorieten, het scheelt echt een boel en de berekening is ook duidelijk!

Bedankt!

ilsepilse

ilsepilse

21-06-2011 om 22:41

Guideon

zelfde probleem hier met pc van zoon, Guideon kwam digitale tv aansluiten voor xs4all, ze fixen ok computers, ik heb hem meegegeven nieuw moederbord zou 80 eu zijn en 25 eur een uur werk...vrijdag brengt hij hem terug...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.