Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Karin

Karin

20-09-2010 om 10:28

Foto's van oude pc op nieuwe zetten, hoe? help!

Ik heb op de oude pc die we al tijden niet meer gebruiken en niet aangesloten is, en weg moet, honderden foto's staan, ik er af wil halen en op de nieuwe pc wil opslaan. Er is ook geen scherm meer bij. Wel bij de nieuwe pc zit een beeldscherm. IK krijg het niet voor elkaar om het aan te sluiten/over te zetten. Als ik die twee stekkers van mijn nieuwere pc op de oude aansluit, krijg ik geen beeld. Hoe krijgt een dummie toch die foto's eraf??
Alle tips en hulp welkom!
groetjes
Karin

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

20-09-2010 om 12:11

Wij ook

Wij doen het gewoon met een USB-stick. Geen idee of alles ineens past, want we moeten nog beginnen. Maar anders lopen we een paar keer heen en weer. Je kunt het ook nog via picasaweb proberen, als die oude nog wel aangesloten is op internet.

Karin

Karin

20-09-2010 om 13:18

Maar.. ik heb geen beeldscherm, dus hoe gebruik je dan usb?

Hillary, ja via een usb stick, maar hoe doe je dat als je geen beeld hebt? Lijkt me lastig!

groet
Karin

Maxime.M

Maxime.M

20-09-2010 om 18:32

Even denken

Je zou op zich beeld moeten krijgen als je je nieuwe beeldscherm even tijdelijk op je oude computer aansluit. Je ziet dan helemaal niets gebeuren? Weet je zeker dat je alle stekkertjes goed hebt zitten? Anders misschien even rondvragen bij kennis/buurman voor een monitor die je heel even kan lenen voor de oude comp. (wij hebben altijd nog van dat reserve spul op zolder liggen, er is vast iemand die wel even wat heeft liggen) en dan probeer je die even op je computer aan te sluiten. Daarna kan je met een memorystick je gegevens wel overzetten, of een externe harde schrijf, of wat dvd-tjes branden (is altijd wel een goed idee, dan ben je het niet kwijt bij een crash)

Succes,
Maxime

Hillary

Hillary

21-09-2010 om 09:43

Overheen gelezen

Sorry had ik even overheen gelezen dat je geen scherm had. Lijkt mij inderdaad dat je gewoon tijdelijk even een ander scherm eraan kunt plaatsen. Je moet toch minimaal kunnen zien wat je doet lijkt me. Succes ermee in ieder geval.

Speciaal snoertje

Je kunt een speciaal snoertje kopen die je kunt inpluggen op je harde schijf. (Kost volgens mij een tientje ofzo bij mediamarkt)
Computerkast openmaken, snoertje wat de verbinding maakt tussen het moederbord en de harde schijf er af halen, snoertje aansluiten, andere kant is usb dus die aansluiten op de nieuwe computer. Dan beide computers aanzetten en voila, als het goed is herkent de nieuwe computer de oude harde schijf als een externe harde schijf.

Gr. Poezie.

dc

dc

22-09-2010 om 09:05

zonder extra snoertje de harde schijf als slave erbij zetten op je nieuwe computer. Maar pas wel op, als je je nieuwe computerkast openmaakt, kun je problemen krijgen met de garantie van dat ding. Deed het oude beeldscherm het wel?

En als je er zelf niet uitkomt, vraag een beetje om je heen, vaak is er wel iemand die dat soort dingen even kan doen. Ook een computerwinkeltje moet dat zo even voor je kunnen doen.

En zorg dat je die foto's gelijk op een dvd brandt! Je moet nooit niet op 1 locatie vertrouwen voor belangrijke dingen!!

Karin?

Hoe heb je het nou gedaan?

Gr. Poezie.

Karin

Karin

14-10-2010 om 09:43

Nee, nog niet gelukt

Poezie, ik durf de kast van de nieuwe pc niet open te maken hoor. En waar plug je het snoertje dan in, stel dat ik het fout doe?
Ik overweeg om hem even naar een pc monteur te brengen die dat de fotos op cd voor me zet. Doen ze dat?

groet

Karin

Janeway

Janeway

17-10-2010 om 18:36

Je hebt

Speciale snoertjes die communiceren tussen een windows xp computer en de nieuwere besturingssystemen zoals vista en windows 7. Die kan je aankoppelen via usb poorten. Maar dan nog is een beeldscherm nodig volgens mij.. Misschien kan je je nieuwe beeldscherm even loskoppelen van de computer en aansluiten op de oude zodat je iig wel wat kan zien..
Oja die snoertjes kan je halen bij een computer zaak. Even ernaar vragen.
groetje

dc

dc

18-10-2010 om 20:56

Computerzaak

En een beetje computerzaak doet het voor je hoor. Ik kan me voorstellen dat je met je foto's geen risico's wil nemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.