Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

oregano

oregano

05-01-2013 om 12:50

Fototoestel en filmcamera beide stuk

Heb nu een canon zoveel maar kennelijk is hij niet goed meer want ook al doe ik er nieuwe batterijen in hij geeft steeds aan batterij vervangen. Dus op zoek naar een andere.
Nu zie ik dat er zoveel nieuws op de markt is.
Ook is onze filmcamera stuk, dus willen ook een andere. ik zie dat er nu ook van die kleine dingen zijn die foto's maken en filmen. Wat voor camera hebben jullie en hoe bevalt deze?
Beetje brede vraag maar scheelt misschien uren zoekwerk en kan ik wat gerichter zoeken bij kieskeurig.nl.
Bedankt, oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

05-01-2013 om 13:17

Deze

Ik heb een canon powershot sx210 IS met 14x optische zoom. Dat laatste is heel gaaf, want je kan alles heel erg dichtbij halen. Met deze camera kan je hele mooie foto's maken en dus ook filmen en tijdens het filmen in en uitzoomen (kon mijn vorige camera niet) Volgens mij is dit wel een ouder model (uit 2010) maar misschien kan je 'm nog vinden, of een nieuwer soortgelijke camera kiezen.
Accu gaat trouwens heel lang mee (3 dagen geloof ik wel) en dat optische zoom is heel fijn (de meeste camera's hebben maar 6x zoom) dan is 14 toch heel veel meer (en leuker)

Geerdien

Geerdien

05-01-2013 om 13:21

Marktplaats

Tís maar net wat je wilt met je camera. Klik-klak fototjes schieten of semi-professionele foto's maken.
Schaf anders een 2e handje aan via marktplaats en probeert gewoon wat uit?

Merel

Merel

05-01-2013 om 13:26

Nog even

Ik zie dat de camera die ik heb niet meer te koop is, zag wel een andere variant (nieuwer en beter)
Dit is de nieuwe canon: http://www.bol.com/nl/p/canon-powershot-sx260-hs-grijs/9000000012106885/

En deze lijkt me ook leuk, die zie ik telkens op de reclame, heb zelf een samsung telefoon en die maakt zelfs al goede foto's: http://focusmedia.nl/review/samsung-galaxy-camera.html

oregano

oregano

05-01-2013 om 13:28

Ik heb nu canon powershot a720

Maakt mooie foto's maar steeds dus dat gelazer met die batterijen. ook als ik er nieuwe batterijen indoe..

Merel

Merel

05-01-2013 om 15:45

Uit welk jaartal?

Hoe lang heb je deze camera al? Tegenwoordig hebben de camera's meestal een accu. Ik denk dat ie gewoon stuk is, of "op". Als ie al wat ouder is, is nieuw kopen vaak interessanter dan repareren, qua kosten.

Suzanne F.

Suzanne F.

05-01-2013 om 16:11

Powershot met accu

Inderdaad zoeken op een toestel met accu, Kieskeurig vindt 2 types Canon Powershot die daaraan voldoen. Ik heb hier een Canon Powershot met gewone batterijen, gebruik vooral goede oplaadbare, maar veel liever had ik hem met accu. Zeker als je er ook mee wilt gaan filmen. Verder komen de 2 zo te zien aardig overeen: beide 12,1 mp, beide 14 x optische zoom. Nauwelijks verchil in prijs, zelfde waardering op Kieskeurig: Canon PowerShot SX220 HS en Canon PowerShot SX230 HS, kunnen beide in HD filmen. Lijken me beide prima toestellen!

Annet

Annet

05-01-2013 om 18:06

Ook canon

Ik heb een Canon ixus 300HS, is twee jaar oud. Kan filmen op HD formaat. Erg mooi en vooral ook goede geluidskwaliteit. Je kunt tijdens het filmen inzoomen.
Ik heb al jaren camera's met accu. Zelf koop ik er meteen een extra accu bij (merkloos). Die zijn wel wat minder dan de originele maar dat vind ik voor een extra accu niet erg.

Iphone

Ik merk dat ik eigenlijk alleen nog de iphone gebruik.

Altijd opgeladen itt tot de batterij van het fototoestel en zo voor het grijpen en maakt mooi foto's.

Als ik film is het, gek genoeg, veel korter dan met een flimcamera. Maar als ik al die korte stukjes achter elkaar zet is het veel leuker om naar te kijken dan wat ik film met de filmcamera.

Canon en batterijen

Hierop ben ik ook volledig afgeknapt en we hebben nu een sony cybershot met accu en met korte sluitertijd (oid) zodat je in een vrij donkere ruimte ook zonde flits mooie foto's kunt maken. Geen gelazer meer met batterijen, geweldig!

merel

merel

06-01-2013 om 12:10

2e accu hoeft niet perse

Ik zou zelf niet meteen een tweede accu kopen. (kan je eventueel alsnog doen als je dat wilt) maar probeer het eerst eens met eentje. Mijn nieuwe canon had ik mee naar een grote stad (stedentrip) en na 2 dagen was de accu nog niet leeg. Tegenwoordig zijn die accu's hartstikke goed, dus even in de avond opladen en je kan er zeker de volgende dag weer de hele dag mee doen. Tenzij je jezelf kent en zeker weet dat je net zolang blijft door fotograferen tot ie leeg is, dan kan je inderdaad beter een reserve erbij nemen.

Annet

Annet

06-01-2013 om 12:51

Over iphone en accu

Ik heb sinds kort een iphone. En ja, het is praktisch om altijd een redelijke camera bij je te hebben. Maar de kwaliteit vind ik alleen goed bij ideale omstandigheden. Moet je wat verder weg flitsen, heb je tegenlicht of iets dergelijk, dan is de kwaliteit duidelijk minder. Ik heb dit uitgeprobeerd door van dezelfde situatie foto's te maken met iphone en Canon camera.

Als je alleen foto's maakt, kom je inderdaad heel ver met één accu. Hoewel ik het dan nog prettiger dat ik niet na hoef te denken over op tijd opladen.
Als je veel filmt, gaat de accu sneller leeg.
Terugkijken kost ook veel vermogen van de accu. En dat is juist zo leuk om te doen.

oregano

oregano

06-01-2013 om 15:45

Na lang speuren via kieskeurig canon powershot sx 240 hs

uitgekomen op waarschijnlijk:
canon powershot sx 240 hs. Bij de mediamarkt nu voor 180 euro. Dus ik ga morgen daar even kijken.
Leek me een goed toestel en lees ik ook in de reviews. Ding doe je toch jaren mee.
bedankt,
oregano

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.