Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Wilma

Wilma

24-08-2011 om 11:53

Foto's bewerken voor dummies

Ik zag vandeweek bij LibelleAcademy een cursus (drie keer twee uur) voor foto's bewerken. Leuk, dacht ik! Maar nu moet je daar, natuurlijk, een programma voor aanschaffen dat je op één pc kan installeren en je wordt geacht een laptop mee te nemen om daar op te kunnen werken. Nou zou ik wel de (werk)laptop van m'n man mee kunnen nemen voor die drie keer, maar normaal ben ik hier thuis altijd op de 'gewone' pc. Maar je kunt dat programma maar één keer installeren.

Helaas, dat gaan we dus maar niet doen.

Er stond ook nog bij dat je een of ander boek moest aanschaffen en toen zei iemand "kun je dat niet gewoon zelf, al dan niet met een boek?". Hm, idee?

Nou ben ik echt totaal níet handig met de pc. Ik kan mailen en gewoon internetten, maar verder eh weinig.

Foto's krijg ik wel op de pc, ik kan ze met een beetje geluk ook weer terugvinden en ik kan ze als bijlage verzenden. That's it.

Wie weet een super-eenvoudig programma, wat zelfs ik zou kunnen, om foto's te bewerken? Geen hoogstandjes, maar gewoon eenvoudige dingetjes.

De missie van nu is trouwens dat ik de vakantiefoto's óf in een album (krijg 't er nu al warm van) moet zien te krijgen óf naar 't Kruidvat ofzo ga sturen om af te laten drukken. Er zitten heel veel op 't fotokaartje en alleen die van de vakantie moeten dus afgedrukt. Dan weten jullie een beetje op welk niveau ik zit .

Ik snap dat velen hier zullen zeggen dat 't allemaal supermakkelijk is, maar voor mij dus nog even niet. En iedereen heeft 't ooit moeten leren, dus als iemand een makkelijke tip/site/cursus/workshop of wat dan ook weet.

Ik heb al wel wat in 't archief gezocht, maar meestal lijkt 't of iedereen al alles snapt van de digitale fotodingen en ik mis dat dus nu nog. Heb ook nog nooit de interesse ervoor gehad of de noodzaak ingezien

Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

24-08-2011 om 12:02

Persoonlijke hulp nodig

Volgens mij heb jij iemand nodig die een paar keer een uurtje naast je gaat zitten. Jij vertelt wat je wilt kunnen, hulp legt uit, jij doet wat gezegd wordt (nooit een hulp de acties laten uitvoeren, dan kun je het de volgende keer nog niet.
Bij mijn moeder schrijf ik als hulp ook de verschillende stappen op van de actie die ze wil kunnen. Ik schrijf dan op wat zij op dat moment doet, zij leest mee of ze herkent wat ik opschrijf. De volgende keer pakt ze de stappen erbij en kan ze het zelf (of ze belt mij voor telefonische begeleiding).

Annet

Annet

24-08-2011 om 12:03

En nog een tip

Vraag om hulp op dit forum, vermeld je woonplaats, je weet maar nooit.

Merel

Merel

24-08-2011 om 16:19

Picnik

Ben ik weer, ga maar eens naar de website, www.picnik.com. Een heel leuk gratis programma waarmee je foto's kan bewerken. Je hoeft niets op de computer op te slaan en kan het ook op iedere computer gebruiken.
Je upload de foto die je wilt bewerken en kan er vanalles mee gaan doen. Het is wel in het engels. Je kunt ook een betaalde versie nemen, maar met de gratis versie kan je al bijna 80% van het programma gebruiken, dus dat is eigenlijk al voldoende.
Probeer het om te beginnen anders eens uit met een foto die eventueel mislukken mag. Of open een foto en sla hem onder een nieuwe naam op, dan blijft de oude foto goed en ga je met de foto met de nieuwe naam even wat uitproberen.

Wilma

Wilma

25-08-2011 om 17:59

Hm ...

"Persoonlijke hulp nodig". Da's wel handig ja, al klinkt het alsof ik uit het stenen tijdperk kom. Tijd terug heeft ook iemand een stel basisdingen uitgelegd en zij zat er ook bij en vertelde me hoe 't moest.
Haar kan ik niet meer vragen, maar ik zal eens rondvragen hier bij me in de kennissenkringen.

Verder zal ik ook eens bij picnik kijken, Engels kan ik wél .

Bedankt alvast, meer tips blijven welkom !!

Kim Groothof

Kim Groothof

28-08-2011 om 08:51

Inderdaad persoonlijke hulp

Hallo Wilma,
Er zijn genoeg gratis programma's te downloaden om foto's mee te bewerken. Als jij iemand kent in je omgeving die er handig mee is, vraag je die er even bij, downloaden jullie samen een programma en via privé lessen kun jij dan snel (en voordelig) uit de voeten. Misschien gewoon hier een vraag stellen of er iemand bij je in de buurt woont en wil helpen..? Het programma waar Libelle mee werkt (Arcsoft Photostudio) is ook gratis te downloaden trouwens.
Succes! Kim

Merel

Merel

28-08-2011 om 12:37

En?

En hoe is het ermee? Heb je al iets geprobeerd? Je kunt trouwens op youtube heel veel tutorials vinden. Arcsoft tutorial of Picnik tutorial. Daar leggen ze heel veel dingen stap voor stap uit. Erg handig!

Wilma

Wilma

30-08-2011 om 15:55

Reactie

Oh fijn, nog meer reacties.

Ik ga de komende week eens proberen, zoon heeft vandaag ook de eerste schooldag gehad, dus er komt langzaamaan weer wat tijd voor mezelf.

Aan youtube had ik nog niet eens gedacht, daar zal ik ook eens kijken.

En ja, er zijn wel veel programma's gratis te downloaden, maar 't ene programma is makkelijker dan 't andere, begreep ik van iemand anders. Maar ik zal die van Arcsoft eens proberen en dan misschien in combinatie met youtube.

Bedankt alvast in elk geval !!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.