Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Evanlyn

Evanlyn

20-11-2012 om 10:42

Gebeld door "microsoft"

Ik word steeds gebeld door een of andere man met een Indiaas accent die beweert dat hij bij Microsoft werkt en dat er iets mis is met mijn computer en dat ze daarvan een automatisch bericht hebben gekregen. Ik roep dan meteen dat ik een Apple heb (wat niet zo is), maar ze blijven bellen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nicky Lohs

Nicky Lohs

20-11-2012 om 12:34

Ooooh hier ook!

Gek worden we er van. Zaterdag belden ze om 7.15 's ochtends. Ik denk dat ik de volgende keer vraag of hij een momentje heeft zodat ik z'n locatie kan bepalen ivm politieonderzoek. Kijken of dat helpt.

Marie

Marie

20-11-2012 om 17:06

Ook gehad

Hoi
Hier ook een paar keer gehad. Gewoon gezegd dat ik geen belangstelling heb (in het Engels overigens). Hield vanzelf weer op.
Hier vind je meer informatie (jullie zijn niet de enigsten dus)
http://www.microsoft.com/nl-nl/security/online-privacy/avoid-phone-scams.aspx
succes

dc

dc

20-11-2012 om 22:34

Zeggen dat je man ofzo over de computer gaat, of hij even kan blijven hangen, en hem de rest van de avond laten wachten. Volgens mij doe je dat 2 keer en bellen ze niet meer terug

Nicky Lohs

Nicky Lohs

21-11-2012 om 13:11

Je geeft de telefoon aan je kind en zegt dat het Sinterklaas is.

Evanlyn

Evanlyn

21-11-2012 om 16:34

Da's een goeie!

Maar wel wat zielig voor je kind misschien.

Of je zegt dat je helemaal geen computer hebt...

Kim Groothof

Kim Groothof

28-11-2012 om 10:40

Nog een tip

We hebben het hier ook een tijdlang gehad, meerdere keren per dag, om gek van te worden.
Uiteindelijk gezegd dat ik wist dat ze criminelen waren en dat ik aangifte had gedaan. Sindsdien niet meer gebeld Kon horen dat de man die ik toen aan de lijn had, schrok. Hij hing ineens op.. haha. Heb trouwens niet echt aangifte gedaan want was er niet in getuind.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.