Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Flora B

Flora B

27-09-2010 om 19:54

Ff spoed... hoe blokkeren

De monteur van Ziggo is net weg, we hebben nu digitale tv... maar de eerste 2 wkn hebben we een uitgebreid progamma pakket... met een heleboel zenders waarvan ik niet wil dat de kinderen hier zien. Onze oudste is geregeld een uurtje alleen thuis. Ik kan nergen in de beschrijving vinden hoe ik die bewuste zenders kan blokkeren?? weet iemand dit??
Alvast bedankt Floor

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

playboy-achtige kanalen zijn meestal toch vanzelf al beveiligd met een pincode?

Meestal is die standaard 0000 en kun je via het menu veranderen

Kijk anders even in het boekje (of druk op de menuknop van de AB en zoek naar beveiliging of pincode)

Polly Shearman

Polly Shearman

27-09-2010 om 21:29

Kinderslot

ik heb ook ziggo, in het menu vind je ergens het kinderslot, daarmee kan je zenders op slot zetten, en weer los maken met een pincode, die moet je zelf verzinnen...

Flora B

Flora B

27-09-2010 om 22:13

Gelukt...

pfff... ben blij dat het gelukt is, nou playboyachtig Mien daar zou ik nog wel mee kunnen leven denk ik, maar dit soort wil ik mijn kinderen nog niet aan doen....( 12-10-8-5 jaar)

Pelle

Wij hebben op idee van man ook 1. Nu wil ik niet meer zonder. Wij hebben er wel 1 waar het kaartje in gaat. Hij gaat dus niet in de tv. Voordelen mijn inziens; epg (digitale gids) vooruit opnemen. Tijdens normaal programma kijken pauze zetten en weer play drukken als je weer wil kijken. Soort verlaat kijken. Volgens mij hebben ze dat nu ook van kpn. Vooruit inprogrameren en dus niet elke keer opnieuw of perse op decdag zelf wat toch steeds vergeten word. Veel mooier beeld. Zelfs ik zie dat verschil en dat zegt nogal wat. En zo kan ik denk ik nog wel even doorgaan. Owja je moet er dan wel 1 kopen met harde schijf erin. Anders werkt dat opnemen niet. En wij hebben er dan ook nog 1 met 2 kanalen. Dus dan kun je 2 dingen tegelijk opnemen of iets opnemen en toch een andere zender kijken.
Succes! Maar ik vind het een aanrader.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Flora B

Flora B

28-09-2010 om 15:50

Beeld..

Dat is voorlopig bij ons het enige... wij hebben sinds kort een flatscreen van 107cm, nou zie ik ECHT verschil. Ik was en ben nog tegen dit gedoe, maar de snelheid van ons internet is dramatisch, maar dit gebeuren moet het allemaal veranderen. Over 6dgn gaat dus telefoon en internet ook over, ik zie allemaal beren op de weg dat er van alles mis gaat. Ik vond de monteur gisteravond ook zeer onvriendelijk, het leek alsof wij de 70e waren die hij die dag al had gehad.... zeer ongemotiveerd, we kregen geen antwoord op onze vragen bleh...

Geblokkeerd, maar pas op....

Dit overkwam ons, toen we ook in die eerste weken het totale pakket konden kijken:
Natuurlijk had ik op de zenders die niet voor kinderen geschikt zijn, het kinderslot gezet. Maar op een avond hadden we naar zo'n zender gekeken en toen de tv uitgezet met de knop op de tv zelf. Op die manier blijft de zender gewoon aanstaan via het kabel-provider-digitale-tv-kastje. Toen zoon 's ochtends de tv aanzette, kwam die zender er dus gewoon op. Hij had hele verhalen over wat hij een mevrouw bij een meneer had zien doen.....en vice versa...
Echt niet leuk dit.
Nu wel hylarisch, maar ging echt te ver voor een 6 jarige...
Eerst dacht ik dat de kabelmaatschappij via Ned 3 iets verkeerds had uitgezonden. Maar een collega maakte me attent op bovenstaande. Toen hebben we het getest...en ja, het werkt dus echt zo.
Suzy

Flora B

Flora B

28-09-2010 om 22:42

Suzy..

Jij had natuurlijk je gedachten er niet meer bij toen jij bij dit programma afsloot he???
Maar bedankt voor je tip! Dit wil je echt niet!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.