Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Gaming aankopen wel of niet?

Hoeveel mag jullie kind besteden aan games of zijn er ook ouders die hun kinderen helemaal niets laten besteden aan games? Bijvoorbeeld V-bucks bij Fortnite of Robux bij Roblox...

In principe mogen ze met hun (zak-) geld doen wat ze willen. Alles besteden aan games, zou ik wel zonde vinden, maar misschien beleeft een kind daar wel meer plezier aan dan bijv een uitje of speelgoed o.i.d.


Alleen zoon van 13 geeft hier thuis geld uit aan games. We hebben hier niet echt een afspraak over. Zoon vraagt het altijd, van zijn zakgeld vind ik het over het algemeen prima maar ik ben wel kritisch en wijs hem er bijvoorbeeld op dat hij ook andere dingen wil en dat hij daarvoor dus zal moeten sparen en niet al zijn zakgeld uit kan geven. Over gekregen geld op zijn verjaardag maak ik wel altijd een afspraak met hem. Ik wil niet dat er bijvoorbeeld 100 euro naar vbucks gaat. Ik bespreek met hem of er iets wat hij echt graag wil, dat koopt hij en de rest geeft hij uit aan iets anders. Hij is inmiddels wel zo slim om aan al zijn vrienden Playstation kaarten te vragen 😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.