Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

tonny

tonny

11-07-2011 om 19:14

Foto's gewist - nog te redden?

Ik had een 'stapeltje' foto's van de camera naar de PC gesluisd. Daarna toestel geleegd. Volgende dag andere foto's. Weer naar de PC - maar er is iets misgegaan met opslaan, zag ik pas naderhand (toen ik knullig genoeg weer net de camera had geleegd, beetje te voortvarend.)
De meeste foto's waren van matige kwaliteit dus geen gemis, maar er waren ook een paar mooie van overgrootoma met haar kleinkinderen bij. Die zijn nou weg.

Is er nog iets te redden? Via dat kaartje bijvoorbeeld?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wimb

wimb

11-07-2011 om 21:46

Data recovery

kaartje in een lezer op de PC aansluiten.
een programma downloaden / installeren, bv:
http://www.download25.com/install/diskgetor-data-recovery-free.html
(er zijn er nog veel meer)
programma runnen en de instructies opvolgen.
Ik heb het zelf een keer gedaan toen ik op het vliegveld te veel foto's had gemaakt van mijn naar het buitenland vertrekkende zoon. Er kwam zo'n grote beveiligings-vent op me af die mij dus een aantal foto's liet wissen. Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar nee, hij was heel serieus. Thuis dus direct ge-unerased en ze waren er weer.
succes, wimb

tonny

tonny

11-07-2011 om 22:15

Ha, dat biedt perspectief!

Bedankt WimB. Super dat je even advies geeft.

Is je zoon veilig weergekeerd na zijn buitenlandse bezigheden? Tjonge, wat zul je raar hebben staan kijken, een functionaris die je foto's wist. De brutaliteit!

MOna

MOna

11-07-2011 om 22:33

Of winkel

Mijn vriendin heeft een fotozaak en die doen het ook voor klanten. Een belangrijk iets; je moet niet weer een foto maken met die kaart. Als je dus een kaartje per ongeluk wist, niets meer mee doen en langsgaan. Maar zoals Wim schrijft, als je handig bent kan je het zelf ook.

tonny

tonny

12-07-2011 om 15:18

Sja dan ben ik dus al te laat

er zijn ook alweer foto's overheen genomen.

Nou ja, niks aan te doen, geen man over boord, het waren geen unieke eerste foto's na de geboorte of zo.

Van zo'n stommiteit leer je afdoende voor een volgende keer.

Thursday Next

Thursday Next

12-07-2011 om 23:14

Of...

als je het kaartje in je pc doet en de verkenner opent, daar moet je iets instellen om verborgen bestanden (hidden files) weer te geven. Het kan zijn dat er een .trash (of zoiets, het begint iig met een punt) directory op het kaartje staat waar de foto's die zijn weggegooid in zitten.

tonny

tonny

21-07-2011 om 14:17

Hoe het afliep

memorycard naar de fotozaak gebracht, omdat ik zelf geen kaartlezer heb. Voor een tientje is deze card ge=recoverd en op een CD gezet. maar liefst 699 kwamen boven water, inclusief vakantiefoto's van mijn zoon die vorige zomer (!) mijn camera had geleend.

Maar de foto's van twee weken geleden die ik zocht waren er niet meer.

Nou ja, ik heb het geprobeerd.

Prullenbak vol, prullenbak leeg, en dat was het weer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.