Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Bellefleur

Bellefleur

23-05-2012 om 10:11

Fietscomputer op hol

Voor moederdag heb ik een draadloos fietscomputertje gekregen. Een kek dingetje, ik was er blij mee. Maar steeds minder. Het dingetje reageert namelijk niet alleen op mijn fiets, maar ook op andere dingen. Hij reageert op detectiepoortjes van winkels. Hij reageert op brommer/scooters en ook op fietsen (met vermoedelijk ook een draadloos tellertje). Dat mijn teller ineens naar de 125 kilometer per uur schiet, kan ik nog wel accepteren. Maar gistermiddag stond ik te wachten bij een verkeerslicht. Toen ik overstak, had ik ineens 5 kilometer erbij op de teller. Binnen 5 seconden! En dat vond ik niet grappig meer. Wie herkent dit? En is er iets aan te doen? (me er niet aan storen is geen optie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vragen of de gever de bon nog heeft

en dat ding terugbrengen. Want dat ie op hol is, is duidelijk. Dat krijg je niet zomaar goed. Ermee terug naar de winkel dus.

mar

mar

23-05-2012 om 14:20

Bekend probleem

alleen kan de mijne niet harder dan 99 km/u

Het probleem is dat het signaal van je meetsensor zwakker is dan alle andere signalen in de buurt. Een dure fietscomputer schijnt hier minder last van te hebben dan de goedkopere.
Andere signalen kunnen zijn: hartslagbanden, stoplichten (hebben vaak een detectiesysteem), gsm masten, andere fietsers etc etc.

De duurdere fietscomputers hebben vaak een automatische start/stopfunctie. Als je stilstaat telt de computer niet door en heb je bv geen last bij het stoplicht.

Wat je in ieder geval moet doen is zorgen dat de afstand tussen je fietscomputer en je sensor/spaakmagneet, zo klein mogelijk is. De kans dat het juiste signaal wordt opgevangen is zo groter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.