Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bellefleur

Bellefleur

20-06-2012 om 11:57

Facebook

ik ben door mijn familie overgehaald om op facebook te gaan. Ik ben dus een echt facebookgroentje. Wat is de etiquette op dit medium? Wat zet je op facebook en wat niet, en wie nodig je uit om vrienden te worden? Ik heb al wat collega's gespot, nodig ik die uit om vrienden te worden? Wie heeft tips voor me?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

20-06-2012 om 14:13

Hier

Man en kinderen hebben elk twee facebook accounts, eentje als game account met een nick (met een heleboel speelvrienden) en een 'echte' met eigen naam. Vrienden zijn daar familie en echte vrienden en kennissen.
Ik heb alleen een game account.
Verder kun je op je facebook zetten wat je wilt. Man zet foto's op zijn website als hij heerlijk op natuurijs geschaatst heeft of asperges heeft gegeten bij zijn oom. Foto maken met mobiel en dan direct op facebook zetten.

Let op

De privacy settings: daar moet je even naar op zoek maar dan kun je bijv je foto's alleen voor vrienden zichtbaar maken. Of voor niemand. En zo Ijn er nog wat adders onder het gras.

Verder is het wel fijn om sociaal wenselijke opmerkingen te plaatsen, niet te persoonlijke dingen eruit flappen want op de page van de ander lezen ook veel ogen mee.. Enz.

Je kunt ook instellen wie jouw comments kan zien.

Maar het is ook leuk hoor, haha..

dc

dc

20-06-2012 om 17:54

Leuk

Ik gebruik het veel om foto's van de kinderen op te zetten, kan de hele familie meekijken. Vooral onderweg met de telefoon leuk. Even fototje maken van wat we doen, en ter plekke posten.

Ga even goed door de privacy settings, zodat je jezelf beschermt. En zet nooit iets erop wat je niet wil dat je buren zien zeg maar. Privacy op internet is nooit 100% gegarandeerd.

Verder word ik ziek van mensen die de hele dag door oninteressante dingen posten in de trant van "we hebben net ontbeten en gaan nu naar school". Die blokkeer ik. Ook mensen die alleen maar klagen over van alles en nog wat blokkeer ik.

Ik ben vrij selectief met wie ik als vriend wil. Alleen familie en echte vrienden eigenlijk. Collega's dus niet. Maar je moet zelf even nadenken over met wie je dingen echt wil delen.

Lynna

Lynna

20-06-2012 om 19:05

Collega's

Bij collega's trek ik de grens, die wil ik niet op mijn facebook. Ik wil zelf kunnen vertellen wat ik in mijn vrije tijd doe, dat hoeven zij niet uit zichzelf te kunnen zien.

Verder ben ik redelijk open, en heb mijn vrienden onderverdeeld in vrienden en kennissen. De kennissen zien dus lang niet alles van mij.

Verder vind ik het zelf erg leuk om reacties te krijgen, ik reageer dus ook veel bij anderen.

Zoek eens op google op facebook en privacy en kijk wat je daarvoor kunt instellen.

Veel plezier op facebook!

Bellefleur

Bellefleur

21-06-2012 om 09:19

Nitwit

Ik ben er nog niet erg in thuis. Ik kan berichten plaatsen die iedereen kan lezen, maar hoe kan ik met één persoon praten? En ik moet een afspraakje regelen met twee vrienden voor een kroegbezoekje. Dat moet ik natuurlijk niet op algemeen zetten. Maar hoe regel je dat dan? En hoe doe je dat, vrienden en kennissen onderscheiden?

Brianna F

Brianna F

21-06-2012 om 09:51

Berichten

Priveberichten kun je versturen vanaf de FB pagina van die vriend. Ergens rechts naast hun naam staat bericht, dat klik je aan. dat is in de nieuwe tijdlijn, heeft vriend nog de oude dan staat bericht helemaal rechtsbovenaan onder de blauwe balk.
Je kunt ook berichten plaatsen voor bepaalde personen, of met uitsluiting van bepaalde personen.
Als je een bericht plaatst ga je naar de plek links van het blauwe balkje met plaatsen. Bij mij staat daar vrienden, klik je op het blauwe driehoekje dan zie je daar de opties wie wat kan lezen.
Pas op, als je getagd wordt door een vriend (die noemt je dan met naam en toenaam, dan kan iedereen dat bericht lezen. Die optie kun je ook uitschakelen.Dan ga je naar je eigen FB pagina, rechtsboven naar startpagina, privacyinstallingen, tijdlijn en taggen, instellingen bewerken.
Eigenlijk moet je er gewoon een uurtje voor gaan zitten en alle opties doornemen. Succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.